محل لوگو

سرمقاله حضرت مهدی


سرمقاله حضرت مهدی

نام فایل : سرمقاله حضرت مهدی

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 373 کیلوبایت


سرمقاله
چشم به راه مهدي (عج)بايد الگوي مولا ومقتداي را نيك بشناسد تا در فراز وفرود ايام ، توانايي موضع گيري مناسب را داشته باشد.
امروز ملت هاي عالم مي بينند كه ظلم واستكبار ، داعيه قدرت منحصره جهاني را دارد وبه بهانه مبارزه با تروريزم ، كثيف ترين جنايات را انجام مي دهد وبي منطق ترين تهديدات را صريحاً وبطور آشكار اعلام مي نمايد. اين جاست كه نياز به يك مصلح جهاني الهي كه مأموريت ويژه او، ايجاد حكومت جهاني اسلامي است ، احساس مي شود.
بشر با اعمال ورفتار خود ثابت نموده كه با وجود تكامل روز افزون علمي ، عاجز است ازاينكه عدل كامل را مستقر سازد . سازمان هاي مدافع حقوق بشر، از مقابله با زورگويان ، عاجز و در حقيقت مأمور خود آنها هستند .
امروزه همه شيعيان و مسلمانان به عشق تحقق حكومت جهاني حضرت مهدي (عج) ، زندگي مي كنند. خوشبختانه در سال هاي اخير در ميان مسلمانان ، توجهات خاصي نسبت به وجود مقدس امام زمان (ع) پيدا شده است و گروه هاي مختلفي در صدد تبيين ابعاد قبل از ظهور و نشان دادن خصوصيات آن «حكومت نور» هستند و اين جانب، به سهم خود از همه ي آنان تشكر مي كنم و تأييد دارم تا در گفته ها و مقالات و نمايش ها، بسيار دقيق و بر طبق مدارك معتبر عمل نمايند.
از خداوند بزرگ ، مسئلت مي نمايم كه موانع ظهور موفور السرورش را بر طرف فرمايد و عموم جهانيان ، خصوصاً شيعيان را از عربده هاي استكبار ، نجات داده و بساط ظلم و تعدي را برچيند و ما را شاهد روزي قراردهد كه عدالت مطلقه در مجموعه هستي ، حاكمه و سايه گسترباشد. «اين المعد لقطع رابر الظلمه» و دين حقيقي ، شعاع خويش را بر همگان بتاباند . ان شاءالله تعالي
بايسته هاي انتظار
اصولاً، كسي كه در انتظار است ، بي تفاوت و بي خيال نيست.حضرت يعقوب(ع) منتظر يوسف(ع) بود ولي بيكار نبود. به فرزندانش گفت:«برويد وبه دنبال يوسف و برادرش بگرديد و از روح خدا نا اميد نشويد». نيز همين تعبير در مورد حضرت مهدي (عج) وارد شده است: «منتظر فرج باشيد و از روح خدا نا اميد نشويد». بنا براين ، فرزندان انتظار آداب و وظايفي را دنبال مي كند ، چون اين خاصيت انتظار است كه بر حالت و رفتار و عمل منتظر تأثير مي گذارد اينك به تعدادي از اين وظايف اشاره مي شود.
1-اقبال
آنان كه از تدبر بهره گرفته اند از كنار حادثه هاي پيش پا افتاده، به سادگي نمي گذرند زيرا، دريافته اند كه در كنار هر اتفاقي هرچند كوچك ، درسي و اندرزي وجود دارد. امام كاظم (ع) هم به اين مسأله اشاره دارند: «ما من شئ نراه عينك الا وفيه موعظه
1
» هر آنچه چشمان تو آنرا مي بيند ، در آن موعظه و پند و اندرزي است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- أمالي صدوق ، ص 599 . بحار الانوار، ج 71، ص 324 ،ح14
2-ميثاق
«

الذين يوفون بعدالله ولاينقضون الميثاق
1
» فرزند انتظار ، با توجه به اقبال قلبي ، ارتباط ميان خود و ولي و حجت حق را تحكيم مي كند و تا جايي پيش مي آيد كه نه تنها توقعي از او ندارد، بلكه متعهد مي شود تمام دارايي هايش ، خانواده اش ، هستي اش وتمام آنچه را خدا به او عطا كرده،در راه محبوب به مصرف برساند و اين ميثاق، سرود دائمي اوست كه هر روز با ولي امام زمانش تجديد مي كند. تو مي خواهي آنچه را خدا،به تو بخشيده در راه او ببخشي. در واقع اين بذل وبخشش به دست آوردن و از تباهي و ضايع شدن دارايي جلوگيري كردن است درواقع مؤمن منتظر، با اين كار،تجديد بيعت مي كند.
براي تجديد بـيعت بـا حـضرت صاحب الأمر ، دعاي عهد، ميثاق نامه اي زيباست . امام صادق (ع) فرموده اند . «هركس، چهل صباح، اين دعا را بخواند از ياوران حضرت قائم (عج) خواهد بود و اگر قبل از ظهور آن حضرت بميردخدا او را زنده خواهد كرد تا در ركاب آن عزيز جهاد كند».اگر مؤمنان به عهد و پيمان و ميثاق با خدا یابند باشند يقيناً زمان ظهور فرا خواهد رسيد.
3-پناه
انسان منتظر ، وقتي مسئوليت خود و رسالت و سنگينش را دريافت و به اين نتيجه رسيد كه بايد حركت كند بامانع ها روبرو مي شود . انسان در اين هنگام ناچار بايد به كسي پناه برد تا او را از اين غربت و تنهايي نجات دهد. اينك اين سؤال در ذهن ايجاد مي شود كه «به چه كسي بايد پناه برد؟ با چه كسي بايد به گفت و گو نشست؟ به چه كسي بايد دل گرم شد؟»در پاسخ ، بايد گفت ، اين انس و دل گرمي ، جز به معصوم و انتظار فرج او نيست و اين حقيقت ، چه خوب در مدح كلام مهربان امام سجادآمده است: «انتظار الفرج من أعظم الفرج
2
»؛ انتظار فرج، از بزرگترين گشايش هاست.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 168

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما