محل لوگو

اسهال ويروسي گاو 10 ص


اسهال ويروسي گاو 10 ص

نام فایل : اسهال ويروسي گاو 10 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 85 کیلوبایت


اسهال ويروسي گاو

 
ترجمه و تنظيم:
دكتر اميدرضا امرآبادي
كارشناس اداره كل دامپزشكي استان فارس
گزارش بيماري
روستاي فتح آباد كوار در 45 كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد. اين روستا با دارا بودن بيش از 8000راس گاو وگوساله پرواري از مهمترين مراكز پرواربندي استان فارس مي باشد. با توجه به ورود      گوساله هاي پرواري بصورت قاچاق از نقاط مرزي كشور به اين روستا در سالهاي 67 و 73 شاهدبروز بيماري طاعون گاوي بوده ايم.لذا بروز هر گونه بيماري مخاطي در اين روستا ‍با دقت نظر خاص ، بررسي مي گردد.
در تاريخ 21/6/82 متعاقب گزارش يك مورد بيماري در يك باب گاوداري پرواري واقع دراين روستا ‍ واحد بررسيهاي شبكه دامپزشكي شهرستان شيراز به محل عزيمت كرده و نسبت به بازديد و بررسي گاوداري اقدام لازم را بعمل آورد و نهايتاً مشكوك به بيماري مخاطي گرديد.
تعداد 83 راس گوساله پرواري 100 روز قبل از شهرستان كازرون خريداري و به اين محل منتقل شده بود. علائم بيماري از مورخه 15/6/82 در گاوداري ظاهر گرديد و دامها به درمانهاي علامتي پاسخ نداده بودند.
در تاريخ 21/6/82  دو راس گوساله بعلت شدت بيماري ذبح شدند و در همان تاريخ 4 راس از دامها  علائم مشابه اي را نشان مي دادند كه مهمترين آنها عبارت بودند از :
تب بالا ( 42 درجه سانتي گراد )
 ترشحات سروزي چشم و بيني
 پرخوني شديد مخاطات چشم

 پرخوني لثه ها
 كراتيت قرنيه

 خمودگي

 قطع اشتها
 دو مورد اسهال
 تنفس شديد

 بزرگي غده لنفاوي پيش كتفي

در كالبدگشايي مهمترين يافته ها شامل موارد زير بودند :
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 62

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما