محل لوگو

آهک 25 ص


آهک  25  ص

نام فایل : آهک 25 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 104 کیلوبایت


آهك:
آهك از مهمترين مصالح كلسيم دار است كه در ساختمان به شكلهاي گوناگون مورد استفاده قرار مي گيرد. ممكن است بشر هم زمان پيدايش آتش به آهك دسترسي پيدا كرده باشد.
بدين طريق كه انسانهاي اوليه از سنگ اهك براي ساختن اجاقهاي خود استفاده مي كردند، و اين سنگ در مجاورت آتش پخته شده و در اثر بارندگي شكفته شده و هيدراته گشته و موجب بهم چسبانيدن قطعات سنگي مجاور خود گرديده است. مصرف آهك در جهان مخصوصاً در ايران سابقه چند هزار ساله دارد. در ساختمانهايي كه از عهد باستان و دوران قبل از اسلام در ايران به جا مانده است مصرف آهك را نشلن مي دهد ، در ساختمان ديوار چين كه به سيصد سال قبل از ميلاد مسيح مربوط است آهك بكار رفته است.
ساختمان ديواري است كه به طول تقريبي 3200كيلومتر و به ارتفاع 6تا15متر و به عرض 5/4 تا 5/7 متر كه بين مغولستان و چين در زمان سلطنت شي هوانگ تي كشيده شده است.
در صنعت ساختمان سازي مصالح كلسيم دار مخصوصاً كربناتهاي كلسيم كه سنگهاي آهكي جزء آنهاست بصورت هاي گوناگون مصرف مي شوند، از جمله به صورت سنگهاي ساختماني مانند سنگهاي تراورتن و مرمر و غيره كه براي فرش كف و پله مصرف مي شود و يا به صورت اكسيد كلسيم
C
a
O
كه به ان آهك زنده مي گويند كه به عنوان مانند چسبنده ملات در ساختمان سازي از آن استفاده مي شود. ولي آهك زنده بعلن ميل تركيب شديدي كه با فلزات دارد لذا با فلزات مصرف شده در ساختمان مانند لوله هاي آب و لوله هاي شوفاژ تركيب شده و در آنها خورندگي ايجاد كرده و موجب پوسيدگي آنها مي شود.
به همبن علت رفته رفته از ميزان مصرف آهك در ساختمان كاسته و با توسعه كارخانه هاي سيمان پزي در ايران و سراسر دنيا رفته رفته سيمان جاي آهك را در صنعت ساختمان سازي گرفته بطوري كه امروزه در كمتر ساختماني از آهك به عنوان ملات استفاده مي شود.
ولي در راه سازي براي افزايش تحمل فشاري و كشش خاك مخصوصاً در قشرهاي پايين راه سازي براي تحكيم بخشيدن به آن و همچنين جلوگيري از هجوم روئيدن گياه به دامنه راه و باندهاي فرودگاه مصرف مي شود.
در صنعت سيمان پزي هم مصرف آهك داراي نخش اساسي و مهمي مي باشد. با توجه به نقش سيمان در ساختمان ملاحظه مي شود كه آهك هنوز از ساسي ترين مصالح مورد نياز در صنعت ساختمان سازي است.
علاوه بر صنعت ساختمان سازي آهك در صنايع چيني سازي- شيشه گري- ذوب- آهن- صنايع غذايي در تصويه قند- آجر ماسه اهكي و غيره نيز مصرف مي شود.
سنگ آهك:
سنگ آهك يا كربنات كلسيم به فرمول
C
a
C
O3

سنگي است ته نشستي كه بطور وفور در طبيعت يافت مي شود.
سنگ آهك اگر خالص باشد رنگ آن سفيد است و اگر با مواد ديگر همراه باشد به رنگهاي مختلف ديده مي شود، مثلاً با اكسيدهاي مختلف اهن به رنگهاي قهوه اي يا زرد و يا سرخ در مي آيد و اگر اب كربن همراه باشد به رنگهاي آبي- سياه يا خاكستري است. اگر سنگ اهك با كربنات منيزيم همراه باشد به فرمول
M
g
C
o3
،
...


مبلغ قابل پرداخت 27,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 51

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما