محل لوگو

فرش 20 ص


فرش 20  ص

نام فایل : فرش 20 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 19

حجم : 87 کیلوبایت


«در ايران فرش هايي از پشم زبر كه در اطراف داراي رشته هاي نخي است خواهي ديد. اين فرش ها بهترين انواع فرش عالم و رنگ هاي آن بهترين و زيباترين رنگ هاست.
تو بايد به اين كشور بروي و به انواع وسايل متوسل بشوي تا بتواني از مردم آن ها، طرز رنگ كردن قالي را ياد بگيري به طوري كه باران و سركه و شراب در رنگشان تأثير نمي كند.»
ريشارد هلكوت
جهانگرد انگليسي
قرن دهم
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ
چكيده
صحبت كردن و نوشتن در مورد فرش ايران بسيار دشوار مي باشد. چون به دليل گستردگي مطالب اكثر مطالب را نمي شود به طور يكجا جمع آوري نمود.
امّا به طور خلاصه در تحقيق ابتدا به معرفي فرش ايران پرداخته و سپس فرش ايران را در بازارهاي جهان مورد توجه قرار داده و به بيان مشكلات اين محصول غيرنفتي پرداخته و سعي در گفتن آن ها به طور خلاصه نموده ام.
در پايان لازم مي دانم كه از كساني كه در فراهم آوردن اين تحقيق مرا ياري نموده اند تشكر كنم.
سعيد حيدري

زمستان 86
مقدمه
[در زبان فارسي واژه «هنر» معادل «فن» و گاه «صنعت» به كار رفته است. در گذشته لفظ هنر معني عام تري داشته است. معاني علم، كمال، فضل، زيركي، شجاعت، عدالت، شهامت، تقوي و حكمت هم از واژه ي هنر مراد شده است.
1
- فرش ايران، فضل الله حشمتي- دفتر پژوهش هاي فرهنگي- چاپ سوّم. 1381- صفحه 66
]
[فرش در ايران به 3000 سال پيش برمي گردد جايي كه قديمي ترين فرش جهان يعني پازيريك كه مربوط به قوم سكاها بوده در نواحي سيبري در حالي كه روي يك تابوت بوده است توسط باستان شناس معروف رومي پروفسور رودِنكو رومي كشف شده است.
تمامي كارشناسان فرش جهان اين فرش را متعلق به ايران دانسته اند. به دليل نقش هاي موجود در فرش كه داراي سربازهاي هخامنشي و هم چنين نقوش مربوط به آن دورانِ ايران است ديده مي شود.
بافت اين فرش تخمين زده اند كه 5/1 سال طول كشيده است.
2
- اصطلاحات فرش- چاپ موزة فرش ايران- چاپ اول 1385. صفحه
2
]
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما