محل لوگو

عظمت و اهميت قرآن كريم 20ص


عظمت و اهميت قرآن كريم 20ص

نام فایل : عظمت و اهميت قرآن كريم 20ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 73 کیلوبایت


پيشگفتار
سپاس بيكران خداي را كه گويندگان از دستيابي به ستايش او باز مي مانند و شمارگران به شمارش نعمتهاي او دست نمي يابند و كوشند گان از حق گذاري او ناتوانند خدايي كه همتاي بلند پرواز به ادراك او راه نمي يابند و ژرفانديش خرد تيز بين به او در نمي رسد .
خداوندي كه كتاب را براي هدايت بندگان خود نازل فرمود و هر آنچه كه مورد نياز بشر بود در آن بيان فرمود . رسول اكرم (ص) نيز مانند ديگر پيامبران كه امت خود را بي چراغ هدايت و بي نشان ندادن راه روشن ترك نكردند .
امت سلام را با برجاي گذاشتن « ثقلين » ترك فرمود : امام علي (ع ) در اين خصوص مي فرمايد ( آن حضرت كتاب خداي را در ميان شما بر جاي گذاشت كه روشنگر حلال و حرام و واجب و مستحب ناسخ و منسوخ و رخصت و عزيمت ، خاص و عام ، پند و امثال ، مرسل و محدود ، محكم و مشابه مي باشد و كتاب هدايت است .
حمد خداوند يكتا و بي همتاي كه مسير هدايت بندگان را نشان داده است و توفيق فراگيري قرآن كربم را به ما عنايت فرمود . اين كتاب كه براي همه قابل فهم است و براي هدايت به طريق بهتر بر پيامبر خاتم نازل شده است از هر گونه كثري منزه است ( قرانا عربيا عيرذي عوج ) و هر كس در آن تدبر نمايد راه راست مي يابد و چون كلام بشريت و منشائي غير از ذات الهي ندارد در آن افتاد وتناقض ديده نمي شود .
مقدمه
با گذشت بيش از 1420 سال از نطول قرآن و تلاش و كوشش قرآن دوستان و قرآن پژوهان هنوز مورد توجه انديشمندان اسلامي و غير اسلامي بوده و در طول اين ساليان متمادي كوششهاي فراواني در اين زمينه صورت گرفته است . چرا كه به فرموده مولا علي

درياي علوم و سرچشمه دانش و پايگاه دادوري و دادگستري است .
قرآن كتابي است كه خداوند آن را سيراب كننده تشنگان علم ، بهار دلهاي فقيهان و دانشمندان و آخرين مقصد نيكان و پاكان قرار داده است .
: نهج البلاغه ، خطبه 198
« امام صادق

نيز درباره اين كتاب گرانمايه مي فرمايد : قرآن زنده جاويد است و هرگز از بين نمي رود همچون شب و روز در همه زمانها آمد و شد دارد و سيري چون آفتاب دارد و همان سان كه به مسلمانان صدر اسلام روشني مي بخشيد ، به آيندگان نيز نور افكني و روشني خواهد داد » .
از آن حضرت پرسيدند كه اين چه رازي است كه هر چه قرآن بيشتر مي شود و بيشتر مورد بحث قرار مي گيرد بر طراوت و تازه گيش افزوده مي گرد ؟ فرمود : چون قرآن كه براي مردم يك عنصر و زمان معين و يا براي گروهي خاص نازل نشده است بلكه قرآن راي همه زمانها و همه مردم نازل شده است بدين سبب هميشه نو است و براي مردم هر زمان تازگي دارد .
البته عقول بشري در راه شناخت كلام خدا گام برداشته و هر يك به فرا خود حال خود از اين بي كران تابيد اخير گرفته ، وليكن هر كدام از ديد خود و به عمر فهم و درك خودئ از معشوق خبري آورده و به قدر تشنگي از اين چشمه صافي نوشيده اند شايد بيشتر از هر كتاب ديگري در دنيا مورد بحث و گفتگو قرار گرفته باشد و روزي نمي گذرد كه كتابي در اين باره نشر نيابد .
خلف لكم عبر من آثار الماضين قبلكم
از آثار گذشتگان ، براي شما عبرتها بر جاي مانده است .
امام علي


عظمت و اهميت قرآن كريم
كلام الله مجيد آخرين كتاب آسماني ، منشوري جاوداني و برنامه اي متعالي از مكتبي انسان ساز است كه بر حضرت محمد (ص) پيامبر رحمت آخرين پيامبر نازل شده و آن حضرت در انجام رسالت بزرگ خود ، دورانهاي گوناگون و دشواري را با بردباري و استقامت بي مانندي سپري نمود و در رسالت خويش لحظه اي عظمت ننمود .
در عرصه اي از تاريخ كه فصاحت و بلاغت بيان بسيار مطرح بود با بياني فصيح و بليغ در بين مردم مطرح شد و با گستردگي مطالب به همه آنچه در زندگي انسان تا ابد نياز مي باشد اشاره فرموده و از آنجا كه كليت خاص خود دارد در هيچ دوره اي از زمان كهنه و فرسوده نمي گردد نوري است كه پروردگار به وسيله آن جهانيان را بسوي راستين و صراط مستقيم رهنمون مي سازد قرآن دعوت بسوي حق - خير - فضيلت - وحدت و انديشيدن است درمان بيماريهاي قلب و شفاي امراض درون و پاك كننده آلودگيهاي نفس و روشنائي بخش تاريكي هاي گمراهي و ضلالت ها و وسوسه ها و هوا و هوسهاست درياي عميق و شگرفي است كه پايان ندارد و چشمه گوارائي است كه تشنگان را همواره سيراب مي سازد و فيضش هرگز تمام شدني نيست پس به اين عروه وثقاي الهي دست زنيم و به اين وادي ايمن راه يابيم . قرآن كريم معجزه جاويدان رسول مكرم اسلام (ص) و سرلوحه زندگي آن حضرت مي باشد در طول تاريخ اسلام همواره مورد توجه بوده و افراد از سه روش نسبت به اين آيت الهي شناخت پيدا كرده اند :
گروه اول در اثر اتحاد با حقيقت آن را مي شناسند مانند پيامبر اكرم (ص) وائمه اطهار كه اهل بيت رسول ا… (ص) هستند و به منزله جان رسول خدا (ص) مي باشند.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما