محل لوگو

تصوير پيامبر در متون تاريخي


تصوير پيامبر در متون تاريخي

نام فایل : تصوير پيامبر در متون تاريخي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 33 کیلوبایت


تصوير پيامبر در متون تاريخي
سيره پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- مدخل واقعي پژوهش تاريخي در اسلام است. از آنجايي که پيامبر - صلي الله عليه و آله و سلم- شأن و مقام يگانه اي نزد مسلمانان دارد و از طرفي قرآن مسلمانان را به پيروي از افعال و اقوال او دعوت کرده انگيزه لازم را براي مسلمين جهت تدوين گفتار، کردار و انديشه او فراهم گردانيد.
 
اما بايد دانست که سيره پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- در ابتدا در قالب حديث تدوين گشت و سپس سيره نويسي به عنوان يک فن و دانش مورد استقبال تاريخ نگاران مسلمان قرار گرفت.
 
محققاني که به تحقيق درباره نخستين کتب سيره و مغازي پرداخته اند معتقدند که سيره نويسي از عصر تابعين آغاز شد.
1
اما در عين حال قديمي ترين کتاب سيره اي که به دست ما رسيده تأليف ابن هشام است و او با يک واسطه از راويان ابن اسحاق  مؤلف کتاب
المبتداء و المبعث و المغازي
است.
 
هرچند که ابن هشام در روايت خود از ابن اسحاق به حذف و اضافاتي دست زد و مسائلي که به طور مستقيم به زندگي حضرت رسول - صلي الله عليه و آله و سلم- مربوط نبود و نيز مطالبي را که مربوط به فضايل علي (عليه السلام) بود، حذف نمود. اما در واقع همان باقيمانده نيز منبعي گران سنگ از سيره رسول گرامي خدا در اختيار ما مي نهد.
2

 
سبک تأليف اين کتاب به صورت روايي است و به اطلاعاتي درباره نسب پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- و زندگي ايشان قبل از بعثت و سپس به صورت تفصيلي به وقايع سالهاي پس از بعثت پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- پرداخته است. ويژگي اين اثر در اين است که ابن هشام تمام جزئيات را ضبط کرده به طوري که خواننده تيزبين مي تواند در خلال وقايع تاريخي، سلوک و رفتار، اخلاقيات، شيوه هاي مديريتي و کشورداري پيامبر و نحوه جنگ وصف آرايي در صدر اسلام را دريابد.
 
اين کتاب در قرن هفتم هجري توسط
رفيع الدين اسحاق بن محمد همداني قاضي ابرقوه
به فارسي ترجمه شد و در سال1360 با مقدمه محققانه اصغرمهدوي چاپ گرديده است.
3
از ديگر منابعي که دربررسي سيره پيامبر- صلي الله عليه وآله وسلم- قابل اعتنا است،
مغازي واقدي
است که در کتاب مغازي به بررسي جنگها و فتوحات در دوران پيامبر - صلي الله عليه و آله و سلم- مي پردازد.
 
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما