محل لوگو

سمشناسي


سمشناسي

نام فایل : سمشناسي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 195 کیلوبایت


بسمه تعالي
نام : داوود حبيبي
تاريخ:2/1/85
رشته: گياهپزشكي
درس: آزمايشگاه سم شناسي
استاد: مهندس مهرانيان
عنوان آزمايش: نحوه تهيه محلول هاي سمي و طومه مسموم
تهيه محلول سمي:
خصوصيات فيزيكي فسفيد روي ماده اي خاكستري تيره يا جرم جسمي بالاست و در آب حل نمي شود و اول فسفر دو رنگ را با آب مخلوط مي كنيم و مي بينيم كه با آب مخلوط نمي شود. در هر شرايط بعد از آن آب را با روغن پارافين كه از نفت به وجود آمده است حل مي شود . سپس مشاهده مي كنيم با حرارت دادن با هم مخلوط مي شوند و بعد آب به آن اضافه مي كنيم كه باز با آب محلول نمي شود.
روغن هم به كمك آمولسيوفا حل نمي شود و در روغن به صورت فيزيكي حل حل مي شود و به آب و روغن فسفيد اضافه مي كنيم سپس اسيد نيتريك رقيق به فسفيد روي به ميزان 1% ميلي گرم اضافه مي كنيم و با فسفيد روي محلول مي شود و گاز خرمايي رنگي را توليد مي كند كه گاز فسفيد تام دارد كه بسيار سمي است.
و سپس محلول شروع به جوشيدن مي كند و گاز خرمايي از آن خارج مي شود و سپس هر موجود زنده را كه در جريان گاز قرار بگيرد را سريعاً از پا در مي آورد به طوري كه به شدت تشنج كرده و سپس مي ميرد . اين محلول سمي بر روي دستگاه عصبي انسان و حشرات تاثير مي گذارد يعني يك سم عصبي است.
تهيه طومه مسموم براي موش خانگي
Gr
100 سديم مي ريزم داخل يك ظرف و مقداري آن را طبخ مي دهيم تا خوش بو شود و موش را جذب كند و سپس
gr
3 روغن نباتي را با گندم مخلوط كرده تا خوش فرم شده به ازاي 100 گرم 2 فسفر رنگ اضافه كرده و اين سم يك سم گوارشي است و روي برش هاي كاغذ به تعداد سه عدد مي گذاريم و در مسيرهاي عبور موش يعني زير كمد و گوشه هاي ديوار قرار مي دهيم . طعمه تهيه شده با فسفر دو رنگ يك تركيب گوارشي است و موش مسموم با احساس مرگ شروع به سر و صدا مي كند به همين علت اين تركيب به راحتي توسط ساير موشها و در محيط هاي كوچك نتيجه خوبي نمي دهد ولي در مزارع و باغ ها كه سر و صداي موش هنگام مرگ به گوش كسي نمي رسد تركيب خوبي است.
اين طعمه بويي براي جذب و دفع موش ندارد عيب ديگر آن اين است كه موش به پناهگاه خود مراجعت كرده و زير تخت و كمد و ... مي رود و جنازه آن مورد هجوم حشرات قرار مي گيرد.
لوازم مورد نياز براي محلول سمي:
فسفر دو زنگ، يك شيشه آزمايش، آب ، روغن، آمولسيفاير ، فسفيد روي
لوازم مورد نيار براي طعمه مسموم:
100 گرم گندم – يك ظرف مناسب – 3 گرم روغن نباتي – به ازاي هر 100 گرم 2 تا 3 گرم فسفر دو زنگ استفاده مي كنيم.و براي هر موش يك عدد گندم مسموم كافي مي باشد.
بسمه تعالي
نام : داود حبيبي
تاريخ: 19/1/85
رشته : گياهپزشكي
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 60

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما