محل لوگو

ورزش ، زن و زندگی 15 ص


ورزش ، زن و زندگی  15  ص

نام فایل : ورزش ، زن و زندگی 15 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 58 کیلوبایت


ورزش
زن
زندگی
قسمت اول
از افسانه های اولیه غارنشین تا آنها که بر سفینه فضایی به ماه و مریخ سفر می کنند، همه باتفاق یک آرزوی مشترک دارند و آن عبارتست از داشتن یک زندگی طولانی و سالم و... روی این اصل امروزه هر کتاب علمی، بخصوص در علوم پزشکی را که می گشائیم و مطالعه می کنیم، یک بحث تحت عنوان تغییر روش زندگی خواهیم یافت.. و امروزه نقش ورزش و تغذیه در یک زندگی ایده آل ثابت شده است.
هرآدمی علاقمند است هیکل متناسبی داشته باشد، از توازن جسمی خوبی برخوردار باشد و آرامش روحی و روان سالمی داشته باشد و این با خوردن معجون بدست نمی آید بلکه فرمولی دارد:
طول عمر = آرامش خیال + تغذیه خوب + ورزش مناسب.
و در کنار این سلامتی روانی خود بخود بوجود می آید، پس:
طول عمر = آرامش خیال + تغذیه خوب + ورزش مناسب.
تبلیغات جدید و بعضی کاذب در مورد قرص های رژیمی و انواع چسب های ضد اشتها و امثالهم شاید در کوتاه مدت، آن هم با یک سری عوارض شناخته نشده ، روی فیزیک بدن شما اثر بگذارد ولی از عوارض آن ها که گاهی خطرناک نیز می باشد، نمی توان غافل شد. زیرا با اثرات روی مراکز مغزی می تواند عوارض ناگواری روی بدن شما، بخصوص روان، شما بگذارد. ولی استفاده از هوای خوب، غذای خوب، و ورزش مناسب بطور طبیعی و بدون هیچ عارضه ای می توان بدن خود را متناسب، زیبا و سالم نگهداشت.
زنها باید بدانند که در هر مرحله ای از زندگی نیاز به تحرک دارند. در کودکی تحرک جزء زندگی هر انسان سالمی است. ولی عادت به ورزش را از کودکی باید آموزش بدهیم تا برای کودک بصورت یک عادت زیبا در آمده و برایش بماند.
ورش اثرات فیزیکی، بیوفیزیکی، سایکوسوماتیک بر وجود انسان ها می گذارد. توان جسمی و روانی را بالا می برد و انسان روش زندگی اش عوض می شود. انسان سالم و قوی روش زندگی اش عوض می شود. ورزش نیاز آدم ها را به دروغ گفتن، ریا و تزویر و حرص و طمع، که همه ناشی از ضعف جسمی و روحی است ، کم می کند. ورزش کار قوی است و قدرت باعث اعتماد بنفس بالا می شود و نیازهای کاذب و مضر زندگی را کم می کند.
اتومبیل، تلویزیون، کامپیوتر و ماهواره از عوامل علیل ساز بشر متمدن است زیرا تنبیلی و کم حرکتی را توسعه می دهد و من در همین جا هشدار می دهم که در برنامه ها خود تعادل برقرار کنید.
دوچرخه سواری ، اسب سواری، کوهنوردی ، شنا و ورزش های دو و میدانی و به ویژه پیاده روی های مرتب و سریع، نشاط و سلامتی می بخشد. ورزشکاران کمتر به آرتروز، استئوپروز و آلزایمر گرتار می شوند و افسردگی که دشمن بشر امروز است، بهترین درمانش ورزش است نه قرص های جورواجور شیمیائی.
خانم های ورزش کار حتی در بارداری می توانند ورزش خود را به طور متعادل ادامه دهند. ورزش باید از حداقل زمان شروع و به مرمر بر مدت آن افزود. هر روز بین 6-10 دقیقه ورزش فعال و هفته ای 2-3 بار ورزش طولانی تر حدود یک ساعت، سلامتی بدن یک زن را تامین می نماید.
کار خانه ، ورزش نیست. همه خانم ها باید بدانند که کار منزل نه تنها ورزش نیست بلکه اگر شدید و طولانی باشد بعلت یک نواختی و ثبوت کار عضلات و تاندون ها می تواند عامل آرتروز و واریس باشد. بالارفتن از پله بطور روزمره ورزش نیست بلکه ممکن است به زانوهای شما صدمه وارد آورد.
درهنگام ورزش عضله قلب، عضلات بدن ، استخوان ها و حتی سلولهای مغزی دچار یک سری تغییرات بیوشیمیایی خاص می شوند که نفس را قوی، عضلات را قوی و استخوانها را محکم و مغز را پرخون کرده و مواد مترشحه جذب فسفر «نوراترانس تیرها» را زیاد کرده سلامتی ، شادی و فرح به انسان می بخشد. زنده دلی و خوش خلقی و اعتماد بنفس از خصوصیات ورزشکاران است.پس چه از این بهتر که از همین امروز شروع کنید. فردا خیلی دیر است! برای خانم ها بهترین ورزش پیاده روی فعال و سپس یوگا شناخته شده است. زیرا ارزان است، آسان است، کم خرج است. یوگا ضمن این که جسم شما را پرتوان می کند، توان روحی باورنکردنی بشما می بخشد که تا امتحان نکنید به اهمیت و عظمت آن پی نخواهید برد.
قسمت دوم
نقش ورزش در سلامت زنان
«درره منزل لیلی که خطرهاست در آن، شرط اول قدم آن است که مجنون باشی»
ورزشکار چون جویبار زنده و پرخروش و خانه نشین چون آب راکد، مستعد گندیدگی است.
ورزش و طول عمر: اگر بشر بهداشت، تغذیه و محیط زندگی سالمی داشته باشد و این شرایط از زندگی جنینی اش شروع شود، باید یکصد و چهل سال عمر کند و شاید روزی چهارصد سال! که با هم آهنگی تکنولوژی و بهداشت این مسئله عملی خواهد شد.
قبل از میلاد مسیح عمر متوسط انسان ها 18 سال بود و امروز بین 40 سال در کشورهای توسعه نیافته و عقب مانده، تا 85 سال در کشورهای توسعه یافته، متفاوت است.
طول عمر با طب طبیعی ارتباط مستقیم دارد و طب طبیعی در سه کلمه خلاصه می شود: تغذیه، محیط، ورزش. بشر امروز مجبور است از بعضی جهات به گذشته های دور برگردد، داروهای شیمیایی مسموم کننده و مضر را کنار بگذارد و به طب هموپاتی کاریوپراکتیس هیپنپوز و طب سوزنی که با داروهای شیمیایی سروکار ندارند پناه ببرد. از طب سنتی ابوعلی سینا بهره گیرد. امروزه اولین مدرسه طب سنتی جدید در انگلستان گشوده شد که فی الواقع باید در ایران گشوده می شد.
چگونه ورزش را شروع کنیم:
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 75

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما