محل لوگو

پرورش طيور 16 ص


پرورش طيور 16 ص

نام فایل : پرورش طيور 16 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 151 کیلوبایت


قسمت عمده اي از هزينه هاي سرمايه گذاري واحد پرورش طيور سرف تهيه جايگاه نگهداري مي شود و در صورتي كه به اين موضوع اهميت داده نشود ممكن است بر روي طيور كه حيوان آسيب پذير هستند آثار نامطلوبي بگذارد، در پرورش طيور گوشتي به علت كه پرندگان حساس و در حال رشد هستند، بروز هر گونه مشكل محيطي ناشي از سهل انگاري در ساختمان مي تواند منجر به ايجاد استرس، كاهش توليد، تلفات و شيوع بيماري ها شود و صدمه هاي جبران ناپذيري را به واحد فوق وارد كند.
اين واحد پرورش طيور گوشتي در قسمت جنوب شرقي كشور قرار دارد و اين منطقه، منطقه اي است گرمسير محسوب مي شود و بايد براي ساخت سالن بايد نكاتي مورد توجه قرار گيرد كه شامل:
بررسي وضعيت اقتصادي منطقه و امكان فروش محصولات آن
نوع پرنده پرورشي، نحوه پرورش و ظرفي واحد پرورش طيور.
وجود راه مطلوب براي حمل و نقل نهادهاي مورد نياز و امكان رساندن محصول توليدي به بازار مصرف.
امكان تامين كارگر ماهر و افراد متخصص.
بررسي امكان مكانيزاسيون و افراد متخصص.
رعايت فاصله مجاز بين واحد پرورش و منطقه هاي مسكوني، منابع آلودگي و ساير واحدهاي دامپروري.
استفاده از مصالح ساختماني ارزان قيمت و با كيفيت و كارآيي مطلوب و همچنين امكان گسترش واحد پرورش طيور در آينده و در هر امكان كه در اين ارتباط تاسيسات زيربناي مثل راه، فاضلات و منابع تامين آب، برق، كارگر و غيره بايد مدنظر قرار گيرد.
مجوز مكاني لازم از اداره ها و ارگان هاي مربوط دريافت شود و با رعايت اصول علمي محاسبه هاي اقتصادي و سوددهي صورت گيرد.
در خصوص انتخاب محل واحد پرورش طيور نكات زير توجه بايد بشود:
زمين ارزان قيمت و نزديك به شهر يا مراكز مصرف باشد.
زمين از نظر ساختماني خاكي يا شني و دور از مسير سيل، طوفان، باد و غيره باشد.
جهت ساختماني در مناطق گرمسير بايد شمالي و يا شرقي باشد.
براي حمل مواد مصرفي به واحد پرورش طيور و انتقال توليدات و ضايعات بايد راه مناسب موجود باشد، اما تاسيس واحد پرورش طيور در كنار و يا نزديك خطوط راه آهن، جاده هاي اصلي فرودگاه، و محل هاي پر سر و صدا مناسب نيست.
محل ساختمان پرورش طيور بايد از نظر خطرات ناشي از سوانح طبيعي، حمله حيوانات وحشي، سرقت و غيره امن باشد و بتوان امنيت آن را تامين كرد.
در صورتي كه كارگران واحد پرورش طيور در محل ساكن نباشند، بايد در فاصله نزديك امكان اسكان آنها ميسر باشد. ( شرايط احداث ساختمان پرورش طيور)
زمين:
براي احداث جايگاه ما و تاسيسات پرورش طيور بايد زمين هايي استفاده كرد كه از نظر كشاورزي با ارزش نيستند، داراي استحكام لازم هستند، امكان زه كشي مناسب وجود داشته باشد داراي شيب زياد نباشند و نسبت به زمين هاي اطراف مرتفع باشند تا آب برف و باران به آن ها نفوذ نكند.
دارا بودن راه مناسب و امكان گسترش:
مزرعه پرورش طيور بايد داراي راه مناسب باشد و در ضمن لازم است محل آن را در زمين اصلي طوري در نظر گرفت كه در صورت لزوم بتوان آن را در آينده گسترش داد.
امكان تهيه آب مناسب و مورد نياز
تامين آب مناسب بسيار مناسب است؛ در اين خصوص مقدار و كيفيت آب قابل دسترس در مزرعه اهميت دارد كه آب مورد مصرف طيور در شرايط استاندارد به صورت زير است:
نوع پرنده
سن پرنده ( هفته)
آب مورد نياز (ليتر/پرنده/روز)
جوجه كشي
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 99

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما