محل لوگو

نماز کامل 50ص


نماز کامل 50ص

نام فایل : نماز کامل 50ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 34

حجم : 169 کیلوبایت


پيشگفتار
مقدمه
نماز
عملي انساني، خاص انسانها:
برنامه اي الهام بخش براي توجه به خود، توجه به آغاز و انجام، و بالاخره توجه به زندگي و هدف اساسي از آن.
تواضعي آگاهانه، در برابر بي نياز مطلق و برآورنده همه نيازها از همه نيازمندان.
برنامه ((آزاده سازي))، آزادي از تمام انواع بندگيها و پرستشها: از خودپرستي و غيرپرستي، جاه پرستي، مال پرستي.
وسيله اي برانگيزنده و بازدارنده، برانگيزنده بسوي خيرات و بازدارنده از كژي ها و ناراستي ها.
كششي بسوي نعمت بخش بي منّت، انس يابي و الفت و سپاس نسبت به دارنده و بخشاينده همه نعمتهاي همه جانبه اي كه، ما و همه موجودات را احاطه كرده است.
وسيله اي براي بيشتر مانوس شدن با سرچشمه حيات و نيروگرفتن براي حركت آفريني و صفاجوئي و سلم طلبي و تجديد عهدي با ((عباد الله الصالحين)).
بازيابي راه ((صلاح)) خود و جامعه، كه هر روز بلكه در هر قسمتي از هر روز ممكن است شكل و مصداقي تازه پيدا كند.
اينك اين ما و اين نعمت بزرگ الهي و انساني كه توسط پيامبر بزرگوار اسلام براي انسانها بيان شده است كه در هر جمله و حركتي از آن، نكته اي انساني گنجانده شده است و با بهره گيري از آنها است كه عنوان ((خيرالعمل)) را پيدا مي كند. زيرا نيرو دهنده براي اصلاح تمام روابط انساني است، رابطه اي به خود و رابطه اي با ديگران (ديدي كه از طبيعت و رفتاري كه با انسانهاي ديگر خواهد داشت) و رابطه اي با مبداء.
و همين است سّر اينكه ستون دين (الصلاه عمود دينكم) به حساب آمده و بازدارنده از همه بديهاي دروني و بروني (تنهي عن الفحشاء و المنكر) شمرده شده است.
مفاهيمي كه درطي عبارات و جملات گفته ميشود و حركاتي كه در ضمن نماز انجام ميگيرد. همه، عوامل ايجاد كيفيتي روحي براي نمازگزار واقعي است. وقتي كه به معناي عباراتي كه مي گوئيم توجه كنيم و به مراحلي كه در حال نماز به صورت ركوع و سجود و قيام و قعود، يكي بعد از ديگري انجام ميدهيم، دقت كنيم، حقيقت اين گفتار را در مي يابيم كه:
الصلوه قربان كل تقي (نماز وسيله نزديكي پرهيزگاران بخداست).
الصلاه ميزان (نماز وسيله سنجش ايمان و درجه ايمانداري اشخاص است).
و با شناخت نماز است كه واقف مي شويم كه چگونه نمازي را گزارنده باشيم كه ((عمود دين)) و ((قوام اسلام)) و بازدارنده از ((فحشاء و منكر)) باشد.
درباره نماز كه برنامه اي دائمي براي هر يك از افراد مسلمان است به صورتهاي مختلف مطالبي گفته و نوشته شده است و هر فرد يا گروهي به تناسب شعور ديني خود را از آن بنوعي گرفته و مي گيرد.
در اين نوشته سعي شده است چهره اي از متن نماز ترسيم شود، تا نمازگزار با آگاهي به مفاهيم كلمات و حركات، متوجه گفته ها و كرده هاي خود در نماز باشد و آنها را با توجه شايسته ادا كند. زيرا نماز كسي ((نماز)) است كه بداند چه مي گويد.- همانطور كه در قرآن به اين مطلب اشاره شده ... حتي تعلموا ما تقولون، تا نماز براي او سازنده باشد و فزاينده، نه فرساينده و خسته كننده.
آرزومند بهره برداري هاي انساني بيشتري از اين نعمت بزرگ اسلامي هستيم.
هر فردي مكلف است شبانه روز چندين مرتبه رو به خدا آورد. يعني دلش را از غير حق خالي كرده، به مبداء خود متوجه گردد و براي ياد خدا نماز را برپا دارد ((اقم الصلوه لذكري)) در نتيجه تزكيه نسبي برايش حاصل مي شود و (( ان الصلوه تنهي عن الفحشاء و المنكر)) به درستي كه نماز از زشتي ها و ناپسندها باز مي دارد. و خلاصه با برپا داشتن نماز مصلحت ها و فايده هاي شخصي و معنوي فراواني را در مي يابد.
و دستور اكيد شده است كه نماز واجب را با جماعت بخوانيد تا دلها با هم يكي شود و بركات معنوي بيشتري و بهتر نازل گردد.
تاريخچه نماز
الف- تاريخچه نماز
تاريخ نماز و پرستش به قدمت تاريخ اديان، و سابقه اديان به موازات پيشينه پيدايش حيات انسان است و اينك بررسي پيشينه تاريخي نماز، با توجه به آيات قرآني. نماز، نخستين عبادتي كه بر بندگان واجب شد.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما