محل لوگو

انقلاب


انقلاب

نام فایل : انقلاب

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 37 کیلوبایت


اهميت و تببن مومضوع
اصطلاخات و توسعه اصلاح طلبانه د رجوامع بشري به عنوان يك مفهوم متعالي است در بشري و پديدهه هاي چند بعدي است كه معلمان بزرگ احتماعي و معماران بناي فكري و فرهنگي در جوامع براي ايجاد تحول و تغيير مثبت به آن توجه خاصي داشته كه در سطوح مخنلف در زمينه هاي گوناگون داراي ابعاد زيادي است كه در بزخي جوامع فقط در يك بعد و يا چند بعد و يا به منظور همزمان كليه شئونات زندگي اجتماعي جامعه انساني را در برگرفته است . .
اصلاح در لغت
تبين و تعريف مفاهيم و واژه ها : اصلاح در لغت تازي به معني راست ساختن و سامان كردن چيزهاست پس ا زآنكه تباه شده باشد . اصلاح چيزهاست يعني آن را بر پاساخت و استوار داشت و شايسته كرد و در قراآن مجيد به معني آشتي دادن مردم از هم جدا شده و به دشمني افتاده است .
در سنت نيوي اين كلمه به پيروي ا زقرآن در هر سه زمينه نفساني روابط ميان مردم و اوضاع اجتماعي به كار رفته است .
بهبود خواهي يا اصلاح طلبي , هوا داري از سياسيت تغيير زندگي اجتماعي يا اقتصادي يا سياسي اما با روشهاي ملايم و بدون شتاب , در برابر اصطلاح بهبود خواه بخصوص براي گرايشي د رجنبش سوسياليستي ( تك سوسياليسم ) به كار مي رود كه اندبشه ي قهر انقلابي را كنار نهاده و خواستار دگرگوني آرام

آرام نها دهاي اجتماعي ا زراههاي دموكراتيك شده است ..
بهبود خواهي , ا زنظر كلي , در برابر ارتجاع و محافظه كاري , از سويي و انقلاب خواهي , از سوي ديگر فرار مي گيرد .
تعريف توسعه سياسي :
افزايش ظرفيت و كارايي يك نظام سياسي در حل و فصل تضادهاي منافع فردي و جمعي , تركيب مردمي بودن , آزادگي و تغييرات اساسي در يك جامعه تو سعه سياسي با رشد دموكراسي مترادف است . هر اندازه يك نظام سياسي از انعطاف ناپديري , از سادگي به پيچيدگي , ا زدنباله روي به خود مختاري و از پراكندگي به يگانگي گرايش پيدا كند , به همان اندازه توسعه سياسي نيز در آن نظام افزايش مي يابد .
(توسعه سياسي سيه مشتاق الحو ص 14 )
عناصر توسعه
1

بهبود رشد و گسرش همه شرايط و جنبه هاي مادي و معنوي زندگي اجتماعي .
2

گسترش ظرفيت نظام اجتماعي براي برآوردن احتياجات محسوس يك جامعه , امنيت ملي , آزادي فردي , مشاركت سياسي , برابري اجتماعي , رشد اقتصادي , صلح , موازنه محيط زيست و
……
- فرايند بهبود بخشيدن به كيفيت زندگي افراد جامعه .
جنبه هاي مهم توسعه عبارتند از : ارتقاي سطح زندگي افراد ( مثل د رآمد مصرف غدايي . خدمات بهداشتي و آموزشي ) از طريق مناسب رشد اقتصادي , ايجاد شرايطي
كه موجب رشد عزت نفس افراد شود و افزايش آزاديهاي آنها .

فرايندي كه كوششهاي مردم و دولت را براي بهبود اوضاع و فرهنگي و اقتصادي هر محل هماهنگ كند مردم اين محل را در زندگي يك ملت تركيب نمايد و آنها را تماما براي مشاركت در پيشرفت ملي توانا سازد .
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 75

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما