محل لوگو

كمردرد1


كمردرد1

نام فایل : كمردرد1

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 38 کیلوبایت


مقدمه :
كمردرد به خودي خود يك بيماري نيست بلكه نشانه بيماري است . پيشرفت آن يعني اينكه چيزي در جايي دچار مشكل شده است ، اگرچه ممكن است هميشه خيلي واضح نباشد كه آن چيز چيست .
بيشتر ما در بعضي مواقع از كمردرد رنج مي بريم . معمولاً اين درد ناخوشايند و طاقت‌فرساست اما خيلي جدي نيست . اين ناراحتي بعلت بعضي فشارها و يا صدمات در كمر ايجاد مي شود كه نبستاً هم به سرعت بهبود مي يابد . طرز نشستن يا ايستادن نامناسب ، فشارهاي زياده از حد و مشكلات فرسودگي استخوانها ممكن است حداقل كمي مقصر باشند .
وقتي شما در مي يابيد كه ستون فقرات شما متشكل از ساختارهاي بسيار متفاوتي از جمله : استخوان ها ، ديسك ها ، رباط ها ، زردپي ها ، اعصاب و رگهاي خوني و ساير بافتها است كه همه آنها مي توانند آسيب هاي مكانيكي تحت تأثير قرار بگيرند و تبديل به كمرديد شوند ، ديگر نبايد تعجب كنيد از اينكه كمرديد امري بسيار شايع و متداول است . در بيشتر موارد علت اصلي اين ناراحتي زياد مهم نيست . كمردرد يك نشانه بيماري است كه برطرف خواهد شد و هدف از درمان تسكين درد و اطمينان حاصل كردن از اين نكته است كه هر چه زودتر بهبودي حاصل شود . گاهي اوقات ممكن است علت خطرناك‌تري نهفته باشد كه تحقيقات مفصل براي تعيين روش درست جهت درمان فراهم مي شود . فهميدن اينكه چطور كمرحركت مي كند به ما كمك خواهد كرد ياد بگيريم چگونه از ستون فقراتمان مراقبت كنيم و كمردرد خود را بهبود بخشيم .
يك مشكل رو به رشد
كمردرد به طور قابل توجهي در بين مردم رايج و شايع است . در هر لحظه در حدود 30 تا 40 درصد از جمعيت دنيا دچار كمردرد مي شوند و بين 80 تا 90 درصد از آنها آن را در زماني در زندگي هايشان تجربه كرده اند . هر دو جنس مرد و زن و همين طور در همه سنين از كودك گرفته تا افراد مسن همه به اين درد مبتلا مي شوند اما اين ناراحتي بيشتر در بين افراد ميان‌سال شايع است .
كمردرد به دنبال بعضي از آسيب ديدگيها يا رگ به رگ شدن هاي ناگهاني ايجاد مي شود .
ستون مهره ها :
ستون فقرات هر انسان مركب از يك ستون قطعات استخواني معروف به مهره پشت است كه روي يكديگر قرار گرفته اند و تشكيل ستون مهره ها را مي دهند . هفت مهره گردني در گردن دوازده مهره پشتي در بالا و وسط كمر و پنج مهره كمري در قسمت پايين ستون فقرات قرار دارد . پنجمين مهره كمري معروف به 5
L
است كه روي استخوان خاجي قرار دارد جايي كه در ادامه به استخوان دنبالچه متصل مي شود . استخوان خاجي مركب از چندين مهره است كه به يكديگر متصل شده اند . استخوان خاجي از پهلو به لگن خاصره متصل مي شود .
شبكه عصبي :
سيستم عصبي به طريقي شبيه به يك شبكه تلفني است كه پيامها را از مغز شما
به قسمتهاي مختلف بدنتان مي رساند و دوباره بر مي گرداند . پيامهايي كه به اعضاب پايين مي رسد باعث مي شود ماهيچه ها منقبض شوند و بنابراين حركاتي مثل قدم زدن را كنترل مي كند . پيام هاي منتقل شده به اعضاب بالايي حامل و انتقال دهنده احساسات هستند كه در نهايت به مغز شما مي رسد و بدين ترتيب است كه شما احساساتي مثل تماس و درد را حس مي كنيد .
آسيب ديدگي ستون فقرات در ناحيه كمر :
اسپونديلوسيس يا آسيب ديدگي ستون فقرات عارضه بسيار شايعي است .و در حقيقت اين تغييرات در حدود 25 سالگي شروع مي شود و تقريباً در همه ما تا سن ميان سالي وجود دارد . اين يكي از دلايل اصلي است كه چرا ورزشكاران در اوايل بيست سالگي در اوج فعاليت هستند و بيشترين امكان انجام اعمال ورزشي را دارند . قسمت پايين كمر وزن تمام بدن شما ، همچنين هر چيزي را كه حمل مي كنيد و بيشتر خم شدن ها و چرخش هايي را كه انجام مي دهيد تحمل مي كند . به اين دليل است كه آسيب ديدگي ستون فقرات در ناحيه كمر كه بنام اسپونديلوسيس كمري معروف است از شايع ترين ناراحتي ها هستند .
كمردرد :
يكي از شايع ترين ناراحتي ها زماني است كه مدت زمان درد طولاني مي شود و درد با باسن يا يكي از ران ها و يا هر دو آنها گسترش مي يابد . در زماني كه اين حملات ادامه مي يابد كمر شما ممكن است احساس خشكي و درد كند . وقتي نشانه‌هاي بيماري خيلي جدي و خطرناك مي شوند به اين شرايط كمردرد گفته مي‌شود ، درد مي تواند براي يك يا دو روز تا دو هفته در هر بار طول بكشد . گاهي اوقات كاملاً از بين مي رود و يا ممكن است همچنان ادامه داشته باشد و يا بهبود يابد . نشانه هاي بيماري با بد نشستن ، بد ايستادن و بلند كردن اشياء سنگين وخيم تر مي‌شود .
درمان كمردرد - اولين قدم :
بيشتر ما بطور اتفاقي و يا ناگهاني زماني دچار كمردرد شده ايم كه معمولاً تنها يك يا دو روز بيشتر طول نكشيده است . جدا از مراقب بودن شما در اين رابطه به چيز ديگري احتياج نداريد و زود فراموش مي شود . البته بعضي از مردم دچار حملات شديدتري از درد ممكن است بشوند كه فعاليت و توانايي شان را براي انجام كار محدود مي كند .
با وجود همه فن آوريهاي پيشرفته در موارد بسياري ما قادر نيستيم منبع اصلي درد كمر خود را تشخيص دهيم . علت مي تواند نتيجه بعضي از صدمات وارده به رباطها ، ماهيچه ها يا ساير بافت هاي نرم باشد . اما پزشك شما اغلب ممكن است قادر نباشد علت اصلي را تشخيص دهد .
چگونه درمان مي شود ؟
براي بيشتر افرادي كه كمردرد حاد دارند فقط درمان بسيار ساده لازم و ضروري است :
- استفاده از قرص هاي مسكن ساده مثل پاراستامل يا ايبوپرفن . اين قرص ها عوارض جانبي كمي دارند و معمولاً همه آن چيزي هستند كه شما نياز داريد . شما مي‌توانيد از پزشك خود مسكن هاي قوي تري درخواست كنيد . البته اگر احساس مي‌كنيد كه به آنها احتياج داريم .
- يك استراحت كوتاه مدت مفيد است ، اما استراحت زياده از حد در حقيقت مشكلات را تشديد مي كند .اگر شما درد زيادي داريد بايد به مدت دو روز در رختخواب دراز بكشيد . بعد از اين مدت شما مي توانيد دوباره حركت كردن را آغاز كنيد و در عين حال از كمر خود نيز مراقبت نماييد . اما هدفتان اين باشد كه به فعاليت فيزيكي و طبيعي خود بازگرديد .
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 57

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما