محل لوگو

انواع صفحه كليدهاي كامپوتر


انواع صفحه كليدهاي كامپوتر

نام فایل : انواع صفحه كليدهاي كامپوتر

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 47 کیلوبایت


انواع صفحه كليدهای كامپيوتری
مقدمه:
قطعا پيشرفت همگام نرم‌افزار و سخت‌افزار، شرط لازم براي توسعه همه جانبه
IT
است و در اين بين اگر يكي از بخش‌ها دچار نقصان شود، به طور حتم بخش ديگر نيز متضرر خواهد شد. امروزه كه توليد تجهيزات كامپيوتري رشد روزافزوني پيدا كرده‌ است، صفحه كليدها نيـــز با پيروي از اين قاعــده، تنــوع بسياري يافته‌اند. در اين مقاله قصـــد داريــم 5 مدل از صفحه كليدها را كه هر كدام كاربردهاي مختلفي دارند، به طور مختصر معرفي كنيم.
اگر شما از آن دستـــــه افرادي هستيد كه مايليد هر از چند گاهـــــي دور از مانيتور خود در پشت ميــز كامپيوتر بنشينيد يـــا از مرتب كردن مداوم سيم‌هـــــا و كابل‌هاي به هم گره خـــــورده پشت كامپيوتر خسته شده ايد، خريد يك صفحه كليد بي‌سيم برايتان مفيد خواهدبود.
صفحه كليدهــاي بي‌سيم دقيقا همانند صفحه كليدهاي معمولي عمل مي‌كننـــــد با اين تفاوت كه در نوع بي‌سيم، داده‌هاي تايپـــــي از طريق پرتوهاي مادون قرمـــــز به كامپيوتر منتقل مي‌شوند. در واقع به هنگام تايپ، پرتويي از اطلاعـــــات از صفحه كليد به يك دستگاه گيرنده متصل بـــــه كامپيوتر فرستاده مي‌شود. استفاده از اين نوع صفحه كليد باعث مي‌شود تا حداقل يك سيم از سيم‌هاي به هم گره خورده كامپيوتر شما كم شود. همچنيـن خريد ماوس بي‌سيم به همراه صفحه كليد بي‌سيم در بين خريداران متـــــداول است تا بدين ترتيب دو تا از سيم‌هاي پشت ميز كامپيوتر كاهش يابند.
فناوري بي‌سيم به شما اين امكان را مي‌دهد تا ماوس يا صفحه كليد بي‌سيم خود را در مكان‌هايي قرار دهيد كه دستيابي بـــــه آن موقعيت‌ها از طريق صفحه كليد معمولي امكان‌پذير نيست؛ بـــــا اين وجود گيرنده مادون قرمز بايد جايي گذارده شود كه پرتوي مادون قرمز را به راحتي دريافت كند. البتـــــه مقدار و اندازه اين فاصله بستگي به مدل صفحه كليد بي‌سيم شما دارد، پس قبل از خريد، كالاي مورد نظر را از اين لحاظ به دقت بررسي كنيد. در ضمن به اين نكتـــــه توجه داشته باشيد كه اگر صفحـــــه كليد بي‌سيم در مسير مناسب و در راستاي گيرنده نباشد يا اگر خط ديد بين صفحه كليد با گيرنده توسط چيزي حائل شود، آن گاه ديگر هيچ نوع علامت يا پيامي به كامپيوتر فرستاده نمي‌شود.
بنابراين اگـــــر در منزل شما مانعي بين صفحـــــه كليد و فرستنده وجود نـــــدارد، اين نوع صفحه كليد مي‌تواند وسيله‌اي مناسب براي كامپيوتر خانگي شما محسوب ‌شـــــود، زيرا انعطاف‌پذيري بيشتري در كار با كامپيوتر فراهم مي‌كند و به علاوه از سيم‌هاي مزاحم نيز ديگر خبري نخواهد بود.
صفحه كليد طبي

امروزه هـــــر كسي در محل كار يا خانه به هر حال به ميزان متفاوت با صفحـــــه كليد سرو كـــــار دارد و از ايـــــن رو با فشارهــاي وارده به دست، مچ و انگشتان كه در اثر تايپ وارد مي‌شـــــود، آشنـــــاست. صفحـــــه كليدهـــــاي طبي يا ارگونـــــوميك (
Ergonomic
) طـــــوري طراحـي شده‌اند تا هنگام تايپ از اين فشارها كاسته و صفحه كليدي راحت و مناسب براي انجام فعاليت كاربر فراهم آورند. همچنين اين صفحه كليدها با طراحي خاص خود سعي دارند برخي دردها مانند آسيب‌ديدگي مچ دست را كه بر اثر استفاده مكرر از صفحه كليد به‌وجود مي‌آيد، برطرف كننـــــد. استفاده از اين وسيله نه تنها به سلامت جسماني كمك مي‌كند، بلكه با طراحي فوق‌‌العـــــاده‌اي كه متخصصان روي آن اعمال كرده‌انــد، براي سلامت و آرامش ذهنـــــي نيز مفيد است؛ به همين خـــــاطر از طرف روان پزشكان و متخصصان مراقبت‌هاي بهداشتي، استفاده از آنها توصيه مي‌شود.
بعضي اوقات در ســـــاخت و طراحـــــي اين نوع صفحـــــه كليـد از چيدمان غيرمعمول
Dvorak
به جاي چيدمان استاندارد
Qwerty
استفاده مي‌شود، زيرا اعتقاد بر اين است كه چيدمان
Dvorak
باعث كاهش درد و فشار روي دستان و انگشتان مي‌شود.
تعـــــريف دقيق و خاصي از صفحه كليدهاي طبي ارائه نشده است، اما مـــــدل‌هاي مختلف آن طـــــوري طراحي شده‌اند كه استفاده از آنها به مراتب ساده‌تر از صفحه كليدهاي تخت استاندارد است. برخـــــي از صفحه كليدهاي طبي قسمت ميانـــــي قابل تنظيمي دارنــد و بين دو نيم چپ و راست آن نيز چند اينچي فاصله وجود دارد، در حالي كه برخي ديگر از اين صفحه كليدها، صفحه‌اي دايره‌اي شكل دارند و يا در برخي ديگر از آنها جاي مناسبي براي كف دستان طراحي شده است.
طراحي موسوم به «دست باز» يكي از فاكتورهاي مهم در صفحه كليدهاي طبي است. اين ويژگي با ايجاد فاصلـــــه مناسب بين دستان حين تايپ، كار با صفحه كليــد را براي كاربر آسان‌تر مي‌كند. به محض اينكه يك تايپيست به اين نوع صفحه كليد عادت كند، حتما راحتي كار با آن را تاييد خواهد كرد.
صفحه كليدهاي طبي چندين مسئله را مـــــورد توجه قرار مي‌دهند. آنها نه تنها از فشار كار كـــــردن با ماوس و بخش عددي صفحه كليد مي‌كاهند، بلكه از دردهاي ناشي از كمي فاصله دستان و مچ‌ها در صفحه كليدهاي معمولي نيز جلوگيري مي‌كنند. در صفحه كليدهاي عادي، انگشتان كوچك دست‌ها (كه ضعيف‌ترين انگشتان دست هستند) نيز براي فشردن دكمه‌ها به كار گرفتــه مي‌شوند كه اين مسئله باعث آسيب‌ديدگي آنها و بروز مشكلاتي مي‌شود. به علاوه مشكلات حاصل از برخورد دست‌ها و وضعيت نامتقارن آنها كه در صفحه كليدهاي معمولي ايجاد مي‌شود، با استفاده از صفحه كليدهاي طبي رفع خواهند شد.
در مجموع، صفحه كليد طبي وضعيتي كاملا طبيعي براي تايپ فراهم مي‌كند و از فشار عضلاني روي انگشت، مچ و دست نيز مي‌كاهد.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 45

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما