محل لوگو

حضرت آدم


حضرت آدم

نام فایل : حضرت آدم

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 49 کیلوبایت


حضرت آدم
«واذ قال ربك للملائكه اني جاعل في الارض خليفته قالوا تجعل فيها من يفسد فيها و يسفك الدماء ونحن نسبح بحمدك ونقدس لك قال اني اعلم مالاتعلمون»
به ياد آر آنگاه كه پرودگارت فرشتگان را فرمود من در زمين خليفه خواهم گماشت، گفتند پرودگار آيا كساني خواهي گماشت كه زمين فساد كند و خون ها ريزند و حال آنكه ما خد تو را تسبيح وتقديس مي كنيم خداوند فرمود من چيزي از اسرار خلقت بشر مي دانم كه شما نمي دانيد.
بقره 30
خلقت آدم
پيش از خلقت آدم، زمين در قلمرو گروهي از جنيان قرار داشت. آنها در زمين به انواع فساد مشغول بودند تا جايي كه فرشتگان در درگاه الهي لب به اعتراض گشودند. خداوند توسط فرشتگان آنها را از زمين خارج كرد و گروهي را نيز به راه راست هدايت فرمود.
سپس اراده وحكمت الهي اقتضا كرد كه آدم و فرزندانش را بيافريند تا درزمين ساكن شوند و آن را آباد سازند. آنگاه به فرشتگان خبر داد: به زودي مخلوقي در زمين مي آفرينم از جنس خاك؛ واو را جانشين خود و فرمانرواي زمين خواهم كرد.
باور اين بر فرشتگان سخت بود كه خداوند مخلوقي جز آنان بيافريند.
پس گفتند: پروردگارا خليفه اي مي آوري كه در زمين به فساد بپردازد، در حاليكه ما همواره به ستايش تو مشغوليم.
خداوند پاسخي به فرشتگان داد كه قلبشان آرام گرفت. خطاب رسيد:
«من مي دانم آنچه را شما نمي دانيد؛ و در جانشين نمودن آدم، حكمتي مي بينم كه شما از درك آن عاجزيد»
هنگامي كه خداوند اداره كرد به خلق آدم بپردازد، به جبريل فرمان داد به زمين فرود آيد ومشتي خاك آورد. اگر زمني از او امان خواست امانش دهد.جبرئيل به زمين آمد خواست خاك بردارد، زمين به سخن آمد:
به خدا سوگند كه از من خاكي برندار، چرا كه از آن مخلوقي ساخته مي شود و در پي انجام گناهي، دوزخ نصيبش مي گردد و من طاقت عذاب ندارم.
جبرئيل بازگشت و فرمود:
خداوندا، مرا به تو سوگند داد.
پس از آن خداوند ميكائل و سپس اسرافيل را مامور به انجام اين فرمان كرد. آن دو نيز بازگشتند. آنگاه خداوند به عزرائيل فرمان داد، به زمين فرود آي و مشتي خاك از همه جاي زمين بياور. عزرائيل به زمين آمد. خواست مشتي خاك بردارد كه زمين از او نيز امان خواست.
عزرائيل گفت :
اطاعت از فرمان خدا بر من واجب است.سپس از همه جاي زمين مشتي خاك برداشت.
خداوند خطاب به او فرمود:
حال كه سبب آفريدن اين خلق به دست تو است، بدان كه مرگ وي و فرزندانش نيز به وسيله توانجام مي شود.
عزرائيل گفت:
خداوندا، آنها از من اندوهگين مي شوند.
خداوند فرمود:
غم مخور، وسيله اي براي مرگشان مهيا مي كنم تا آنها چنين پندارند كه مرگشان به آن علت است ، نه به وسيله تو.
خداوندا مشتي از گل را اختيار كرد و آن را در هم بياميخت. سپس در نهايت قدرت مقداري از گل را نرم و صاف كرد و از آنچه لطيف تر بود آدم را خلق كرد.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 154

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما