محل لوگو

سيستم خنك كننده 12 ص


سيستم خنك كننده 12 ص

نام فایل : سيستم خنك كننده 12 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 70 کیلوبایت


سيستمهاي خنك كننده :
در طول زمان احتراق مخلوط سوخت و هوا داخل سيلندرها حرارت زيادي در حدود 1800 تا 2000 درجه سانتيگراد ايجاد مي شود. تنهاي قسمتي از حرارت به وجود آمده (حدود 20 تا 24 درصد در موتورهاي بنزيني و 27 تا 35 درصد در موتورهاي ديزل) به كار مفيد تبديل مي شود.قسمت ديگري از اين حرارت (حدود 20 تا 34 درصد در موتورهاي بنزيني و 20 تا 32 درصد در موتورهاي ديزل) مي بايست توسط سيستم خنك كننده جذب شود در غير اينصورت قطعات موتور بخصوص پيستونها و سوپاپ ها كه مستقيماً به شعله تماس دارند بيش از حد گرم شده ، حرارت زياد باعث از بين رفتن سريع آنها مي گردد. ضمناً حرارت زياد از حد، موجب سوختن روغن مي شود.
خنك شدن بيش از حد يك موتور در حال كار نيز مطلوب نيست. در موتوري كه بيش از حد خنك مي شود توان ،در نتيجه تلفات حرارت كاهش مي يابد ،تلفات اصطكاكي براثر سفت شدن روغن بالا مي رود و بخشي از مخلوط سوخت و هوا تبديل به مايع شده و روغن از ديواره هي سيلندر شسته و پايين مي برد. اين موارد موجب فرسايش اجزاء موتور مي گردد. در موتوري كه حرارتش خيلي پايين است خوردگي ديواره هاي سيلندر در نتيجه تولد تركيبات گوگردي افزايش مي يابد. جدول 1 اثر درجه حرارت خنك كننده بر روي توان موتور مصرف سوخت و فرسايش يك موتور بنزيني را نشان مي دهد. اين در موقعي است كه حرارت موتور پايين تر از حد توصيه شده 82 درجه سانتي گردا باشد.
امروزه دو نوع سيستم خنك كننده در موتورها به كار مي رود سيستم خنك كننده هوايي كه در آن از هوا به نوان واسطه خنك كننده استفاده مي شود . و دوم سيستم خنك كننده مايعي يا آبي كه در آن از مايع براي خنك كردن موتور و از هوا براي خنك كردن مايع استفاده مي گردد.
حرارت
خنك كننده
OC
توان
% حداكثر
مصرف سوخت
% حداقل
فرسايش سيلندر
% حداقل
80
100
100
100
70
98
103
166
60
96
114
334
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 63

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما