محل لوگو

رفتار غربيان و مسلمانان در قبال آخر الزمان 12 ص


رفتار غربيان و مسلمانان در قبال آخر الزمان   12  ص

نام فایل : رفتار غربيان و مسلمانان در قبال آخر الزمان 12 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 62 کیلوبایت


بسم الله الرحمن الرحيم
عنوان مقاله: رفتار غربيان و مسلمانان در قبال آخر الزمان
آخر الزمان و اتفاقات مربوط به آينده و سرانجام عالم از جملة موضوعاتي است كه مورد توجه هر انساني با هر آئين و مذهب است. در بررسي تاريخي و اساطيري اقوام مختلف درمي يابيم هميَشة صحبت از دو جبهة بوده است كه يك جبهة مظهر خوبي و پاكي است و جبهة ديگر مظهر پليدي و زشتي كه در پايان دنيا يعني آخر الزمان جنگ بزرگي بين اين دو جبهه اتفاق خواهد افتاده و نهايتا" بعد از سختي هاي زياد پيروزي با جبهة حق است از جمله مي توان در ميان ملل و اقوام مختلف به برهمنان هندي، كائنان معابد --- عالمان بودايي و اساطير ايراني و يوناني اشاره كرد.
- پيشگويي ها و آخر الزمان، اسماعيل شفيعي سروستاني
و همه اديان آسماني و بيشتر مكاتب بشري دربارة پايان تاريخ اظهار نظر كرده اند در همة پيشگويي هاي مربوط به آخرالزمان خبرهاي وحشتناك و نگران كننده اي وجود دارد. در متون زرتشتي به ظرافت از دورة --- بشر در پايان جهان ياد شده است كه آشوب ها و بلاهاي زيادي خواهد بود كه با ظهور منجي (سوشيانس) پايان مي پذيرد.
- نجات بخشي در اديان
اديان ابراهيمي بيش از آيين ها و مكاتب ديگر بر آخر الزمان تأكيد داشته اند. به طوري كه در عهد عتيق و عهد جديد به آن اشاره شده است.
و اين سير پرداختن به آينده به اشكال مختلف در همه اقوام و اديان از گذشته تا حال ادامه داشته و امروز در غرب به اوج خود رسيده است به طوري كه با تأسيس مراكز اطلاعاتي و استراتژيك به مطالعه آينده جهان پرداخته و به دنبال ترسيم نقشه اي براي آيندة جهان و پايان آن آنطور كه مي خواهند هستند.
- پيشگويي هاي آخرالزمان
و حال جالب است با همة شواهد و قراين و استناداتي كه وجود دارد هنوز كساني هستند كه بحث آينده و آخر الزمان برايشان جلب توجه نكرده است و طرح اينگونه موضوعات را به ذهن گرايي و تخيل انسان ها نسبت مي دهند شايد بتوان گفت كه اين افراد دو گروه هستند.
گروه اول كساني كه مايل اند بحث آخر الزمان را كم رنگ جلوه دهند و مردم را به شعار آسوده بخوابيد كه ما بيداريم تشويق نمايند. كه در واقع اين ها همان افرادي هستند كه خداوند مي فرمايد في قلوبهم مرض
- بقره (10)

گروه دوم افرادي هستند كه منظرهاي محدود و ناقصي دارند مانند فردي كه سرخود را روي يك قالي خم نموده است و فضاي ديد خود را محدود ساخته است. وقتي از اين فرد مي خواهيم كه آن چه را مي بيند توصيف كند خواهد گفت لكه هاي رنگي كه هيچ ارتباطي با هم ندارند. حال از اين فرد مي خواهيم كه سر خود را بالاتر بياورد و از فضاي بالاتري به آن نگاه كند آن گاه خواهد توانست توصيف بهتر و دقيق تري نمايد. حال اگر از همين فرد بخواهيم در فضاي بالاتري قرار گيرد به طوري كه به همة قالي اشراف پيدا كند، آن گاه خواهد گفت كه چقدر اين قالي زيباست.
بله؛ افراد گروه دوّم به دليل منظر محدود خود نسبت به آينده و آخرالزمان مي توانند تبين و برداشت درستي داشته باشند. ما در اين مقاله سعي كرده ايم در راستاي اهميت بحث پرداختن به آينده به جبهه بندي حق و باطل بپردازيم و رفتار غربيان و مسلمانان را مورد بررسي قرار دهيم.
جايگاه آخر الزمان و جبهه بندي حق و باطل در قرآن كريم:
قرآن كريم--- لِكُلِّ شيء
- 4
است يعني تعيين كنندة همه چيزها است پس بايد به موضوع آخرالزمان و جبهه بندي حق و باطل در آن تبيين شده باشد. خداوند در قرآن از دو گروه بسيار ذكر مي كند يكي گروه كافران و ديگري گروه مؤمنان.
- محمد (3)
بر اساس آيات قرآن مؤمنان كساني هستند كه به خداوند،
- لقمان (30)
رسولان و يوم آخر ايمان دارند و نقطة مقابل مؤمنين كفار هستند، كفار به لحاظ تفسيرشان از باطل و مؤمنين از حق تبعيت مي كنند. پس براستي خداوند حق است و غير از خدا باطل.
- لقمان (30)
در بررسي آيات فوق به اين نتيجه مي رسيم كه افراد به دو گروه تقسيم مي شوند گروهي كه در جبهه حق هستند و گروه ديگر گروه باطل است.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 93

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما