محل لوگو

توليد قطعات با استفاده از ضايعات شيشه در دو لايه


توليد قطعات با استفاده از ضايعات شيشه در دو لايه

نام فایل : توليد قطعات با استفاده از ضايعات شيشه در دو لايه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 38

حجم : 135 کیلوبایت


طرح توليد
( توليد قطعات با استفاده از ضايعات شيشه در دو لايه )
شركت : .................
طراح : محمد مزروعي سبداني
پيشگفتار
ذخاير معدني كشور وديعه اي الهي است كه مي بايستي با حزم و دور انديشي و برنامه ريزيهاي هماهنگ ، مولد و معقول ، براي بهبود و توسعه اقتصادي كشور ، بصورتي مؤثر مورد بهره برداري قرار گيرد . در توجيه و تعليل اين امر ، كافيست بياد داشته باشيم كه اين سرمايه هاي الهي از يك سو محدوداند و از سوي ديگر به همه نسلهاي اين مرز و بوم تعلق دارند . از اين جهت منطقي آن است كه اين ذخاير ، در تقويت ، توسعه صنايع مادر و مولد ، بنحوي خداپسندانه با بيشترين بازدهي بكار گرفته شود .
بسياري از صنايع كشور از قبيل صنايع فولاد ، دفاع ، ماشين سازي ، كشاورزي ، الكترونيك ، دارويي ، رنگسازي ، ساختماني ،‌ نسوز ، سيمان و ... به نحوي مواد خام مصرفي را از مواد معدني تهيه مي نمايند . شيشه نيز يكي از با ارزش ترين صنايع محسوب مي شود كه مواد خام مورد مصرف آن از مواد معدني تهيه مي شود .
امروزه ، رشد جمعيت و توسعه كشور و متعاقب آن تأمين فراينده مسكن و احداث محتمعهاي مسكوني ، اداري و صنعتي جايگاه ويژه اي را براي توليد و بهره وري از اين صنعت ( صنعت شيشه ) منظور داشته است . شيشه به عنوان ماده اي مهم در بخشهاي مختلف زندگي انسان كاربرد دارد . كاربرد شيشه در صنايع ساختماني به صورت شيشة در و پنجره بر همگان روشن است . به راستي اگر شيشه نبود اتاقهاي بدون پنجره و تاريك مسلماً نمي توانست براي انسان خوشايند باشد . تعداد ساختماني زيبايي كه نماي خارجي آنها از شيشه است روز به روز افزايش مي يابند .
ظروف خانگي از قبيل انواع بطري ، ضروف مربا و غيره ، استكان ، ليوان ، بشقاب ، ظروف شيشه ، مقاوم به شوك حرارتي ، و نيز ظروف كريستال بخش عمده اي از توليدات شيشه اي را به خود اختصاص مي دهند .
شيشه هاي اپتيكي از قبيل انواع عدسي ، آينه و منشور كه در ساخت عينك ، ميكروسكوپ ، دوربين عكاسي ،تلسكوپ و غيره از ضروريات اند ، قابل ذكر هستند .
امروزه الياف شيشه هاي اپتيكي كه مانند سيم مسي علائم مخابراتي را از خود عبور مي دهد ، در مخابرات نوري كاربرد فراواني پيدا كرده و سبب دگرگوني عظيمي در صنعت مخابرات شده است . پشم شيشه به عنوان بهترين ماده عايق در برابر گرما و رطوبت درعايق بندي ساختمانها و لوله ها و مؤسسات صنعتي مصرف قابل توجهي دارد . لوله هاي شيشه اي بروسليكات به علت مقاومت زياد در برار گرما و نيز بي اثر بودن در برابر اسيدها و بازها ، در صنايع شيميايي به جاي لوله هاي فلزي بسيار مناسب هستند. مواد پلاستيكي مقاوم شده الياف شيشه اي مقاومت مكانيكي زيادي دارند و در ساخت بدنه قايق و اتومبيل مي تواند مورد استفاده قرار گيرد . نقطة ذوب بالاي شيشه سليكاي خالص (1700 درجه سانتي گراد ) آن را به عنوان مادة مناسبي براي ساخت بوتة ذوب بسياري از اجسام عرضه مي كند.مقاومت الكتريكي بالاي شيشه . آن را به عنوان مادة عايق خوبي در صنعت برق و الترونيك ارائه مي كند . حباب انواع لامپهاي روشنايي ، لامپهاي خلاً الكترونيكي ، لامپهاي كاتوديك ، و نيز مادة عايق ضروري در صنعت انتقال برق فشار قوي ، و همچنين مقاومتهاي الكتريكي ، رله هاي تأخيري فوق صوتي ( قابل مصرف در تلويزيون ،كامپوتر و ... ) همگي از مواد شيشه اي هستند .
شيشه هاي فتورزيستيو ، فتوكروميك ،شيشه هاي ليزري ، شيشه هاي نيمه رسانا از جمله موارد مدرن كاربرد شيشه در زندگي انسان متمدن امروزي است .
به طور كلي كه ملاحظه مي شود شيشه به عنوان ماده اي بسيار جالب ، كاربردهاي بيشماري از صنايع ساختماني تا صنايع مخابرات نوري و الكترونيك دارد . از اين رو جا دارد كه كوششهاي مؤثري براي توسعه علوم و تكنولوژي شيشه در دانشگاهها و مدارس عالي كشور به عمل آيد .
رشد در اين بخش صنعتي ،‌مستلزم جذب نيروي انساني ، آموزش و تجهيز آزمايشگاهها و تأمين ابزار مورد نياز در اين زمينه است . جذب و آموزش نيروهاي جوان و علاقمند در اين بخش ، و حفظ نيروهاي موجود ، مي تواند طي يك برنامة دقيق و زمانبندي شده ، عامل مؤثري در بهبود كيفيت امر توليد و تعالي راندمان بهره برداري و تسريع در آهنگ رشد و شكوفايي ، بحساب ايد . در اين راستا ، ايجاد دوره هاي فشرده كارآموزي در بدو اشتغال و در مقاطع مختلف حائز اهميت است .
دولت جمهوري اسلامي ايران جهت دستيابي به برنامه هاي توسعه ، حركت تازه اي را شروع كرده است از جمله مي توان به بهبود ضوابط و آيين نامه هاي اجرايي در رابطه با توليدات صنعتي و ارز آوري و ايجاد استغال در بخش غير دولتي و تعاونيهاي مردمي ، و ايجاد تسهيلات و پرداخت و امهاي كم بهره در اين زمينه ، در راستاي مشاركت مردمي و استفاده از امكانات بخش غير دولتي ، جذب و آموزش نيروي انساني و بعضاًٍُ تحول در امر بهره برداري و توليدات صنعتي جهت پيشگيري از ضايعات اشاره نمود .
كليات
توضيح مختصري در مورد طرح توليد
در طرح فوق از شيوة نوين جديدي استفاده شده كه مي توان اين طرح را جايگزين خوبي براي مواد و مصالحي كه تا كنون در صنعت ساختماني از قبيل سنگ ، كاشي سراميك و غيره ... ) جهت نما ، طراحي كف ، مصارف بهداشتي ، و تزئيني در ساختمان مورد استفاده قرار گرفته به حساب آورد . براي تسريع در عمل ذوب كوره ها به صورت خاصي طراحي شده كه بتوان با حداقل زمان به مواد مذاب دست يافت طرح فوق از دو قسمت لاية رويين ( شيشه ) و لاية زيرين ( مواد مخصوص جهت نصب ) تشكيل مي شود.
همانطور كه در مراحل توليد توضيح داده خواهد شد شيشه پس از گذر از مراحل مختلف به حالت دلخواه و مورد تقاضا در آمده و در مراحل بعد پس از اضافه كردن لاية دوم ( جهت سهولت در نصب و استقرار صحيح و استحكام بر روي سطح در كار ) جهت عرضه به بازار آماده مي شود . تمامي اطلاعات در مورد مراحل توليد در صفحات بعدي ( فصل شرح عمليات توليد‌ ) به طور مفصل و كامل توضيح داده شده‌است .
1
-2 مواد مورد استفاده
1-2-1- ( مورد استفاده جهت نما در ساختمان )
قطعات فوق مي تواند جايگزين سنگ در نماي بيروني و دروني ساختمان گردد .
1-2-2- ( جهت طراحي كف )
از اين قطعات مي توان جهت طراحي كف ساختمان با توجه به صرفه جويي در هزينه استفاده نمود .
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 84

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما