محل لوگو

حمله نظامی آمریکا به طبس 11ص


حمله نظامی آمریکا به طبس 11ص

نام فایل : حمله نظامی آمریکا به طبس 11ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 97 کیلوبایت


بسم الله الرحمن الرحیم
عنوان :
حمله نظامی آمریکا به طبس
معلم ارجمند :
جناب آقای روشن ضمیر
تهیه و تنظیم :
داریوش ابراهیم آبادی
کلاس اول الف
مدرسه راهنمایی امام حسین
شهرستان نیشابور
بهار 1387
حمله آمریکا به طبس
در شامگاه 24 اوریل 1980 گروه عملیات ویژه سری شامل 90 نفر از کماندوهای ویژه‌ی دلتا ارتش امریکا با دهها فروند هواپیمای لجستیکی و هلی‌کوپترهای نظامی برای آزادی 16گروگان سفارت اشغال شده‌ی امریکا در 13 آبان 58 در تهران، به طور مخفیانه از فرودگاه نظامی در قاهره و ناو اتمی «یو اس اس نیمیتز» در دریای عمان از مرزهای جنوب شرقی ایران عبور کردند و وارد فرودگاه اضطراری صحرایی در صحرای طبس شدند تا از آنجا به کمک 8 فروند هلی کوپترهای تاکتیکی و 6فروند هواپیمای
C-130
نیروها و امکانات و تجهیزات لازم را به تهران منتقل کنند و از آنجا طی یک عملیات رهایی گروگان با استفاده از آخرین تجهیزات و امکانات نظامی کارکنان سفارت امریکا که در خود سفارت و 3 تن دیگر در وزارت خارجه نگهداری می شدند را آزاد و به همراه خود به طبس و از آنجا به امریکا ببرند. پیروزی در این عملیات که به «پنجه عقاب» نام‌گذاری شده بود و بارها در صحرای آریزونا و ساختمان‌های شبیه سازی شده تمرین شده بود، صد درصد توسط طراحان و کارشناسان وزارت جنگ امریکا تضمین شده بود. بد نیست بدانید که چند هفته قبل از عملیات نمونه ای از خاک منطقه طبس به امریکا منتقل شد تا روی آن آزمایشات لازم انجام بگیرد. همه چیز درست و حساب شده بود. این اقدامی بود که برژینسکی (مشاور امنیت ملی وقت امریکا) آن را «عمل مناسب برای اثبات حاکمیت امریکا» نامید.
همچنین اشغال سفارت امریکا که در تاریخ سیاسی جهان بی‌سابقه بود شوک شدیدی را به فضای سیاسی جهان وارد کرده و امریکا در کمال قدرت افکار عمومی ملت خود و کشورهای غربی را به همراه خود داشت.
در تمام مدت بیش از 200 روزی که کارکنان سفارت امریکا اسیر نیروهای انقلاب بودند، کارتر رییس جمهور وقت امریکا به کلی خواب و خوراک خود را از دست داده بود. بعد از جنگ ویتنام این بزرگترین بحران امنیتی برای امریکا بود. حمله یگان‌های ویژه سری دلتا می‌توانست تسکینی بر آلام همه امریکایی‌های تحقیر شده باشد. آنها با اتکا به قدرت نظامی و اطلاعاتی خود طرحی بسیار دقیق برای این عملیات آماده کرده بودند.
 
ما فرض می‌كنیم كه همچو قدرتی برای آن قدرتمندان باشد كه بریزند بكشند و همه چیز را از بین ببرند، معذلك ما چون بحق هستیم نباید بترسیم.
در صورتی كه نه اینطور هم نیست مسائل، آقای كارتر از روز اول هی با فریاد و با صدا می‌خواست تحمیل كند. اگر شما یادتان باشد اولی كه این جوان‌های ما رفتند و این لانه‌ی جاسوسی را گرفتند، هی مسائلی را اینها پخش می‌كردند، یعنی آنها تعلیم می‌دادند و اینهایی كه در ایران داشتند اینها پخش می‌كردند «بناست كه بیایند به لانه جاسوسی و چتر بازها بیایند و اینها را بی‌هوش كنند و عرض می‌كنم كه وارد بشوند و چه بكنند یا همه تهران را بیهوش بكنند».
وقتی كه اعتنا به این حرف نشد معلوم شد مساله این نیست
. حالا هم كه اینها امتحان كرده‌اند كه آمدند و با آن تجهیزاتی كه می‌گویند زیاد بوده است آمدند و در ایران هم پیاده شدند، خوب ضربه سیاسی خوردند، ضربه روحی خوردند
...
در هر صورت ما از اینطور ارعاب‌ها نمی‌ترسیم. من نمی‌گویم كه ما یك قوه سلاح زیادی داریم كه می‌توانیم با همه قدرت‌ها طرف بشویم، همچو چیزی ما نمی‌گوئیم. آنها شاید به اندازه‌ی جمعیت ایران قوای انتظامی داشته باشند فرض كنید. ما می‌گوئیم كه ما اتكال به یك مبدایی داریم به اتكال به آن مبدا، از مردن نمی‌ترسیم، شما هم آخر كارتان این است كه بیائید همه ما را بكشید همانی كه جوان‌های ما كرارا از من خواستند كه شما دعا كنید ما شهید بشویم كسی كه می‌گوید دعا كنید شهید بشویم دیگر نمی‌ترسد از اینكه آقای كارتر بفرستد اینها را به شهادت برسانند. بنابراین ابدا خوفی از این مسائل نیست. قوی باشید، قدرتمند باشید، اتكال به خدا بكنید. یك نفر شما وقتی اتكال به خدای تبارك و تعالی دارد، با عده ای از آنها می‌تواند مقابله بكند.
اینها اگر هم یك وقتی بی عقلی كنند و فرض كنید بریزند به ایران، این جوان‌های ما آنها را با چنگ و دندان از بین می‌برند، نمی‌گذارند اینها یكی‌شان هم بروند.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 55

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما