محل لوگو

دستگاه گوارش طيور 7ص


دستگاه گوارش طيور 7ص

نام فایل : دستگاه گوارش طيور 7ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 191 کیلوبایت


دستگاه گوارش طيور
پیش‌معده (
Proventriculus
)
سنگدان (
Gizzard
)
روده کوچک
روده بزرگ یا راست روده (
Rectum
)
دستگاه گوارش در طيور عمل گرفتن غذا، عبور غذا از مجراى گوارش، هضم و جذب و بالاخره دفع مواد زائد را انجام مى‌دهد دستگاه گوارش از قسمت‌هايى اصلى و اعضاء ضميمه تشکيل شده است.
طيور به‌‌وسيله منقار غذا را مى‌گيرند. منقار شاخى است و عمل لب‌ها را در دام‌هاى پستاندار انجام مى‌دهد. زبان دراز و نوک‌دار مى‌باشد و به‌وسيله عمل خود غذا را به عقب و يا داخل گلو و مرى مى‌راند دهان بدون دندان است.
مرى از لوله لاستيک مانندى تشکيل شده است که از دهان تا چينه‌دان امتداد دارد و از چينه‌دان نيز گذشته و به پيش‌معده مى‌رود و در داخل مرى يک عدد غده موکوسى وجود دارد که ترشح آنها سبب سهولت حرکت و رانده شدن غذا مى‌گردد.
چينه‌دان - مرى در انتهاى خود وسيع شده و توليد کيسه‌اى به نام چينه‌دان مى‌نمايد.
در چينه‌دان غذا جمع و تحت ‌تأثير حرارت و ترشحات آن قرار گرفته و نرم مى‌شود. سپس به‌وسيله زائده کوتاهى به پيش‌معده وصل مى‌شود.
دستگاه گوارش طيور
پيش‌معده (
Proventriculus
)
در انتهاى لوله مرى قرار مى‌گيرد. بافت آن از تعدادى غدد ترشحى تشکيل شده از اين‌رو به آن معده غده‌اى يا (
Glandular Stomac
) نيز مى‌گويند در طى توقف غذا در اين قسمت با ترشحات اسيدى معده و شيره آن آغشته مى‌شود سپس غذا به معده اصلى رانده مى‌شود.
سنگدان (
Gizzard
)
از پيش‌معده به‌وسيلهٔ مجرائى تنگ و کوتاه جدا مى‌شود شکل آن بيضوى است داخل آن از دو قسمت عضلانى محکم تشکيل شده است. عمل اين عضو در گوارش طيور بسيار مهم است زيرا به‌طورى که گفته شد طيور فاقد دندان و يا عضو خرد کردن غذا مى‌باشند. بعد از اينکه غذا در داخل چينه‌دان نرم و در داخل پيش‌معده با اسيد معدى آغشته گرديد. در داخل سنگدان به‌وسيله حرکت شديد و انقباضات عضلات خرد مى‌شود.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 130

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما