محل لوگو

حضرت فاطمه 13ص


حضرت فاطمه 13ص

نام فایل : حضرت فاطمه 13ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 55 کیلوبایت


چكيده مطالب :
برترين بانو : سرور زنان جهان ، ميلاد فاطمه ، بحثي درباره فدك رحلت مظلومانه زهرا (ع)
مسئله :
حضرت زهرا (س) از منزل
تعويل
آيات فرقاني و روايات قرآني و نيز مختصري اشاره به وقايع تولد و زندگي ايشان ؟
پيشگفتار :
ولله الحمد والصلاه علي النبي محمد و عترته امناؤ الوحي و هداه الامه .
اين تحقيق مجموعه اي است اشاره به پاره اي از فضايل و مناقب و تاريخ ولادت و زندگي و شرح خطبه فدك پاره تن رسول خدا (ص) يعني صديقه كبري فاطمه زهرا عليهاالسلام هر چند كه ( گنجايش بحر در سبو ممكن نيست ) .
فاطمه زهرا سلام عليها در كمالات نفساني و تخلق به اخلاق سبحاني و تادب به آداب رباني مانند پدر بزرگوارش خاتم الانبياء و همسر عالي مقدارش علي مرتضي عليهما السلام است و مقام ولايت كلي دارد و بعد از پدر و همسر خود برتر از تمام پيامبران است ، چنان كه امام حسن عسكري عليه السلام فرمودند :
« نحن حجه الله علي خلقه و جدتنا فاطمه حجه الله علينا »
فاطمه (ع ) انساني است بزرگ در هز زمينه كه بينديشي او را سرور و در اعلي نرتبه انسانيت مي يابي .
سخن گفتن درباره هر يك از جنبه هاي شخصيت كامل او مجال بسيار و استعدادي در حد كمال مي خواهد كه هيچ كدام در اين مختصر نمي گنجد . فاطمه موهبتي است كه از طرف خداوند به محمد (ص) اعطا شده تا انسان با سر مشق گرفتن از او اوج انسانيت را فهم كند تا بتواند به حقيقت ذاتي خود فعليت كمال بخشد . فاطمه (ع ) جان خود را در راه اعتقاد و ايمان خويش بر كف نهاد . او چندان پيرو اصول حق و حقيقت بود كه هرگز حاضر نشد ، دره اي از آيين و سيره خود منحرف شود .
مي خواست حق به كرسي نشيند نفوذ ايمان در فاطمه به درجه اي است كه فرزندش محسن را كه در شكم داشت در اين راه فدا كرد . پيروي از او مايه رستگاري و رسيدن به عرصه كمالات و فضايل و كرامات انساني است . در شرافت و علو رقبت ، علم و فضيلت و بنالت صديقه طاهره (ع) هيچ گونه شبهه اي نيست او سيده ي زنان دنيا و آخرت به نص صريح پدر بزرگوارش خاتم الانبياء (ص) است .
در فضيلت و عظمت روحي فاطمه (ع) همين بس كه اين وحي جبرئيل بر او نازل مي شد و از اخبار آينده به او خبر مي داده و اين اخبار را ماتب وحي امير المومنين (ع)
مي نوشت و جمع آوري كرد . او درس صداقت و سعادت سعي و كوشش پاكي و پاكيزگي در عمل قدرت و ارزش دانش ، مقاومت در ميدان زندگي ، صبر ، و عقل ، استقامت و شهامت بزرگواري و شرافت را از همان سر چشمه اي مي نوشيد كه رسول الله صلي الله عليه واله مي نوشيده است .
قولي تعالي : و انزل الله عليك الكتاب و الحكمه و عقلك مالم تكن تعلم و كان فضل الله عليك عظيما .
: نساء 113
« و خداوند بر تو كتاب و حكمت نازل كرد و آن چه را نمي دانستي به تو آموخت و لطف خداوند بر تو بسيار است . »
فاطمه (ع) در جايگاه عظيم خود كه خداوند به او اختصاص داده با فضايل بسياري از بدو آفرينش احاطه شده است ، فضايلي كه جميع بشر از توصيف آن ها خودداري كردند و صاحبان اخبار از انتشار شان ناتوان ماندند سفارش فضايل و مناقب او غير ممكن است ، چون ما را مجال احصا و معرفت آن مراتب و راهي به ساحت مقدس او نيست .
( و ان تعدو نعمه الله لا تحصوها )
: ابراهيم 34
«و اگر نعمت هاي خدا را بشماريد هرگز حساب آن نتوانيد كرد . »
گر چه بسيار در اين باب بگفتند سخن
اندكي بيش نگفتند هنوز ار بسيار
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما