محل لوگو

راز نماز 14ص


راز نماز 14ص

نام فایل : راز نماز 14ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 67 کیلوبایت


مقدمه
راز نماز
سيماي نماز
عبادت عنوان عامي است كه نمونه ها و مصداق هاي فراواني را در بر مي گيرد وتنها در «نماز» خلاصه نمي شود حج،روزه ، امر به معروف و نهي از منكر ،جهاد ، طلب روزي حلال ، خدمت به هم نوعان، درس خواندن و درس گفتن ؛ عزاداري براي شهيدان كربلا ، نيكي به پدر ومادر ، تيم نوازي ، پرداخت خمس و زكات و .. همه وهمه عبادت است ( البته به شرط خداي بودن نيت )
ولي در ميان اعمال عبادي «نماز برجستگي و درخشندگي خاص دارد و جلوه ي درخشان عبادت و پرستش خدا به حساب مي آيد. اوصاف نماز ، فلسفه وحكمتش ، فايده وآثارش ، شرايط وآدابش ،مكان وزمانش در آيات وروايات بسياري آمده كه پرداختن به آنها طولاني خواهد شد. اما سعي مي كنيم براساس قران و حديث ، قطره اي از درياي معارف اسلامي درباره ي نماز را باز گوييم.
نماز بزرگترين عبادت ومهمترين سفارش همه ي انبياست
لقمان پسرش رزا به نماز توصيه مي كند.حضرت عيسي درگهواره مي گويد : خدايم مرا به نماز و زكات توصيه كرده است.
رسول خدا صلي الله عليه و اله نماز را نور چشم خود مي داند .«قُرّةََُ عَيني في الصَّلاةََِ »
نماز ، فرضيه اي است كه خدا به ياد انسان مي آورد. و پيمان خدا با مردم است.
نماز، سيماي مكتب است .« الصِّلاةٌَ وَجهُ دينكٌُمْ »
نماز دواي تكبر است « و الصَّلاةٌ تَنزيهاً عَنِِ الكبِرِ »
نماز ، وسيله ي تشكر و سپاس از نعمت هاي الهي است ، عمود و پايه دين ، كليد بهشت، وسيله ي آزمايش و شناخت مردم و محو كننده ي گناهان ، پاك كننده ي دل و جان آدمي است.
روزي پنج نوبت ، با حفظ شرايط كامل نماز ، در پيشگاه خدا ايستادن ونعمتهاي او را يادكردن و از او حاجت ونياز خواستن ،همچون شست وشوي درنهر آب است كه آلودگي هاي مي زاديد . نماز اولين سئوال در قيامت است كه اگر پذيرفته نشود. كارهاي ديگر هم قبول نيست .
نماز اولين سئوال در قيامت است كه اگر پذيرفته نشود، كارهاي ديگر هم قبول نيست . نماز ، تنها عبادتي است كه در هيچ حال از انسان ساقط نمي شودحتي در ميدان جنگ و شرايط اضطراري ، بيماري و...
نماز اعلام بندگي در برابر خدا وزير بار در مقابل طاغوت ها و ستمگران است.
نماز زنده نگه داشتن ايين توحيدي حضرت ابراهيم،وسنت رسول الله ومكتب حسين بن علي عليها السلام است.
نماز براي عاشقات خدا ، شنيدن ولي براي منافقان ، تلخ و سنگين است : «وَ اِنَّتها لكَبيرةُ اِلاَّ عَليَ الخَشِعيِِنَ »
نماز، كوبنده ي شيطان و مايوس كننده ي اوست وحضور در برابر آفريدگاراست .
نماز هماهنگي با همه ذرّات عالم است جهان ،محراب و سعي است كه همه ي كائنات ، در آن به تسبيح و سجود در برابر خدا مشغول اند. به نماز ايستادن ، همراهمي با همه ي افريده ها وفرشتگان در پرستش و ذكر پرورگار است.
در اهميت نماز ، همين بس كه علي عليه السلام در ميدان نبرد صفين، وامام حسين عليه اسلام در ظهر عاشورا دست از جنگ كشيدند و به عشق الهي ، به نماز ايستادند . شخصي به حضرت عليه السلام ايراد گرفت: امام فرمود : مابراي همين جنگيم تا مردم ،اهل نماز باشند. به سيد الشهدا در زيارتنامه اش خطاب مي كنيم: گواهي مي دهيم كه تو نماز را بر پا داشتي . « اَشهَدُ اَنّك قَد اَقَمتُ الصَّلوةََ َ ...» در مشكلات و اضطراب ها ، ياد خداي بزرگ و استمداد از او ، آرام بخش دل ها وراه گشاي انسان در سختي ها است و تكيه گاهي است كه مؤمنان به خدا دارند از اين رو قرآن دستور مي دهد كه به وسيله اي « صبر » و «نماز» از خداوند يار ي بطلبيد. « وَ استَعينُؤا بِاالصَّبرِ والصَّلوةِ »
امام صادق عليه السلام در واپيسين دم زندگي خويش ، همه بستگان را جمع كرد و در وصيت خويش به آنان، اهميت نماز را ياد اور شد و فرمود:
هركه نماز را سبك بشماردو از شفاعت ما محروم است.
مرز ميان اسلام و كفر ترك عمدي نماز است. چگونه مسلماني است آن كه رابطه خودبا خدا را بريده و از نماز روي برتافته است.
رسول خدا فرمود : «مَن تَرَكَ الصَّلوةَ مُتَعمَداَ فَقَد كَفَرَ» هركه عمداً نماز را ترك كند ، كفر وزيده است . ودر كلام علوي ميخوانيم كه فرمود:
« مَن ضَيَّعَ الصَّلوةَ فَهُوَ لِضَرِها اَضيَعُ »كساني كه نماز را سبك شمارند و آن را تباه وضايع سازند، غير نماز را بيشتر ضايع خواهند ساخت.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 78

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما