محل لوگو

جنگ جهاني در دوره ظهور


جنگ جهاني در دوره ظهور

نام فایل : جنگ جهاني در دوره ظهور

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 43

حجم : 272 کیلوبایت


در اصل عبارت شده است و شايد معناي المحجه كه در عبارت آمده است محل اجتماع كاروانهاي حج, در زمان اميرمومنان(ع) و يا نام محلي باشد كه در آنجا درفش‌هاي هيئت‌ها و نمايندگان, براي ورود به اردوگاه وي و يا ملاقات با آن حضرت اجتماع مي‌كنند.
و عبارت "در آن روز بين شرق و غرب سه هزار هزار كشته مي‌شوند" يعني سه ميليون نفر و اينكه كلمه (هزار) را بين پرانتز گذارديم بدين جهت است كه آن كلمه, در روايت ديگري در بحارج 52 ص 274 وارد شده بود, و شايد هم آن كلمه از روايت افتاده باشد, البته اين بدين معني نيست كه قربانيان جنگ جهاني سه ميليون نفر خواهد بود, بلكه اين تعداد, كشته‌هاي آن روز و يا مقطع ديگري خواهد بود و اين يك مرحله از مراحل جنگ و آخرين آنهاست و قبلا ذكر شد كه مجموع خسارتهاي جاني جنگ و مرض طاعون كه قبل از آن جنگ, شيوع پيدا مي‌كند به دو سوم ساكنان جهان بالغ مي‌گردد. و در روايتي ديگر پنج هفتم جمعيت جهان, چنانكه از امام صادق(ع) روايت شده است كه فرمود:
"پيشاپيش قائم دو نوع مرگ وجود دارد يكي مرگ سرخ و ديگري مرگ سفيد, تا از هر هفت نفر 5 نفر از بين بروند"

. بحارج 52 ص 207.
و در برخي از روايات, نه دهم مردم آمده ..., البته گاهي اختلاف روايات, بعلت تفاوت منطقه‌ها و يا علل ديگري است اما بهرحال خسارتهاي مسلمانان در اين جنگ, اندك بوده و يا قابل ذكر نبوده است.
خلاصه كلام اينكه:
روايات شريفه دلالت دارند كه ترس و وحشت, اندكي قبل از ظهور و يا در سال ظهور آن حضرت, جهان را فرا مي‌گيرد و خسارتهاي سنگين و خورد كننده‌اي بر مردم و بطور كلي بر غيرمسلمانها وارد خواهد شد و اين را مي‌توان به جنگ عمومي و وسائل پيشرفته و نابودكننده آن, كه باعث ترس و وحشت همه مردم مي‌شود, تاويل و تفسير نمود, چون اگر روش اين جنگ بنحو كلاسيك بود, رعب و وحشت آن به اين اندازه كه روايات توصيف كرده‌اند فراگير نبود و يا دست كم يك قسمت و يا منقطه‌هاي بيشتري وجود داشت مشمول اين ترس و وحشت و قتل و كشتار نمي‌گرديد.
اما روايات و قرينه‌هايي وجود دارد كه تفسير آن را به موجي از جنگ‌هاي منطقه‌اي ترجيح مي‌دهد, مخصوصاً با تعبيري كه از امام باقر(ع) در مورد ظهور وارد شده است كه فرمود: "و جنگها در زمين زياد مي‌شود" و اين تصريح مي‌كند كه آنها جنگ‌هاي متعددي در همان سال هستند, بنابراين جمع بين اين روايت و روايتهايي كه بيانگر اختلاف و جنگ بين اهل شرق و غرب مي‌باشد, اين است كه اين نبردها بصورت جنگهاي منطقه‌اي بين آنان ايجاد مي‌شود و جنبه ويرانگري آن متمركز در غرب مي‌باشد.
* * *
اما زمان اين جنگ, آنچه كه از روايات استفاده مي‌شود آنست كه زمان آن بسيار نزديك به ظهور حضرت مهدي(ع) مثلا در همان سال ظهور خواهد بود ... و اگر بخواهيم بين روايتي كه اين جنگ و صفات آن را بيان كرده است جمع كنيم بهتر است بگوئيم جنگ, طي چند مرحله خواهد شد, زيرا اين جنگ اندكي قبل از ظهور حضرت آغاز, و سپس بقيه مراحل آن بعد از نهضت ظهور آن بزرگوار خواهد بود. و آزادسازي حجاز بدست آن حضرت, در اثناء آن جنگ مي‌باشد, سپس آن جنگ بعد از فتح عراق پايان مي‌پذيرد. و نبرد حضرت با روس‌ها و يا با بقاياي آنها بعد از جنگ جهاني خواهد بود, زيرا در روايت آمده بود كه نخستين نيرويي را كه حضرت تدارك مي‌بينند به نبرد با تركان (روسها) اعزام نموده و آنها را نابود مي‌كند.
اما اگر رواياتي را كه در مورد اين جنگ وارد شده است به جنگ هسته‌اي گسترده‌اي تفسير كنيم و به آنچه كه امروزه رسانه‌ها درباره چنين جنگي, قلمفرسائي مي‌كنند توجه كنيم, بايد بگوئيم كه مدت اين جنگ بسيار كوتاه و آنطور كه مي‌گويند شايد بيش از يكماه نيانجامد. والله العالم.
ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور

قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران, كشور ايران در تصور غربيها پايگاهي حياتي, آنهم در مرز شوروي و در قلب جهان اسلام بحساب مي‌آمد و از ديدگاه مسلمانها كشوري اسلامي و اصيل بشمار مي‌رفت كه "شاه" سرسپرده غرب و هم‌پيمان اسرائيل بر آن حكومت مي‌كرد و براي خوش خدمتي به اربابانش, كشورش را دربست در اختيار و خدمت آنان قرار داده بود.
علاوه بر آنچه كه در تصور ديگران بود, در ذهن يك فرد شيعه مانند من, كشوري بود كه در آن مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) و حوزه علميه قم وجود داشت و كشوري داراي تاريخي اصيل و ريشه‌دار در تشيع و علماء و انديشمندان شيعه و تاليفات گرنبها, زمانيكه به روايات وارده در خصوص مدح و ستايش ايرانيان برمي‌خوريم و آنها را بررسي مي‌كنيم. بيكديگر مي‌گوئيم: اين روايات مانند روايتهايي است كه مدح و ستايش و يا مذمت گروهها و قبيله‌ها و بعضي كشورها را دربر دارد, نمي‌تواند بدون اشكال باشد ... گرچه اين روايات صحيح و درست مي‌باشند, اما مربوط به تاريخ گذشته و احوال مختلف ملتهاي صدر اسلامي و قرنهاي اوليه آن است ..
اين طرز فكر رائج بين ما بود كه, امت اسلامي در حالتي جاهلانه و فرمانبردار سلطه كفر جهاني و نوكران اوست, در بين ملتها هيچيك بر ديگري برتري ندارد و چه بسا همين ايرانيان مورد بحث, بدتر از ساير ملتها بوده‌اند, بدليل اينكه آنان طرفداران تمدني كفرآميز و برتريجوئي‌هاي ملي و نژادي بوده‌اند كه سرسپردگاني چون شاه و اربابان غربي‌اش براي ايجاد چنين تز و طرز فكري و تربيت مردم ايران, بر همني روش پافشاري مي‌كردند ..
... تا اينكه پيروزي انقلاب اسلامي در ايران, مسلمانان را

در سطح جهان غافلگير كرد

و قلبهاي غمگين

آنان را چنان ازخوشحالي و شادي سرشارنمود كه در قرن‌هاي گذشته بي‌سابقه بود, بلكه بالاتر, آنان تصور چنين پيروزي را نداشتند.. اين سرور و خوشحالي همه كشورها و ملتهاي مسلمان را دربرگرفت, از جمله مظاهرخوشحالي مردم, اين بودكه همه جا صحبت از فضل و برتري ايرانيان و طرفداران سلمان فارسي بود, بطور مثال, يكي از صدها عنوان كه در غرب و شرق جهان اسلام منتشر و پخش شد, عنوان و تيتر مجله تونسي (شناخت) بود كه در آن آمده بود: "پيامبر(ص) ايرانيان را جهت رهبري امت اسلامي برمي‌گزيند" اين نوشته‌ها, خاطرات ما را درباره ايرانيان تجديد كرد و دريافتيم رواياتي كه از پيامبر(ص)درباره

...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 95

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما