محل لوگو

خلاقيت و واژه پردازي در شعر


خلاقيت و واژه پردازي در شعر

نام فایل : خلاقيت و واژه پردازي در شعر

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 30

حجم : 79 کیلوبایت


Samuel Taylor coleridige : (1772-1834)
درباب خلاقيت و واژه پردازي در شعر:
متن زير بخش هاي چهارده و پانزده (
Biograehia literania
) كالريج را تشكيل مي دهد كه در سال 1817 چاپ شد.
اين بخش ها در مقايسه با قسمت هاي ديگري كه مي شد انتخاب كرد ثانيا نسبتا كامل تري از قدرت كالريج به عنوان يك منتقد بر خواننده مي گذارد.
حقيقت اين است كه كالريج در مقام فخيم و شعر والا مرتبه كاملا گم شده است .
او بر آن است كه خود را در نثر بشناساند.
ما اينگونه احساس مي كنيم كه خود منتقد بلند مرتبه تر از هر نقدي است كه بر او مي شود چه در نوشته هايش و چه در سخنراني هايش .
بخش برگزيده شده حاضر شايد تلقي شود كه در مقايسه با آن چيزي كه براي خود كالريج رايج و آشناست تلاش ناكافي و كم است ما آرمان شعري او را بيان كند و آن را با ارجاع به شعر خودش و يا شعر ورد زوشا و شكسپير توضيح دهد.
آنچه كه در مورد شكسپير مي گويد به بهترين سفو ممكن است .
او خود را ارزيابي برد و با يك چشم مضمون را كه كاملا در حضور قدرت اوست را مي نويسد.
در قسمت هاي اول اين بخش و در واقع غير مستقيما در تمام قسمتها او مقدمه مشهور و رزوشارا در ذهن خود دارد.
مقدمه اي كه در تمام شعرهاي كامل ويرايش شده و در نوشته هاي متوازن و ردزورشا يافت مي شود.
اين نوشته ها را دكتر گروسارت ويرايش كرده است .
اولين سالي كه ؟آقاي ورد زورشاه من باهم هايه بوديم ، بحث هاي ما غالبا در مورزد دو نكته مهم در شعر بود قدرت بر انگيختن حس همدردي خواننده با تبعيت صادقانه از حقيقت طبيعت و قدرت ايجاد علاقه به بداعت با توصيف رنگ هاي خيالي .
اين افسون نا بهنگام كه اتفاقات نور و سايه نور مهتاب و غروب آفتاب منظره آشنا و شناخته شده را پراكنده مي كندبراي اين ظاهر مي شود كه قابليت عملي بودن تركيب اين دو را نشان دهد . اينها شعر طبيعت اند.
اين تفكر خود پشنهاد مي دهد ( به خاطر نمي آورم به كلاسيك از ما ) كه يك سري از شعرها ممكن است از دو نوع تشكيل شده باشد . در اولي حوادث و عاملان آن حداقل از قسمت هايي ماوراللطبيعه هستند و تعالي مورد هدف فرار است كه ( هر جذابيت علاقه اي تشكيل شود كه حقيقت نمايش اينگونه احساسات است ) و به طور طبيعي اين گونه موقعيت ها را همراهي مي كند و آنها را واقعي فرض مي كند.
و واقعي به اين معني آنها شبيه هر انساني هستند كه از هر منبع كژ پنداشت كه باشند خود را در هر زمان تحت نفوذ نيروي ماوراي طبيعي مي داند.
در مرتبه دوم : موضوعات از زندگي عاري و معمولي انتخاب مي شوند ،‌شخصيت ها و حوادث آنگونه هستند كه در هر روستا و حومه اي يافت مي شود جايي كه ذهن متفكر پر احساس به دنبال آنهاست و يا زماني كه آنها خود را نمي نمايانند. ذهن به آنها توجه مي كند.
طرح از يان ايده نشئت ميگيرد .
1
با شروع مي شود و با و ردژورف به پايان مي رسد . ديگرز شعرهايي كه در ژوورث با سبك بسيار ساده نوشته هستند كه در آنها به اين توافق رسيديم كه تلاشهاي من بايد به سمت افرادو شخصيت هاي ماوراي طبيعي يا حداقل رمانتيك و معطوف باشد و از ماهيت دروني ما علاقه انساني وسيماي حقيقت تا حد كافي براي فراهم كردن اشباح خيال منتقل شده باشد كه خواستار تعليق و بلا تكليفي نا باوري در لحظه است و اين حقيقت شعر را تشكيل مي دهد.
از طرفي آقاي وردزورث مقصود خود اينچنين پيشنهاد مي دهد كه گيرايي و بداعت به همه چيز هر روز بدهد و احساس مشابه به ماورايي را ايجاد كند كه اين توسط بيدار كردن توجه ذهن از بي علاقگي به رسوم و هدايت آن به سمت دوست داشتني بودن و خيالات دنيايي است كه در پيش روي ماست يك آنج بي پايان به خاطر آشنائيست و نگراني خودخواهانه ما چشم داريم اما نمي بينم گوش داريم اما نمي شنويم و ما تب داريم كه نه احساس مي كند و نه درك مي كند.
با اين ديدگاه من
Ancient mariner
را نوشتم و از ميان شعرهاي ديگر
Dark ladie
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 72

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما