محل لوگو

حضرت‌ مهدي


حضرت‌ مهدي

نام فایل : حضرت‌ مهدي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 87 کیلوبایت


بسم‌الله‌الرحمان‌الرحيم
بيا مهدي كه با تو آسمانيم تو دريايي و ما رود روانيــــــم
اگر يك روز هم ابري ببـارد تو خورشيدي و ما رنگين كمانيم
مقدمه
و العصر،ان‌الانسان لفي خسر،الا الذين آمنو‌ ا و عملو ا الصالحات، و تواصعو ا باالحق و تواصعو ا با الصبر.
1-اين مساله محل اختلاف است،كه پروردگار عالم از جملة((
و العصر
)) چه اراده نموده؟ و اين عصر كه خدا به آن قسم خورده است،كي است و چيست؟ بعضي از مفسرين گفته‌اند كه:مراد نماز عصر است.زيرا نماز در اسلام از اهميت خاصي برخوردار است،خصوصاً نماز عصر كه نماز وسطي است و در قرآن بيشتر به آن اهميت داده شده است.
بعضي ديگر گفته‌اند كه مراد،حضرت رسول الله‌(ص)است.به اين تقريب كه اگر بعضي از بزرگان روز داشته‌اند،رسول اكرم‌(ص) روز‌هاي عصر را داشته‌اند. روزي كه توانست دختر كشي را از سرزمين حجاز بر دارد، روز پيامبر است. روزي كه توانست رحمت، مهرباني و رأفت را جاي گزين قساوت و ظلم كند.روزي كه توانست
الله
را جانشين بتها كند،توحيد را به جاي شرك جاي گزين كند و بتها را در خانه خدا بشكند.
بعضي ديگر گفته‌اند مراد،عصر حضرت
بقية الله عجل الله تعالي فرجه الشريف
است،زيرا او هم نظير رسول اكرم‌(ص) روز‌ها دارد؛ روز انتشار عدل؛ روز رفع ظلم از جهان؛ روز بر افراشته شدن پرچم توحيد بر روي زمين و
………
قول چهارمي نيز هست و آن اينكه مراد،فشار دادن باشد؛ زيرا عصر به معني فشار دادن است و همة سعادت‌ها زير سر فشار است و مرهون اين ناموس است.
2-قضية مهدي (عجل‌الله)يك قضية خرق عادت است، و ما در اين جهان،قضاياي خرق عادت فروان داريم. ما نبايد قضية مهدي (عجل‌الله) را يك جريان عادي بدانيم،تا در توجيه و تفسيرآن بكوشيم. قرآن شريف قضاياي خرق عادت فراواني را نقل مي‌ كند و اگر كسي بگويد: يكي از علل اينكه قرآن قضاياي خرق عادت فراواني را نقل مي‌كند،اين است كه ما قضية مهدي (عجل‌الله) را بپذيريم در اشتباه است.اگر ما به قضية مهدي (عجل‌الله) رسيديم و گفتند كه:او حين تولد، قرآن مي‌خواند و خبر از حكومت مي‌داد و اينكه او در كودكي امام بود،استيحاش نكنيم و بدانيم نظير آن در عالم زياد بوده است.
3-شايد نتوان در اسلام قضية‌اي پيدا كرد،كه مشهور‌تر از قضية مهدي (عجل‌الله) باشد. قضيه مهدي (عجل‌الله) در صدر اسلام قضية فوق العاده ضروري و واضح است.علامه مجلسي در جلد13بحار،بيش از پنجاه آيه در شأن مهدي آورده است. روات اسلام از سني و شيعه قريب به ده‌هزار روايت براي مهدي (عجل‌الله) نقل كرده‌اند.
صفتي كه پيامبر‌(ص) به مهدي داده است و ساير أعمه فرموده‌اند،چنين است؛
((به يملا الله الارض قسطأ و عدلاً بعد‌ما ملئت ظلمأ و جوزا)).
((پروردگار عالم،به دست او زمين را پر از عدالت مي‌كند،بعد از آنكه پر از ظلم شده باشد.))اين روايت قطعاً از متواترات است. زيرا بيش از سيصد روايت داراي اين جمله است.افرادي كه قبل از غيبت و بعد غيبت به خدمت ايشان رسيده‌اند، كم نيستند. افرادي عادي نيستند و اگر بشود آنان را انكار كرد،قطعاً مي‌شودانكار اصل وجود اسلام‌ را نمود كه اصلاً پيامبري نبوده و اسلام را نياورده است.هيچ كسي از سني و شيعه، منكر اين نيست كه قضية مهدي(عجل الله) قضية‌اي است كه پيامبر از او خبر داده و او است كه پرچم اسلام را روي كرده زمين افراشته ميكنند و عدالت، سرتاسر جهان را فرا مي‌گيرد.
فقط و فقط ابن خلدون در مقدمة تاريخ خودمنكر اين مطلب شده است؛اما اوهم در اصل تاريخ آن را قبول داشته و اثبات كرده است
تحليل سياسي از مقدمة او گويا به اين است كه انكار او جنبة سياسي دارد؛ زيرا در برابر فاطميين كه ادعاي مهدوت كرده بودند، انكار مهدوت نموده است.
امـــــام دوازدهـــم
معصوم چهاردهم، حجـــــت دوازدهم، ولي‌‎‏‌الله منتظر، بقيه الله الاعظم،حضرت امام زمان (ع)
نام:محمد.آن حضرت همنام جدش رسول الله(ص) است و‌خواهدآمد، كه تصريح به نام وي درزمان غيبت حرام است.
كنيه:مانند كنيه رسول‌الله(ع).
لقب:قائم،منتظر،حجت،مهدي،خلف‌صالح،صاحب‌الزمان،اشهر‌القاب(مهدي).
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 89

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما