محل لوگو

رشته مهندسی کشاورزی 12ص


رشته مهندسی کشاورزی 12ص

نام فایل : رشته مهندسی کشاورزی 12ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 169 کیلوبایت


رشته مهندسی کشاورزی
مقدمه
امان از دست این مهندسی که عرض و طولش به کشاورزی و پزشکی‌ هم رسیده. فکر مهندسی نظم و انضباط و حذف زوائد را در پی دارد. این رشته تازه تأسیس در مقطع کارشناسی دارای 10 گرایش مختلف است که در میان داوطلبان علوم تجربی 7 گرایش و در گروه علوم ریاضی و فنی 3 گرایش دارد.
در مهندسی کشاورزی که نگهداری و پرورش و حفاظت از خاک و گیاه بصورت علمی همراه با کمترین خسارت و بیشترین بهره دهی آموزش داده می‌شود، گرایش‌هایی همچون باغبانی ، زراعت و اصلاح نباتات، خاک شناسی ، گیاه پزشکی ، علوم و صنایع غذائی ، علوم دامی و ترویج و آموزش کشاورزی وجود دارد که در این گرایش ها یافته‌ها و تحقیقات برای تولید غذای سالم با کمترین خسارت و بیشترین حجم از تولید آموزش داده می‌شود.
دروس ریاضی، زیست شناسی ضریب 3 و فیزیک و شیمی ضریب 2 را دارد
گر کمي اطلاعات در خصوص کشاورزي مکانيزه يا شناخت کمي از ماشين‌آلات کشاورزي داشته باشيد بهتر مي‌توانيد با رشته مهندسي کشاورزي ارتباط برقرار کنيد. رشد جمعيت، فرسايش خاک، محدوديتهاي آب و ضايعات در بخش برداشت محصولات آنقدر کارشناسان فعال بخش کشاورزي را به فکر فرو مي‌برد که تامين غذاي کشوري را که مي‌خواهد همه محصولات خود را نظير، گندم، جو، روغن، شکر، برنج و چاي خود را خود تهيه نمايد به يک برنامه‌ريزي جامع وادار مي‌سازد.
اگر در صحنه جهاني غذا و آب اهرم فشار سياسي و فرهنگي باشد مهندسين کشاورزي سربازان خط مقدم جبهه‌اي خواهند شد که در آن دانه‌هاي گندم و قطرات آب نقش گلوله را بازي مي‌کنند. امروز تحصيل در اين رشته افتخاري بزرگ است، رشته مهندسي کشاورزي وظيفه‌اش استفاده از همه امکانات براي کاهش ضايعات و افزايش توليد است، روش‌مند کردن فرايند توليد يک محصول يعني برنامه‌ريزي براي کشاورزان و آموزش آنان که بتوانند روش کاشت، نگهداري و برداشت محصول خود را به گونه‌اي ترتيب بدهند که بهترين استفاده را از آب و خاک ببرند. بيان گرايش‌هاي اين رشته به خوبي نشان دهنده نوع فعاليت‌ها و کارايي اين رشته مي‌باشد. به هر حال اين مطلب را هم بگوييم که محل کار اين رشته در اصل خارج از شهر است.
صنعت و بازار کار
از زمینه‌های اصلی کار یک مهندس کشاورزی می‌توان به این موارد اشاده کرد: برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای واحدهای کشاورزی (مزرعه، کارخانه صنایع غذائی، واحدهای پرورش مرغهای تخمگذار یا گوشتی، واحدهای کشت و صنعت و. . .) مانند: چگونگی اختصاص سرمایه در زمینه‌های کاری، مقدار نیروی کار دائمی، مقدار نیروی کار فصلی، نوع ماشین آلات مصرفی و موارد دیگر، مدیریت واحدهای کشاورزی و دامپروری و صنایع غذایی یا امور تحقیقاتی مثل بررسی عوامل موفقیت یا عدم موفقیت واحدها یا مقدار سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات اساسی مثل گندم، مرغ، سیب‌زمینی یا سایر محصولات کم اهمیت مثل کیوی.
مهندس کشاورزی، اطلاعات فنی مورد نیاز خود را از متخصصین مربوط دریافت می‌کند، مثلاً اطلاعات فنی مربوط به دفع آفات سیب‌زمینی، نظیر نوع و مقدار سم و تاریخ مصرف آن در منطقه و در مرحله شکوفه دادن را از یک پزشک دریافت می‌کند و با جمع بندی سایر اطلاعات، اعم از ماشین آلات، هواشناسی کشاورزی، وضع نیروی انسانی آماده به کار و متخصص و. . . ، یک برنامه عملی ارائه می‌کند.
درسهای رشته
ردیف
نام درس
ردیف
نام درس
1
آبیاری عمومی
2
آشنایی با کامپیوتر
3
آمار و احتمالات
4
اصول تبدیل و نگهداری فرآورده‌های کشاورزی
5
اقتصاد توسعه و سیاست کشاورزی
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 42

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما