محل لوگو

داستان شور آباد اثر جمال زاده


داستان شور آباد اثر جمال زاده

نام فایل : داستان شور آباد اثر جمال زاده

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 31

حجم : 92 کیلوبایت


فهرست مطالب :
پيشگفتار
1

مقدمه
2

شورآباد
3
عناصر داستان
24
فهرست منابع و مأخذ
27
پيشگفتار:
دريافت يك سويه ي جمالزاده از ساخت زندگي و ميزان تاثير پذيري اش از گذشته باعث شده تا مجموعه آثار داستاني خلق شده ‍ ، به نوع بستر تبديل گرد. يعني بر اين اساس خواننده توانايي تصميم گيري درباره ي صحت پديده ها را ندارد و هر آنچه را وي مي‌گويد بايد بپذيريد .
جمالزاده به منظور دست يافتن بر آموزه ها و آزاد خود داستان را خدا مضمون كرده است .
او با توجه به توانمندي بالا در خلق آثار برتر و نگاه موشكافانه و جستجوگر در غالب موارد حاضر شده پيكر و زير ساخت داستانهايش را متزلزل كند اما مضمون و دور نمايي داستانها ، آنگونه كه مي‌خواهد مطرح گردد. او به راحتي همه چيز را در اختيار خواننده قرار مي‌دهد و از اين كه مبادا مطلبي دست نخورده باقي بماند به اطناب روي مي‌آورد .
حركت جمالزاده در هنگام توصيف مضامين و پديده هاي طبيعت از كل به جز بوده است .
جمالزاده در داستانهاي اوليه ي خود در صدد توصيف و بررسي مسائل عمده و بنيادين هستي چون مرگ ، زندگي ، راه سعادتمندي و ....... بوده است و پس از گذشت زمان براي ايجاد تنوع و ظاهرا دگر انديشي به مباحث جزئي تر پرداخته است .
مقدمه :
موضوعي را كه من انتخاب كرده ام در مورد روستايي به نام شور آباد واقع در كنار كوير لوت مي‌‌باشد و وصف مردماني كه از هر گونه امكانات شهري و حتي وسايل و ملزومات اوليه زندگي بدور مي‌باشند. كساني كه زندگي خود را به سختي مي‌گذرانند و از هر چه كه طبيعت در اختيار آنها قرار مي‌دهد استفاده مي‌كنند درست مانند انسانهاي اوليه .
اين دهكده سيصد فرسنگ در دويست فرسنگ مساحت دارد و در يك جاي دور و پرت و پلايي قرار دارد كه در گذشته كمتر كسي حتي اسم آن راشنيده بود.
جمعيتي به اسم (كليد داران سعادت ملي ) سه نفر از كاركنان خود را به آن ده و ده هايي ديگر فرستادند تا اهالي آن دهكده ها را با سواد و رفاه آنان را تامين كنند .
وقتي كه آنها به دهكده ي شور آباد وارد مي‌شوند و وضعيت ساكنين آن را مشاهده مي‌كنند تصميم مي‌گيرند كه به آنها كمك كنند و براي اين منظور چند جلسه تشكيل مي‌دهند و با يكديگر مشورت مي‌كنند تا يك راه حل درست را پيدا كنند و وقتي به نتيجه رسيدند به خاطر خوابي كه يك زن باردار ديده بود و تعبير شخصي كه اهالي ده از هر نظر به او ايمان داشتند معلوم شد كه اين سه نفر به خواب آن زن كه مي‌گفت سه افعي سياه شاخدار از شكمش بيرون آمدند ربط دارند و به همين خاطر با چوب و چماق آنها را از خوب اين هم يك نوع تمدن قار نشيني با كمي‌ پيشرفت است .
وقتي كه اين سه نفر به تهران براي ارائه ي گزارش خود برگشتند ديدند كه وضع عوض شده و يك دولت ديگر بر سر كار است .
شور آباد
بزرگان قوم و سران ملت ،‌رواج فرهنگ را بهترين وسيله ي ترقي و رستگاري تشخيص داده جمعيتي به اسم « كليد داران سعادت ملي » براي پيشرفت اين مقصود مقدس و آرمان شريف تشكيل دادند كه در ايالات و ولايات در خارجه شعبه هاي معتبر و مراكز مجهز و اداره ي حسابداري و كارشناس آمار و شعبه ي بازرسي و حساب مخصوص در بانك دارد و مامورين ورزيده و با اطلاع و با ايمان به اطراف و اكناف مملكت مي‌فرستد كه مردم را با مرام جمعيت آشنا ساخته و وسايل بسط فرهنگ و تامين سعادتمندي و رفاه هموطنان عزيز را فراهم آورند .
از جمله دكتر مسعود زمين نيا و ميرزا عبدالجواد غمخوار و ميرزا منصور پور جناب سياق الوزرا را مامور كرده اندكه به يك عده از دهات جنوب شرقي و از آن جمله دهكده ي شور آباد رفته مطالعات لازمه را به قصد با سواد ساختن اهالي و تامين رفاه ساكنين به عمل آورند و نتيجه را به مركز گزارش بدهند و ورقه هاي آمار و پرسشنامه هاي چاپي را كه از طرف شعبه ي مركزي به آنها داده شده پر كنند و ضمنا با اعتبار مالي معيني كه در اختيار دارند و وسايل اوليه ي انجام منظور را كه همانا با سوادساختن (مبارزه ي انا لفا بتيسم ) خود شان راسا در محل بود بياورند .
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 97

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما