محل لوگو

کود دهی و جوانه پاشی پسته 4 ص


کود دهی و جوانه پاشی پسته 4 ص

نام فایل : کود دهی و جوانه پاشی پسته 4 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 4

حجم : 42 کیلوبایت


کود دهی و جوانه پاشی پسته
درخت پسته هم در برابر سرمای زمستان و هم در برابر گرمای تابستان پایدار است و از 20- تا 40+را می پذیرد.
مناسبترین خاک برای پسته خاک لمونی شنی سبک است که به دلیل ریشه عمیقی که دارد خاک باید دست کم 2 متر عمق داشته باشد.
به دلیل عمیق بودن ریشه در خت پسته در برابر کم آبی مقاوم بوده و دربرابر شوری آب هم مقاوم می باشد.
رطوبت زیاد هوا و خیس بودن خاک به مدت طولانی برای پسته مضرند و میزان حصول را کاهش می دهند.
افزایش پسته به دو صورت کشت بذر و پیوند زدن روی دان نهال حاصله انجام می شود.
در این مورد دو نکته را باید حتما رعایت کرد:
یکی اینکه چون ریشه این گیاه برای تولید ریشه فرعی قدرت کافی را ندارد نشا کردن آن مقرون به صرفه نیست.و باید بذر را در محل اصلی در باغ کاشت و بر حسب میزان رشد دان نهال حاصله ،پس از یک تا سه سال آن را پیوند کرد.
دوم اینکه :چون پسته گیاهی دو پایه است در باغ باید حدود 10درصد از پایه ها را با پیوندک نر پیوند زد.
سن باروری بر حسب رقم 5-8 سالگی است و گیاه در 15-40 سالکی بیشترین محصول خود را می دهد.
فاصله کاشت پسته در حدود 6-8 متر است و هر درخت در سال حدود 70-200کبلو گرم پسته تولید می کند.که معادل 25-70کیلو پسته خشک است.
روشهای کاشت پسته و تولید نهال:
کاشت پسته در گلدان:
براي اين منظور از كيسه هاي پلاستيكي سياه به قطر 15-10 سانتي‍متر و ارتفاع 30-25 سانتي‍متر استفاده مي ‍شود.
تركيب خاك گلدان شامل ماسه شيرين + خاك زراعي + كود حيواني پوسيده (ترجيحاً كود گاوي) مي ‍باشد.
در اين روش ممكن است گلدان‍ها به صورت آزاد در كنار يكديگر قرار گيرند يا به صورت كرتي درآيند. پس از خيساندن بذور مورد نظر و ضدعفوني آنها، 2 عدد بذر در عمق 3-2 سانتي‍متري خاك گلدان قرار گرفته و روي آن با ماسه يا خاك اره پوشانده مي‍ شود. زمان كاشت در گلدان اواخر زمستان و اوايل و اوايل بهار مي باشد.درصورت توليد نهال گلداني در شاسي يا گلخانه، مي‍ توان در پاييز يا اوايل زمستان نيز اقدام به كاشت بذر نمود. از مزاياي اين روش بالابودن بازده توليد نهال، سهولت و عدم محدوديت زماني در امر جابجايي گلدان مي باشد.

کاشت پسته در خزانه:
در اين روش از يك قطعه زمين به مساحت‍هاي 20*10 يا 30*20 متر استفاده مي شود. پس ازآماده سازي زمين با افزودن كود حيواني پو‍سيده (20 تن در هكتار)، ماسه بادي (60 تن ) و مقداري كود شيميائي (فسفات آمونيوم به ميزان 4000 كيلوگرم در هكتار) نسبت به اصلاح و تقويت زمين اقدام مي گردد.
در اواسط اسفند تا اواسط فروردين ماه، بذور پسته ارقام بادامی ريز يا قزويني را به مدت 12 ساعت خيسانده و ضدعفوني مي كنند. در قطعه مورد نظر رديف هايي به فواصل 30-20 سانتي‍متر ايجاد و بذور روي رديف‍ها به فاصله 15-10 سانتي‍متري و در عمق 3 سانتيمتر كشت مي ‍شوند. آبياري نهال‍ها ابتدا هر 10-7 روز يك ‍مرتبه و بعد هر 12-10 روز يك ‍مرتبه انجام مي ‍شود و نهال هاي توليدي در زمستان سال اول يا دوم به زمين اصلي منتقل مي ‍شوند.
در هنگام انتقال نهال‍ها بايد دقت لازم در زمان بيرون آوردن آنها از زمين خزانه صورت گيرد تا از قطع شدن نوك ريشه اصلي و پوشش ريشه جلوگيري شود. در صورت عدم رعايت اين مسئله ممكن است ميزان تلفات به 40-30 درصد برسد.
فاصله کاشت درختان:

در اكثر باغ‍هاي پسته به دليل عدم آگاهي باغداران، فواصل كاشت رعايت نشده و باغ‍هايي با شكل‍هاي نامنظم و متراكم مشاهده مي گردد كه علاوه بر عدم رعايت اصول صحيح باغداري، مشكلات عمليات داشت و برداشت را دارد. به منظور جلوگيري از بروز اين مشكل، فاصله مناسب بين دو رديف 8-6 متر و روي 4-3 متر توصيه مي شود.

...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 140

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما