محل لوگو

مراحل تهیه قند از چغندر قند 25 ص


مراحل تهیه قند از چغندر قند 25 ص

نام فایل : مراحل تهیه قند از چغندر قند 25 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 112 کیلوبایت


مراحل تهيه قند از چغندر قند
مراحل حمل چغندر قند به كارخانه را مي توان در نمودار زير مشاهده كرد.
دستگاه تخليه
خاك برگشتي به كاميون
كاميون حامل خاك
توزين
خروج از كارخانه
اولين مرحله كه در كارخانه بعد از حمل چغندر قند انجام مي شود مرحله عيارسنجي مي باشد كه اين مرحله به سه روش انجام كه مختصراً به آن اشاره مي كنيم .
1-نمونه برداري با دست كه اين روش داراي اشكال مي باشد چون عيار از بالاي كاميون برداشته مي شود كه قسمت هاي پايين كاميون عيار آن سنجيده نمي شود.
2-روش ريپرو . اين روش نيز با ضربه زدن به چغندر باعث صدمه ديدن آن مي شود
3-بيلچه مكانيكي: اين روش بهترين روش براي عيار سنجي است.
بعد از مرحله عيار سنجي مرحله شستشو و تميز كردن چغندر قند مي باشد.
مصرف آب در سيولها 8 برابر وزن چغندر قند است. چغندرقند از طريق كانال به طرف حوض شستشو هدايت مي شود . دمال آب كانال در حدود 20سانتي گراد است چنانچه دماي آب كانال افزايش يابد در اين صورت به نسبت افزايش دما مقداري از چغندرقند در آب حل مي گردد. به منظور جلوگيري از ايجاد كف و بوي نامطبوع در آب كانال بايد به آن شير آهك اضافه نمود تا
PH
آب به 11-10 افزايش يابد در اين حالت اولاً فعاليت ميكرواژه نسيم ها كاهش مي يابد و ثانياً از ايجاد كف جلوگيري به عمل مي آيد . چنانچه چغندر قند يخ زده باشد مي توان از آب نسبتاً ولرم براي حمل چغندرقند در كانال ها استفاده نمود.
كشوي تنظيم نيز در مسير چغندرقند قرار مي گيرد و جلوي چغندرقند اضافي را در مسير كانال گرفته و مانع عبور چغندرقند اضافي به قسمت بعدي مي شود.
معمولاً براي جداسازي برگ و علف در مسير كانال چغندرقند علف گير نصب مي نمايند. يكي از مشكلات علف ها و برگهاي چغندرقند كه معمولاً در سيلو لابه لاي چغندرها پوسيده شده اند لابه لاي تيغه هاي آسياب خلال قرار گرفته و باعث كاهش كيفيت خلال مي گردد. همچنين چون برگ منبع عفونت است بنابراين باعث تشديد عفونت در ديفوزين مي گردد و در اين مسير سنگ گير نيز نصب مي شود چون بايد سنگ از آب خارج و جداگردد در صورتيكه سنگ جدانگردد در اينصورت به آسياب خلال راه پيدا نموده و باعث خرابي و شكستگي تيغه هاي آسياب خلال مي گردد و بعد از جدا شدن شن و ناخالصيها از چغندرقند به كمك هليس به قسمتهاي حوض شستشو منتقل مي گردد و در نهايت در مسير دوش پركلرين قرار گرفته و ضدعفوني مي شود.
معمولاً حوض شستشو چغندرقند به قسمت تقسيم مي شود ولي به طراحي مي توان كمتر يا بيشتر شود. طريقه تقسيم بندي خانه هاي حوض بدين صورت است كه برخي از طراحان دو خانه اول را به عنوان شن گير و خانه سوم را به عنوان شستشو و خانه چهارم را شن گير و خانه پنجم را به عنوان شستشو در نظر مي گيرند. تفاوت خانه هاي شستشو و شن در آن است كه حجم خانه هاي شن گير بيشتر است ولي در قسمت شستشو حجم خانه ها كمتر است.
بعد از مرحله تميز كردن و شستشو به مرحله دم گيري مي رسيم. در اين مرحله دم چغندرقندها و تكه هاي چغندرقند و چغندرهاي كوچك را جدا مي كنند . در اين مرحله چغندرقند به همراه برگ و علف و آب و سنگ در محفظه بالايي قرار دارد و آب با سرعت
m/s
1% موجب جداسازي برگ و علف از چغندرقند مي شود.
بعد از مرحله دم گيري به مرحله تهيه خلال و استخراج عصاره از چغندرقند مي رسيم. چغندرقند پس از آماده سازي به بوتكر چغندرقند منتقل مي شود كه در بونكر هميشه مقداري چغندرقند آماده وجود دارد تا كار به صورت يكنواخت صورت گيرد تا در صورت ايجاد مشكل در مراحل آماده سازي براي مدت زمان كوتاهي حدود 85بونكر جوابگو باشد.
زماني كه بونكر خالي باشد فشار بر روي سطح آسياب كم است و خلالها نازك مي شوند و زمانيكه بونكر پر باشد فشار ايده آل بوده و خلال مورد نظر ايجاد مي گردد. علت دو تا بودن ماشين آسياب خلال اين است كه يكي در حال كاركردن باشد و يكي در حال باسازي باشد به دليل اينكه تيغه هاي آسياب خلال هر 5 ساعت يكبار كند مي شود معمولاً پرش خلال ها بايد به نحوي باشد كه حتي الامكان تعداد زيادي از سلولها باز شوند و خلالها بايد داراي سطح خارجي نسبتاً زيادي باشند.
اگر خلال هاي توليدي حاصله از آسياب خيلي نازك باشد خرد مي شود و توليد نرمه مي نمايد و اگر ضخيم باشد جلوي خروج شربت به خارج از خلال زياد مي شود. بنابراين يك قطر بهينه انخاب كرد تا مسير جور كوتاه و مناسب باشد و همچنين در همه جهات مختلف يكسان باشد چون اگر يكنواخت نباشد در برخي از قسمتها سازگار مانده و در برخي قسمتها علاوه بر ساكارز مواد قندي هم استخراج مي شود.
ماشين خلال (آسياب)
اين دستگاه از چند قسمت تشكيل شده است:
1-قيف ورودي خلال
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 111

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما