محل لوگو

حضرت علي اكبر


حضرت علي اكبر

نام فایل : حضرت علي اكبر

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 49 کیلوبایت


نوري از خورشيد
محمد مهدي خضرائي
زينت بخش زمين باد چشمان آهودشت سخنگوي ، رسول خدا(ص) را بياد مي آورد. و قامت آسمانيت همواره ايستاده باد كه قامت استوار محمد(ص) را در يادها مي آورد آن گاه كه از حرا باز مي گشت. چشمان مشتاقم بر بلنداي قامت عشق به شكوفه مي‌نشيند. و دل هميشه عاشقم در حسرت كلام سحر انگيزت به تپش مي افتد.
بهار دلم، علي اكبرم، چه زيباست چشمان پر لبخند جدم در چشمان تو و چه دلرباست لبخند پدرم در لبان گشوده تو بر من و چه سخنگوست پيشاني بلندت كه سپيدي جبين مادرم را به ياد مي آورد ...
و تو مي آيي تا خانه دلم با يادت رقص صدها پروانه عشق انگيز را جشن بگيرد و فرع دلم آرام بگيرد، با نگاه سخنگوي مهربانانه ات و طنين صداي گرم و پر شورت آنگاه كه آواي كلام نبوي و علوي را به گوش جانم مي فشاند ...
و من تو را به آغوش در آسمانها بلند مي كنم كه بار خدايا، درياب دل دريايي ام را در شوق ديدار كودكي كه عطر ياس مادرم فاطمه (س) را با خود دارد.
دلبندم، به يقين در آغوش مادرم خفته بودي و از لبانش شراب ظهور عشق نوشيده بودي كه اينچنين بوي بهشت را در فضاي خانه ام پراكنده كرده اي... چشمانت را مي نگرم و جدم رسول خدا(ص) را به ياد مي آورم آنگاه كه مرا بر زانوان عطوفت گستر خود مي نشاند. و ابراهيم را فداي من مي كرد. و تو آمده اي تا عشق محمد(ص) بار ديگر تا عمق دلها نفوذ كند و مردمان يكبار ديگر حلاوت وصال ديدار روي محمد(ص) را بچشند. قدوم آسمانيت همواره پر نور به صفحه دلم باد كه تو يحيايي و من زكريا ...
تو را به دستان الهي عمويت عباس مي سپارم وضوي عشق مي گيرم و به نماز دل مي ايستم و سجده مي كنم خداي حي، از مي گل وجودت را در باغستان دلم شكوفا كرد و اينك تو را بر بلنداي اسب زمان مي نشانم و يادت مي دهم چگونه تيغ بر خصم كين از نيام حق بيرون كشي و نداي لاحول و لا قوه الا بالله ، تا دل لرزان و پر تپش عمه‌ات زينب به سكون برسد. تو را خواسته ام تا حماسه كربلا را با آمدنت بهاري كني و بالهاي سبز جبرئيل را رنگين كني آنگاه كه بر بالينت زانو مي زنم و جوانان بني هاشم را به مدد مي گيرم و جبرئيل براي مدد دل شكسته ام مي آيد، تو را در آغوش مادرت ليلا مي نهم، چشمان سخنگويش را مي نگرم كه به هنگام شكفتن غنچة لبانت هزاران كلام خاموش را با تو واگويه مي كند و دستان لرزانش كه تو را در آغوش عشق خود مي فشارد. باغ دلم به يمن وجودت بهاري گشته است ؛ من نگاه دريايي ات را در خاطرم زنده نگاه مي دارم. آنگاه كه اذن مي طلبي و زمين عطش كربلا را بوسه گاه قدوم آسماني ات قرار مي دهي،...
و امروز چقدر دلم بي قرار توست علي اكبرم كه تو علي ديگري هستي در خانه دلم و محمد (ص) ديگري در زمانه پر شر و شور ستمگري كه دوباره در خواب جاهليت فرو رفته است و من تو را خواسته ام تا دوباره حرا از وجود آسماني‌ات به خود بلرزد و چشمان مشتاقش جمال محمدي (ص) را ديگر بار ببيند و تو آمده ايي تا در عصر دوباره حاكميت جهل و ناداني و غفلت، صاعقه وار فرود آيي و بت هاي پر آوازه جهالت را بشكني و نداي لا اله الا الله را سردهي و جهان را به عطر وجودي خويش طراوتي تازه دهي و من با تو راز دل گفته ام كه مونس شبهاي بيداري دلم باشي تا آنگاه كه تو را قرباني پيشگاه ابديت عشق مي كنم سر فراز و سربلند دستان متبرك جدم را ببينم كه از كوثر وجود خويش جام وجودت را پر مي كند و عطش جانسوز از جگرت بر مي دارد آنگاه كه بر بالينت حضور مي يابد و تو را در آغوش پر مهر خويش مي فشارد.
سلام خدا و ملائك بر تو باد، سلام تمام انبياء الهي و سلام عاشقانت بر تو باد كه يد الهي ات را بر كمر نهادي و عاشقانه جان به درگاه دوست هديه كردي تا عشق و وفاي خود را ابراز كني، در حالي كه مي دانستي من عشق تو را دريافته ام از همان آغازي كه تو را در آغوشم نهادند. و من نام مباركت را علي نهادم، و نداي الهي در گوش جانت جاري ساختم و تو لبخند پر شور عشق آفرينت را هديه چشمان مشتاقم كردي.
قدوم آسمانيت بر صفحه دلم همواره جاويد باد
السلام عليك يا اول قتيل من نسل خير سليل من سلاله ابراهيم الخليل صلي الله عليك و علي ابيك اذ قال فيك قتل الله قوماً قتلوك.
سلام بر تو اي اولين كشته از نسل بهترين فرزند از سلاله ابراهيم خليل. درود خداوند بر تو و بر پدرت باد آنگاه كه دربارة تو گفت : خداوند بكشد قومي را كه تو را كشتند.
1- بحار الانوار ج- 101 ص 269
زندگاني حضرت علي اكبر
يكي از فرزندان حضرت امام حسين(ع) علي اكبر است كه مادرش ليلي بنت ابي مره بود. تولد ايشان در سال 33 هجري رخ داد و در عاشورا بيست و هفت سال سن داشت. امام حسين (ع) به پدرش علاقه مفرطي داشت و لذا فرمود: اگر هزار پسر مي داشتم همه را علي نام مي گذاشتم.
حضرت علي اكبر(ع) پسر اول امام حسين(ع) و داراي فضايل علمي و اخلاقي و مناقب نفساني و سجاياي ملكوتي بود و در حلم، تواضع، كرم، شجاعت، بلاغت و فصاحت بزرگترين شاگرد مكتب حسين(ع) بود.
البته دربارة سن ايشان اختلاف است و آن را هجده سال، نوزده سال... نوشته اند. از بعضي اخبار استفاده مي شود كه علي اكبر در روز عاشورا داراي همسر و اولاد بوده است.
تعريف علي اكبر از زبان معاويه:
روزي معاويه رو به اصحاب كرد و گفت: امروز چه كسي سزاوار تر به خلافت اسلامي از همه مردم است؟
اطرافيان گفتند: احدي سزاوار تر از تو نيست.
گفت: حق را كتمان نموديد ، امروز زير آسمان كسي سزاوار تر از علي ابن الحسين علي اكبر به خلافت نيست زيرا جدش پيغمبر (ص) است و شجاعت را از بني هاشم و سخاوت را از بني اميه به ارث برده . و در حسن صورت و ملاحت بيان سرآمد عصر خويش است.
- منهج الدمون ص 316
روضه حضرت علي اكبر
علي اكبر از پدر اجازة جنگ گرفت (مرحوم شيخ جعفر شوشتري مي گويد امام بر خلاف اذنهايي كه به اصحابش مي داد و آنها را قدري معطل مي كرد به علي اكبر بالافاصله اجازه ميدان داد
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 135

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما