محل لوگو

بازی ورزش


بازی ورزش

نام فایل : بازی ورزش

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 23

حجم : 1020 کیلوبایت


تعريف بازي

: بازي فعاليت است غريزي و نشاط آور كه موافق با مراحل رشد و تكامل انسان بوده است و بطور غيرجدي و غير قابل پيش بيني انجام مي گيرد.
خصوصيات بازي


: 1) فطري بودن آن 2) غير انتفاعي بودن 3) آزادي فرد در تغييرآن و انجام آن به دلخواه 4) عدم حضور مقررات تحميلي 5) باعث فراگرفتن نقشها و وظايف اجتماعي كه در آينده عهده دار آن خواهند شد.
انواع بازي
: 1) اجتماعي 2) انفرادي 3) رقابتي 4) فكري و ذهني 5) امدادي
« در صورتي كه بازيها بطور صحيح انجام شوند كمك شاياني به رشد و تربيت كودك مي كند »
ماهي را هر وقت از آب بگيريد تازه است !
تحقيقات نشان مي دهد شروع ورزش براي افراد كم تحركي كه مي خواهند خطر ابتلا به بيماري قلبي را در خود كاهش دهند هيچ گاه دير نيست.
محققان مي گويند ورزش براي آنكه تأثير مفيد داشته باشد لازم نيست شديد باشد و حتي پياده روي نيز موثر است.
آنها تأثير فعاليت بدني را بر گروهي از بيماران مبتلا به بيماري شريان اكليلي قلب و گروه داوطلب سالم همسن و هم جنس بررسي كردند. آنها دريافتند كساني كه سراسر عمر خود ورزش كرده اند در معرض كمترين خطر ابتلا به اين بيماري هستند. با اين حال خطر بروز اين بيماري در كساني كه در اواخر بزرگسالي فعاليت بدني را آغاز كرده اند نيز كاهش نشان داده است. كساني كه سراسر عمر خود فعال بوده اند 60 درصد كمتر به بيماري شريان اكليلي قلب مبتلا شدند. افراد كم تحركي كه بعد از 40 سالگي ورزش كردن را شروع كردند 55 درصد كمتر از كساني كه هميشه بي تحرك بوده اند در معرض خطر ابتلا به اين بيماري قرار دارند.
پزشكان معتقدند قلب عضله اي است كه به طور مرتب به فعاليت بدني نياز دارد.
باز هم در فوايد ورزش
نتايج يك مطالعه جديد نشان مي دهد زناني كه از درمان سرطان سينه جان سالم به در برده اند و به تمرينات ورزشي استقامتي و بدنسازي مي پردازند از سلامت بدني و كيفيت زندگي بهتري در مقايسه با همتايان كم تحرك خود برخوردارند.
بيماران سرطاني و نجات يافتگان از سرطان مي توانند با استفاده از دستگاه هاي دو ثابت ، پياده روي در هواي آزاد و يا تمرينات ورزشي قلبي، ريوي قدرت بدني خود را افزايش داده و تحمل خود را در برابر خستگي تقويت كنند.
محققان در بررسي خود 16 زن را به طور تصادفي در دو گروه تمرينات ورزشي و گروه شاهد قرار دادند. در گروه شاهد زنان الگوي معمولي فعاليت خود را دنبال كردند و در گروه ورزشي زنان در هفته در سه جلسه 90 دقيقه اي ورزشي شركت كردند. در پايان اين مطالعه هشت هفته اي بهبودهايي در كيفيت زندگي زنان گروه ورزش ديده شد.
سلامت دستگاه قلبي، ريوي اين زنان نيز بهبود يافت. علاوه بر آن اين زنان قدرت و توان عضلاني خود را به دست آوردند.
شكل هاي مختلف بلوغ در فرايند بلوغ بيولوژيكي (زيستي)
: بلوغ بيولوژيكي ،عامل (سازه) تعيين كننده و مهم پاسخ هاي فيزيولوژيكي به ورزش و تمرين است.
1)
بلوغ ريختي
: افزايش اندازه بدن كه توسط افزايش پيشرونده اي در وزن و قد بدن ظاهر مي شود به لحاظ بصري، آشكارترين تظاهر بلوغ بيولوژيكي كودك است. واضح است كه اين تغييرات تأثير عمده اي بر اجراي ورزشي دارد و از اين رو فيزيولوژيست هاي ورزشي به آن علاقه زيادي دارند
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 83

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما