محل لوگو

نفس گیری د ر کرال سینه


نفس گیری د ر کرال سینه

نام فایل : نفس گیری د ر کرال سینه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 95 کیلوبایت


نفس گیری در کرال سینه :
سومين مرحله آموزش ، اجراي كليه ي حركات دست وپاها  بدون تنفس
( هماهنگي دست و پا )
GRAWL STROKE – NON- BREATHING SIDE
 در كرال هماهنگي بين حركات دست و پا اهميت  بسيار دارد . در حالت كلي به ازاي يك دايره ي كامل كه دو دست مي پيمايند ، پاها  6 ضربه به آب مي زنند و قاعدتاٌ اين ريتم  بايد مراعات شود . و در اين مرحله حركات  دست و پاها  با هم تنظيم  و هماهنگي پيدا كنند . تنظيم حركات دست و پا به صورت زير انجام مي گيرد .
موقعي كه كشش دست انجام گرفت ، بنا به مقتضيات فردي ريتم حركات پا دو الي شش ضربه خواهد داشت . كشش دست در آب منجر به پيشروي بدن در آب مي شود . حركت پا و يا ضربه ي پا در آب ثبات و تكيه بدن را از نظر حفظ تعادل فراهم مي نمايد . علاوه بر آن حركت پا از فرورفتن و منحرف شدن پايين تنه در آ ب جلوگيري مي نمايد . هر بار كه يك دست از آب خارج شد  پاي  همان طرف عمل ضربه زدن به پايين را انجام مي دهد .
چرخش در محور طولي بدن باعث آساني به جلو راندن بدن وبالا گرفتن آرنج خواهد شد . چرخش بدن به خصوص براي شناگرانيكه مفصل شانه آنها  . انعطاف پذيري كافي ندارد بسيار مفيد است
 
از نكات مهمي كه در مورد ورود دست به آب بايد به خاطر داشت لحظه ي ورود به آب است . يعني بدانيم موقعيت دستها نسبت به يكديگر چگونه است يا موقعي كه يك دست در حال كشش است، دست ديگر در چه مرحله اي قرار دارد ؟  بهترين ميزان ورود دست به آب موقعي است كه دست زير آب نيمي از كشش زير آب را انجام داده است . زيرا در اين حالت در هيچ لحظه دست توقف نداشته و حركت دائمي در حال كشش خواهد داشت
 
 
 مرحله چهارم نفس گيري در كرال سينه
BREATHING
 
يكي از قسمت هاي مهم شناي كرال سينه ، هواگيري است و اين مرحله همان تخليه ي هواي ذخيره شده ي  ششها در آب است . كار خالي كردن هوا در آب بايد در همان  مراحل اول به خوبي آموزش داده شود . اگر چه در ابتدا اينكار كمي مشكل است ، ولي پس از كمي تمرين شاگرد كم كم به طريقه ي تخليه ي هوا در آب آشنا شده و عادت مي كند .
خالي كردن هوا در آب مي تواند هم از طريق بيني و هم از راه دهان باشد . از همان ابتدا بايد  به كارآموز شناگر گفته شود كه پس از پر كردن هوا در ششها  سرش را به زير آب فرو ببرد و به طور پيوسته هوا را تخليه نمايد ، به طوري كه وقتي احساس كرد  كم كم هواي داخل ششهايش در حال اتمام است ، در همان  حال دميدن هوا به داخل آب سرش را از آب بيرون  بياورد  و خيلي سريع هواگيري كرده و دوباره در آب مشغول تخليه ي هوا گردد . مهم نيست كه كارآموز از كدام سمت يا جهت ( راست يا چپ )  نفس گيري كند ، بلكه مهم اين است كه عمل هواگيري يك طرفه صورت گيرد عمل دم خيلي سريع انجام مي شود و اگر عمل بازدم  كمي طولاني تر باشد اشكالي نخواهد داشت
تمرينات آموزشي هواگيري كرال سينه
1- در مر احل اولين تمرين كافيست كارآموز شناگر در قسمت  كم عمق استخر در حالي كه از ناحيه كمر خم شده است ، سر را داخل آب قرار داده و هواي داخل ريه ها را خالي كند . نكته مهم اين تمرين در اين ست كه زماني كه مي خواهد سر را براي گرفتن هوا از آب خارج كند بايد اين كار را توسط گردن انجام دهد و موقع هواگيري نصف صورت داخل آب  ونصف ديگر  در بيرون آب باشد سعي كنيد شانه را بالا نياوريد  و از آب خارج نسازيد . اين عمل در ابتدا مشكل است  ، ولي به مرور زمان به طور خودكار با موفقيت انجام مي شود .
2- روش ديگر تمرين  بدين شكل است كه كارآموز  شناگر  در قسمت كم عمق استخر با دستهايش كه به اندازه ي  عرض شانه باز است ، لبه ي استخر را مي گيرد  وبدن را در موقعيت شناور رو به كف استخر قرار مي دهد . براي شناور شدن بهتر بدن ، تخته شنا يا چوب پنبه اي را در ميان دو ران قرارميدهد و كاملاٌ شناور مي شود . در اين لحظه سر را به يك سمت مي چرخاند و عمل دم را انجام مي دهد اين عمل خيلي سريع انجام مي گيرد .
شناگر در آخرين لحظه ي تمام شدن هواي داخل ششهايش سر را از آب خارج  مي سازد ( در حالي كه هنوز در حال دميدن هوا است )  و يكباره هوا را مي بلعد .اين عمل را چندين بار تكرار كنيد .
مرحله پنجم : هماهنگي حركات دست و تنفس
در اين مرحله كه شاگرد يا كارآموز شناگر در حال انجام حركت دستها  و هواگيري توام است، مربي بايد كليه ي  مراحل را  زير نظر  داشته و حركت دست را به خوبي كنترل نمايد : -چگونگي  كشش دست در زير آب ،  -  ورود دست به آب  ، - موقعيت مناسب چرخش  سر به خارج نسبت به دستها و نكته مهمي كه بايد  بدان  توجه شود اين است كه شاگرد شانه ها را بالا نياورد ، عمل كشش دست در زير آب را به خوبي انجام دهد و چرخش سر به خارج كمي بيش از حد معمول باشد  هوا را بايد در داخل آب تخليه نمايد و مجدداٌ هواگيري نمايد شكل زير نشان مي دهد كه شناگر از سمت راست ميل به هواگيري دارد و به محض بيرون آمدن دست راست زير آ ب اين كار را انجام مي دهد .
 
در قمست كم عمق استخر عمل راه رفتن و خم نمودن بالاتنه جلو به طوري است كه صورت در داخل آب قرار مي گيرد  و حركت دستها به طور متناوب همراه با تنفس صورت مي گيرد .
عمل دم هنگامي صورت مي گيرد كه سر به پهلو چرخيده و عمل بازدم در داخل  آب انجام مي شود توجه داشته باشيد كه سر به دو طرف نمي چرخد .
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 82

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما