محل لوگو

خرد کردن علوفه


خرد کردن علوفه

نام فایل : خرد کردن علوفه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 37

حجم : 1675 کیلوبایت


مقدمه :
خرد کردن علوفه روشی است که در کنار روش بسته بندی کردن علوفه خشک و کاه ، به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد . از خرد کنهای علوفه ( ماشینهای برداشت علوفه سیلو کردنی ) به طور عمده برای خرد کردن علوفه در مزرعه و پرتاب کردن مواد به داخل تریلی یا کامیون جهت حمل به محل نگهداری می شود . در بعضی از نقاط ، ذرت محصول عمده سیلو کردنی است ، در حالی که در نقاط دیگر ، ذرت خوشه ای بیشتر استفاده می شود
ماشینهای خردکن علوفه مزرعه ای ، امکان جابه جایی حجم زیادی از علوفه را به وجود می آورند و به این ترتیب جایگزین روشهای دشوار دستی می شوند . اکثر خرد کنهای علوفه برای برداشت انواع مختلف محصولات مناسبند . از دماغه های بردارنده برای جمع آوری محصولات نواری شده استفاده می شود . دماغه های محصول ردیفی برای قطع مستقیم و برداشت کل گیاه ذرت و ذدت خوشه ای مورد استفاده قرار می گیرد .
دو نوع مهم و معمول خردکنهای علوفه مزرعه ای عبارتند از : خردکنهای علوفه مزرعه ای عبارتند از : خردکنهای علوفه چکشی یا عمودی و خردکنهای علوفه تیغه – برش یا برش – دقیق
خرد کنهای چکشی ( خردکنهای عمودی ) :
حدودا تا قبل از سال 1950 ، کلیه خردکنهای علوفه مزرعه ای از نوع تیغه – برشی یا برش – دقیق بودند که در آنها زا دستگاه برش (دستگاه خرد کن ) نوع چاقوی چرخی و یا چاقوی استوانه ای استفاده می شد . از آن زمان تاکنون از خردکنهای چکشی ( شکل 1-2 ) ‌برای خرد کردن علوفه در مزرعه استفاده شده است .
این نوع خردکنها از ماشینهای خرد کن نوع تیغه – برشی ارزانتر بوده و برای خرد کردن انواع مختلفی از محصولات به کاربرده می شوند .
خردکنهای چکشی علوفه سرپا را رد یک محل قطع می کنند .از این خردکنها همچنین میتوان برای برداشت محصولات نوار شده و ساقه های باقی مانده ذرت استفاده نمود . قسمت اصلی یک خرد کن چکشی ، گودنده یا روتور آن است . گودنده یک محور عرضی است که چاقو ها یا تیغه های چکشی (چکشها ) به آن متصل شده اند .( شکل 2-2 ) .
با چرخش گودنده ، چاقو های چکشی ساقه محصول را از طریق ضربه زدن قطع می کنند . به محل محصول در اطراف محیط خارجی چکشها ، در زیر محفظه فلزی ، محصول قطع و تا حدودی کوبیده و خرد می شود .
چاقوهای چکشی معمولا در حالت لولایی و قابل انعطاف ، بر روی محور گردنده سوار شده اند ، اما در موقع کار ، نیروی گریز از مرکز باعث می شود تا آنها دروضعیت مستقیم و شعاعی قرار گیرند .
اگر جسمی خارجی به چکشها بر خورد کند ، عمل لولایی باعث می شود تا بدون آسیب رسیدن به ماشین و یا با آسیب دیدگی ناچیز ماشین ، چکشها در اطراف جسم خارجی منصرف شوده و یا نوسان گشتند .
خرد کنهای علوفه تیغه – برشی ( خردکنهای علوفه برشی – دقیق )
خرد کنهای تیغه – برشی ممکن است از نوع کششی تراکتور گرد ، سوار تراکتور گرد و خودرو باشند . انواع کششی ، معمولی ترین نوع خرد کنهای مورد استفاده در مزارع هستند (شکل 7-2 )
این خرد کن بر روی چرخهای خود حمل می شود ، به مالبند تراکتور متصل می گردد و محور تواندهی گرد است شکل (11-2 ) .
انواع سوار ، به وسیله اتصال سه نقطه تراکتور حمل می شوند و توسط محور تواندهی تراکتور کار می کنند (شکل 8-2 ) انواع سوار معمولا به دماغه های یک ردیفه ( از نوع مخصوص محصولات ردیفی و یا بردارنده نوار ) مجهزند .
از آنجا که ظرفیت این خردکنها محدود است از آنها در مزارع کوچک استفاده می شود . قابلیت مانور خردکنهای سوار بسیار زیاد است .
خردکنهای علوفه در انواع جلو – سوار نیز وجود دارند (شکل 9-2 )
قدرت محور تواندهی مورد نیاز برای به کار انداختن خردکنها کنشی بزرگ ، در حداکثر ظرفیت حدود 100 قوه اسب است .
خردکنهای علوفه خودرو عمدتا ماشین های سنگین – کاری هستند که برای استفاده دراز مدت سالیانه طراحی شده اند . (10-2 ) قدرت موتور این خردکنها حدود 250- 150 قوه اسب است .
حرکت در خردکنهای نوع سوار کنشی ، از محور تواندهی تراکتور تامین می شود . قدرت محور تواندهی تراکتور از طریق محور اتصال تواندهی خرد کن به جعبه دنده اصلی خرد کن می رسد و از آنجا به دماغه علوفه ، غلتکها ی تغذیه ، دستگاه برش (دستگاه خرد کن ) ، و در انواعی که دارای بادبزن هستند ، به سیستم بادبزن ، و در صورت داشتن هلیس انتقال می یابد . انواع خودرو ممکن است دارای دو یا چهار چرخ محرک بوده و سیستمهای انتقال حرکت آنها از نوع مکانیکی یا هیدرو ستانیکی باشد .
قسمت های اصلی خردکنهای تیغه – برشی شکل (11-2 ) به طور معمول عبارتند از :
1- یک واحد جمع آوری برای برش محصول و یا برداشتن (بلند کردن ) محصول نوار شده از سطح مزرعه
2- یک مکانیسم انتقال دهنده و تغذیه کننده با غلتکهای تحت فشار فنر برای فشردن و نگهداری مواد و انتقال آن به دستگاه خرد کن برای خرد شدن
3- یک واحد خرد کن یا واحد برنسی برای خرد کردن سوار
4- یک وسیله انتقال دهنده برای منتقل کردن و ریختن مواد ( خرد شده ) به داخل وسیله نقلیه منتقل کننده
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما