محل لوگو

اخلاق 03


اخلاق 03

نام فایل : اخلاق 03

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 53 کیلوبایت


بخوان بنام رهائي ، بخوان بنام بلوغ ، بخوان بنام صاعقه در التهاب شب
بخوان بنام ساقه اميد در پهن دشت ياس ، بخوان بنام خالق خورشيد و
عشق را به اسم اعظم معشوق از پس يلداي بي تنفس ديجور شب نورباران كن .
بخوان نبي گرامي !
بخوان رسول عشق و اميد !
بخوان به نام نامي توحيد .
1
مقدمه
« هر آنكه جانب اهل خدا نگهدارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد
دلا چنان معاش كن كه گر بلغزد پاي
فرشته ات بدو دست دعا نگه دارد »
( حافظ)
رسم است كه در آغاز هر اثري ، مؤلف چند جمله اي را تحت عنوان مقدمه نوشته و آن را در اختيار خوانندگان قرار مي دهد . غرض از اين اقدام معرفي اثر ، بيان آن چيزي را كه در آن اثر مي خواهد بگويد ، اهداف ومقاصد نويسنده در تهيه آن ، شيوه كار مؤلف در بررسيها ، در تحقيقات مربوطه و .. است . ولي در مواردي هم ديده مي شود مؤلفي به بهانه مقدمه ، سفره دل را گسترده و ديدگاههاي خود را درباره امري كه تا حدود زيادي مربوط به مسألة مورد بحث در تحقيق است عرضه مي دارد كاري را كه ما در ضمن اين پيش گفتار عرضه داشته ايم .
ملاحظه و بيان جرياناتي كه در جهان مي گذرد موجب تأسف و ملالت خواهد بود و اگر امور به همين گونه جريان يابند كه دارند يأس انگيز است . عصر ما عصر سقوط و انحطاط انسانيت است ، روح تعهد ومسئوليت انسانها صورت ماشيني پيدا كرده و قرباني بزرگ عصر ما عاطفه و وجدان و اخلاق است . در جواب اينكه چرا اين چنين شده و چرا دنياي ما در چنين موقعيتي قرار دارد مي توان گفت اين امر بدان دليل است كه بشريت امروز از خداي خود دور مانده ، وضع وجدان و اخلاقش تنزل پيدا كرده و خلاصه آنكه معنويت از زندگي او رخت بربسته است .
اينك نيازي به بازگشت احساس مي شود ، بازگشت به منبع مدنيت و رشد آفرين ، يعني خداوندي كه آفريدگار و آگاه به مصالح و خير و شر ماست .
كاري كه ما در اين مختصر انجام داديم بررسي كوتاهي است در زمينة خير انديشي و محبت در اخلاق .
محتواي اين اثر حاصل گردهمائي و تدوين يادداشتهايي است كه با مراجعه به منابع اصيل كه فهرست آنها در همين اثر آمده است تهيه و به رشتة تحرير در آمده .
با اميد اينكه اين تلاش خوانندگان محترم را سودمند افتد . با عرض احترام و‌تشكر
مارال ـ علمي نيا
تهران : خرداد ماه 1382
تعريف خلق :
خَلْق وخُلْق را از نظر ريشه و ماده يكي دانسته اند و اين مسئله اي است كه در كتب لغت و هم در تفاسيري كه از قرآن دردست است ملاحظه مي كنيم. گفته اند غرض از خَلْق شكافتن و شكل ظاهري انسان و غرض از خُلْق شكل يا حالت نفساني و صفات معنوي و باطني اوست و در مواردي به معني مرّوت و دين هم آمده است .
و بر اين اساس اخلاق كلمه و لغتي است كه در آن جنبه هاي مربوط به صفات معنوي و نهاني انسان كه صرفاً در رفتار ظاهر مي شوند قابل ذكر است . در برخي از كتب اخلاقي ، خُلْق را حالتي نفساني دانسته اند كه آدمي را بدون فكر و رويه اي به انجام كارهائي تحريك مي نمايد .
1
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما