محل لوگو

دموكراسي ديجيتالي Digital Democracy


دموكراسي ديجيتالي Digital Democracy

نام فایل : دموكراسي ديجيتالي Digital Democracy

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 49 کیلوبایت


    دموكراسي ديجيتالي
Digital Democracy
  
  دموكراسي ديجيتالي
Digital Democracy
، امروزه به عنوان يك مفهوم جديد در عرصه جامعه اطلاعاتي
information society
در هزاره سوم، پديدار شده است. استفاده از نهاده هاي متنوع فناوري اطلاعات و ارتباطي روز براي تعميق و تقويت و تحكيم ساختار دموكراسي و ارائه آن با نمودهاي نوين به جامعه مخاطبان شبكه وند، رفتار سازماني دموكراسي ديجيتالي را تشكيل مي دهد. سايبر دموكراسي ابزار ممتازي در جهت معرفي ظرفيت ها و پتانسيل مولفه هاي دموكراسي يك كشور است و امروزه با شاهراه جهاني اطلاع رساني اينترنت، اين امر به وضوح قابل درك است. يكي از شاخص هاي عمده و اثربخش در گسترش دموكراسي ديجيتالي، سايت هاي رسمي دولت ها در اينترنت است. جامعه يك ميليارد كاربري وب، حجم مخاطب كمي براي اطلاع رساني فراگير و چند وجهي دولت ها در سرزمين ديجيتال نيست. بايد از اين ظرفيت استفاده كرد و با استفاده از ابزارها و فرآيندهاي آزاد در آن در تبليغ برنامه هاي رسمي به ۱۵ درصد از جمعيت فعال و باسواد كره زمين، بيش از پيش استفاده كرد. اگر چه بيش از ۱۰۰۰ سايت دولتي ايران در وب، با برنامه اي نامشخص و عدم مستندسازي فرآيند اطلاع رساني ديجيتالي سازمان مطبوع خود، به كار مشغول هستند، اما سايت هاي سفارتخانه اي ايران در اينترنت كه به طور مستقيم، مورد بازديد حجم زيادي از مخاطبان غير ايراني كشورمان در خارج از كشور، قرار مي گيرند، نبايد از معضلات پايگاه هاي رسمي ايران در وب، برخوردار باشند.
    معضلات سايت هاي سفارتخانه اي
    در يك نگاه كلي به بيش از ۲۰ سايت مرتبط به نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور، ۶ معضل اصلي و واحد در اين پايگاه ها قابل مشاهده است كه اميدواريم، حتي اگر مركز مديريت سايت هاي دولتي ايران راه اندازي نشد، شوراي عالي فناوري اطلاعات وزارت امور خارجه، براي رفع اين نابساماني ها، با تشكيل كميته نظارتي بر فرآيند اطلاع رساني ديجيتالي اين وزارتخانه، اهتمام ورزد. مهمترين چالش هاي سايت هاي سفارتخانه اي ايران در وب به اين شرح است:
    ۱ عدم مستندسازي يك برنامه منسجم براي طراحي، راه اندازي و به روزرساني اين پايگاه ها.
    ۲ عدم استفاده از دامنه
domain
مناسب و به خصوص پسوند
extension
شايسته پايگاه هاي سفارتخانه اي.
    مثلا
salamiran.org
، به هيچ وجه شايسته سايت سفارتخانه ايران در تورنتو نيست.
    ۳ عدم معرفي جامع پتانسيل ها و ظرفيت هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي جمهوري اسلامي به عنوان يكي از تمدن هاي تاريخ در تارنماهاي رسمي ايران در وب.
    ۴ فقدان اطلاع رساني چند زبانه، مالتي مديا و تخصصي در كشورهاي مقصد.
    ۵ نبود برنامه الكترونيكي جامع براي فرآيند صدور ويزا از طريق وب سايت هاي سفارتخانه ايران. امري كه در سايت هاي سفارتخانه هاي اروپايي مستقر در ايران حداقل، در حال انجام است.
    ۶ قرارگيري بر روي ميزبان
host
هاي غربي كه هر لحظه امكان
suspend
كردن سايت را فراهم مي كنند.
    ۲۱ سايت در يك نگاه
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 191

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما