نام فایل : بازاریابی تک به تک 36ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 31
حجم : 247 کیلوبایت
در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت
,
<<سهم از بازار>> است
,
ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت
,
<<سهم از مشتری>> است.
تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی:
بازاریابی سنتی محصول مدار است اما بازاریابی تک به تک مشتری مدار است. در بازار یابی سنتی هدف افزایش سهم از بازار است و بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند در حالیکه در بازار یابی تک به تک هدف افزایش سهم از مشتری است و بازار یاب تک به تک در پی یافتن محصولات بیشتر برای مشتریانش می باشد بازاریاب سنتی بر روی محصولاتش اعمال مدیریت می کند حال آنکه بازاریاب تک به تک مشتریانش را مدیریت می کند.
ضرورت و اهمیت تحقیقات بازاریابی
1- پيچيدهتر شدن داد و ستدهاي تجاري و رقابت فشردهتر چه در سطح ملي، بينالمللي و جهاني نسبت به دهههاي قبل.
2- داشتن اطلاعات كافي از عوامل تأثيرگذار در بازار، عواملي كه اگر راجع به آنها اطلاعات كافي و به روز نداشته باشيم، به دشواري ميتوانيم در بازار باقي بمانيم.
3- نخستين گام در راه شناخت صحيح بازار هدف تعيين مخاطبان محصول و در نتيجه زيربناي مديريت سازمانهايي كه برنامه كار خود را با توجه به نيازها و خواستههاي مشتريان تنظيم ميكنند.
4- تعيين سياستهاي بازاريابي و استفاده از عوامل قابل كنترل و خارج از كنترل بازار به بهترين وجه.
5- كشف بازارهاي جديد، گسترش موارد استفاده از محصولات يا خدمات فعلي.
6- كاهش ريسك ناشي از تصميمات نادرستي كه ممكن است از عدم اطلاعات كافي در ارتباط با موضوعي گرفته شود.
7- پيشبيني و تخمين تقاضا براي محصول، تعيين ميزان عرضه و فروش آتي محصول و جلوگيري از نوسان توليد. (كمبود عرضه يا تقاضا)
8- كاهش هزينهها به دليل توليد بر طبق نياز و خواسته مشتري، مديريت انبارداري (جلوگيري از كمبود يا مازاد محصول در انبار)، ثبات قيمت، شناسايي دقيق بازار هدف و توليد محصول بر طبق آن .
9- توجه ويژه به بُعد اجتماعي، رواني و عاطفي انسانها در مصرف محصولات (بدون اتكاي صِرف به كالا محور بودن افراد ) با تكيه بر خواستههاي مشتريان.
10- ارتباط بهتر با مخاطبين بازار.
11- استفاده از تحقيقات بازاريابي هم براي كالاهاي مصرفي (توليد محصول جديد، اثربخشي فعاليتهاي تبليغاتي، معرفي محصول و شركت به بازار و ...) و هم كالاهاي سرمايهاي و واسطهاي (توليدكنندگان كالاهاي واسطهاي، ارائهدهندگان خدمات مالي نظير بانكها و بيمه، سازمانهاي دولتي و آموزشي و ...).
12- دستيابي به اطلاعات مختلف مانند كيفيت محصولات، رنگ، بسته بندي، توزيع، ترفيع، خدمات پس از فروش، خصوصيات و مزيتهاي رقابتي كالاها و خدمات رقبا و استفاده از آنها براي تجزيه و تحليل (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهديدات شركت) و در نهايت كمك به تصميمگيري بهتر مديران.
13-از مهمترین کاربردهای تحقیقات بازاریابی آشنایی با خواسته های مصرفكنندگان تمايلات و ديدگاههاي مخاطبان هدف، واكنش مصرفكنندگان نسبت به يك محصول خاص و نحوه انتخاب يك محصول خاص است كه اين امر به بقاي آن محصول در بازار كمك ميكند
مدیریت ارتباط با مشتری (
CRM
...
مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان