محل لوگو

دوغ 11ص


دوغ 11ص

نام فایل : دوغ 11ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 133 کیلوبایت


دوغ
دوغ در بطری پلاستیکی در ارمنستان. بر روی آن با حروف ارمنی و حروف سیریلیک «تان» نوشته شده است.
دوغ نام گونه‌ای نوشیدنی لبنی است.
دوغ نوشیدنی ایرانی است که برای تهیه ی آن باید ابتدا ماست ترش را با همزن خوب هم زد سپس مقداری آب و نمک به آن اضافه کرد. سپس یکی از مواد زیر را به آن اضافه کرد : ۱- نعنا ۲- عرق نعنا ۳- پونه. سپس خوب باید هم‌زده و در یک شیشه نوشابه یا هر ظرفی که بتوان درپوش آن را خوب سفت کرد قرار داد. سپس دوغ را در محلی تاریک به مدت ۸ ساعت گذاشته سپس آن را در یخچال گذاشته تا خوب خنک شود.
دوغ در بطری پلاستیکی در ارمنستان. بر روی آن با حروف ارمنی و حروف سیریلیک «تان» نوشته شده است.
ریشه‌شناسی
واژۀ دوغ صفت مفعولی است از فعل دوشیدن. (مقایسه کنید با: آمیغ / آمیختن). بنابر این از نظر لغوی دوغ یعنی «دوشیده‌شده».
روش تهيه دوغ گازدار
ل از همه بايد ماست مناسبي انتخاب كنيد. يعني ماستي كه يك دست و ترش باشد ( اگر ترش نيست ماست را در ظرف سر بسته و به مدت ? روز در يخچال نگهداري ميكنيم ) سپس ماست را آنقدر هم ميزنيم تا كاملا براق شود آنگاه دو برابر ماست موجود آب به آن اضافه ميكنيم و ميزان نمك هم به دلخواه خواهد بود.
حال براي گازدار شدن دوغ كافيست دو حبه قند به آن اضافه كنيم
سپس دوغ را به مدت 10 دقيقه در ظرف سربسته اي ( كاملا بسته و محكم ) خوب هم ميزنيم و بعد ظرف حاوي دوغ را در هواي آزاد به مدت يك هفته نگهداري ميكنيم.
اكنون دوغ ما به همراه چند تكه يخ آماده ميل كردن است.
هرگز بيش از حد از قند براي گازدار كردن دوغ استفاده نكنيد.
دوغ یا نوشابه؟!
▪ وقتی یک نوشابه میخورید، چه اتفاقی میافتد؟
ـ ۱۰ دقیقه بعد: ۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدنتان میشود. میدانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمیشوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی میگیرد و شیرینی اش را خنثی میکند.
ـ ۲۰ دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین میشود. کبدتان شروع میکند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.
ـ ۴۰ دقیقه بعد: حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمکهایتان گشاد میشود، فشار خونتان بالا میرود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها میکند. گیرندههای آدنوزین مغز حالا بلوک میشوند تا از احساس خوابآلودگی جلوگیری کنند.
ـ ۴۵ دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا میکند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد میکنند، تحریک میشوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی میشود.
ـ بعد از ۶۰ دقیقه: اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی میچسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا میکند. میزان بالای قند خون و شیرینکنندههای مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث میشوند.
ـ مدتی بعد: کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل میشود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع میشود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیتها نیز از دست میرود.
ـ مدتی بعدتر: کمکم آن غوغایی که در بدنتان ایجاد شده بود فروکش میکند و نوبت به افت قند میرسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریکپذیر میشوید یا خیلی کرخت و بیحال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کردهاید؛ آبی که میشد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین میرود و شما هوس یک نوشابه دیگر میکنید.
▪ نوشابه خورترین ملت جهان
سرانه مصرف نوشابه های گازدار در ایران ۴۲ لیتر است. با مقایسه این آمار با آمار دیگر کشورهای جهان به این نتیجه وحشتناک می رسیم که ما در سرانه مصرف نوشابه های گازدار مقام اول را در جهان پیدا کردهایم. برای این که بیشتر وحشت کنید، بد نیست بدانید که:
۱) میانگین مصرف نوشابه های گازدار در دنیا برای هر فرد ۱۰ لیتر است.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 53

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما