محل لوگو

طبقه بندي غذاهاي اصلي انسان در قرآن 32 ص


طبقه بندي غذاهاي اصلي انسان در قرآن  32 ص

نام فایل : طبقه بندي غذاهاي اصلي انسان در قرآن 32 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 29

حجم : 157 کیلوبایت


طبقه بندي غذاهاي اصلي انسان در قرآن
فلينظر الانسان الي طعامه ـ انا صببنا الماء صبا * ثم شققنا الارض شقا * فأنبتنا فيها حبا * و عنبا و قضبا * و زيتونا و نخلا * و حدائق غلبا * و فاكهة و ابا * متاعا لكم و
لانعامكم. ( عبس 24 ـ 32)
پس انسان بايد به خوراك خود بنگرد * كه ما آب را به صورت بارشي فرو ريختيم * آنگاه زمين را شكافتيم * و در آن، دانه رويانيديم * و انگور و سبزي * و زيتون و درخت خرما * و باغ هاي انبوه * و ميوه و علف * [ تا وسيله ] استفاده شما و دام هايتان باشد.
در قرآن چهار مرتبه كلمه فلينظر بيان شده كه دو مورد آن ( سوره كهف، آيه 19 * سوره عبس، آيه 14 ) درباره غذاي انسان، يك مورد درباره عمل انسان ( سوره حج، آيه 15 ) و مورد ديگر آن ( سوره طارق، آيه 5 ) درباره چگونگي خلقت وي است.
در سوره عبس، ابتدا خداوند متعال انسان را متوجه غذاي او مي كند كه از چه موادي تشكيل شده است و كدام يك در اولويت قرار دارد.
اين مطلب را هميشه مد نظر قرار دهيد كه « و لا رطب و لا يابس الا في كتاب مبي»( سوره انعام، آيه 59 )
( و هيچ تر و خشكي نيست مگر آنكه در كتابي روشن [ ثبت ] است)
يعني خداوند در كتاب خود همه مطالبي كه مورد نياز انسان بوده، بيان كرده است. در اين آيات نيازمندي هاي بدن انسان به مواد غذايي به ترتيب اولويت آمده كه جاي بسي شگفتي است.
در مرحله اول به پروتئينها ( دانه هاي گياهان ) «حبّا» اشاره مي شود خصوصا پروتئينهاي گياهي، مورد تأكيد است. پروتئين هاي گياهي بيشترين مواد تشكيل دهنده بدن انسان است همه پروتئين هاي گياهي ضد سرطان هستند.
در مرحله دوم قندها ( انگور و ... ) و «عنبا و قضبا» توصيه مي شود. نياز انسان به مواد قندي نسبت به ساير مواد كمتر است ولي بخاطر اهميت فوق العاده اين مواد كه زمينه ساز فعاليتهاي فيزيكي و فكري مي باشد در مرحله دوم ذكر شده اند.
در مرحله سوم چربي ها ( زيتون و ... ) و « زيتونا و نخل»ا تجويز مي شود. چربيها از اهميت خاصي برخوردارند. زيرا غشاء سلولهاي بدن از اين مواد تشكيل شده است و نيز اكثر هرمونهاي بدن از مواد چربي ساخته مي شوند.
در مرحله چهارم ويتامينها ذكر مي شود كه به وفور در سبزيجات و ميوه جات يافت مي شود اگر دقت كنيد به اين مطلب پي خواهيد برد كه قرآن تمامي انواع غذاها را با مثالهايي از گياهان بيان كرده كه اهميت غذاهاي گياهي را مي رساند.
در آزمايشگاه هاي تشخيص طبي براي كشت انواع ميكروب و پارازيت ها از پنج ماده استفاده مي شود كه عبارتند از: 1) آبگوشت 2) خون 3) آگار« دو نوع جلبك سبز و قرمز كه از آبهاي گرم گرفته مي شود و نيز نوعي ژله كه در قنادي ها استفاده مي شود» 4) بلاد آگار 5) شكلات
نكته بسيار جالب اينكه در اين آيات هيچ نامي از اين مواد كه عامل رشد ميكروب هستند و غذاي اكثريت مردم را همين گونه غذاها تشكيل مي دهند نيامده است.

اعجاز در گیاهان
و در روى زمين قطعه زمينهائى در كنار هم قرار دارد،در حالی کهدر آنها باغهای انگور، کشت و درخت های خرما ا نوع  صنو و غـير
 
صن وجود دارد، که همه با يک آب آبياری میشوند ولی از نظر غذائی آنها را بر يکديگر برتری میدهيم! دراين موارد برای کسانيکه فکر میکنند نشانه هائی وجود دارد ". ـ جدارهاى کوچک کنار هم ناهمگون هستند:در زمان محمد انسان می دانست که خاکهای زمين با هم فرق میکنند، ولی اينکه خاک دو مزرعه کوچک چسـبيده به هم نيز دقـيـقـاً يکی نيستند،
 
از عـلـم امـروزی بشر است که با امکانات پيچيده علمی امروزی آنرا بدست آورده استــصفات و خصوصيات ميان درختان به صِنو و غير صِـنـو بودن آنها بستگی دارد. صفات و خصوصيات ميان درختان به صنو و غير صنو بودن آنها بستگی دارد:درختی که از درخت ديگر روئيده باشد صِـنـْـو ناميده می شود و
 
درختی که از بذر روئيده باشد غير صنو ناميده می شود. آيه صفات و خصوصيات درختان را به صنو و غير صنو بودن آنها مربوط می داند. واقعيت هـم همين است. درخت صِنو (يعنی درختیکه از درخت ديگری روئيده باشد) تمامی صفات و خصوصیاتوراثتی درخت مادر خود
 
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما