محل لوگو

سهام


سهام

نام فایل : سهام

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 122 کیلوبایت


سهام
ماده 24 سهام قسمتي از سرمايه شركت سهامي كه مشخص ميزان مشاركت و تعهدات و منافع صاحبان آن در شركت سهامي مي باشد(يعني اگر يك نفر 3 هزار تومان سهم دارد مشاركتش و تعهداتش و منافعش به همان اندازه ي 3 هزار تومان است) (صفحه 33 كتاب مراجعه كنيد) – ورقه سهم: سند قابل معامله است كه نماينده تعدادي سهم است كه صاحب آن درشركت سهامي دارد.
اقسام سهام:
سهام با نام: اسم فرد در ورقه سهم ضبط مي شود به خاطر اهميت شناخت شركاء بعضاٌ بررسي مسائل سياسي
سهام بي نام: يك ورقه و يك سند است در حكم حامل است كه مشخص كننده سهامدار نمي باشد لذا دست هر كس باشد مالك آن مي باشد و اين به خاطر راحتي شركاء مي باشد.
سهام ممتاز: براي تشويق افراد به خريد ورقه سهام اقدام به انتشار سهام ممتاز مي كنند.و معمولاً زماني است كه شركت نياز به پول دارد مثلاً مي گويند چه شركت سود بكند يا نكند ما به شما سود مي دهيم يا مثلاً مي گويند كسي كه يكي از اين سهام را داشته باشد 2 حق راي به آن مي دهيم
سهام موسس: سهامي كه در اختبار موسس قرار ميگيرد : سهامي است كه براي ابتكار و كوشش موسس به آنها داده مي شود.
نكته: دارنده سهم نمي تواند به نسبت سهم ، از اموال شركت مالك شود بلكه به نسبت سهم خود از شركت دارا مي باشد.(در صفحه بعد ذكر كرده ايد.)
ماده 27) تا زماني كه اوراق سهام صادر نشده است شركت بايد صاحبان سهام گواهينامه موقت سهم بدهد.
گواهينامه موقت: كه معرف تعداد و نوع سهام و مبلغ پرداخت شده آن باشد اين گواهي نامه در حكم سهم است ولي در هر حال ظرفمدت يكسال پس از پرداخت تمامي مبلغ اسمي سهم بايد ورقه سهم صادر و گواهينامه موقت سهم باطل گردد.
ماده 28) تا وقتي شركت به ثبت نرسيده صدور ورقه سهم يا گواهينامه موقت سهم ممنوع است
شرايط لازم براي انتشار ورقه سهم:
شركت به ثبت رسيده باشد(ماده 28)
تمام مبلغ اسمي سهم پرداخت شده باشد. كه بعد از آن برگه موقت سهم را گرفته و اوراق سهام را مي دهند (برگه ي تعهد سهم را پر كرده و حداقل 35% را پرداخت كرده باشند.)(ماده 27)
ماده 29) در شركت هاي سهامي عام، مبلغ اسمي هر سهم نبايد از ده هزار ريال بيشتر باشد ولي در خاص محدوديت ندارد.
ماده 30) مادام كه تمامي مبلغ اسمي هر سهم پرداخت نشده صدور ورقه سهم بي نام يا گواهي نامه موقت ....به كتاب مراجعه كنيد.
در فاصله برگه تعهد سهم تا اوراق سهام صادر شود شوك به صاحبان سهام گواهي نامه موقت با نام مي دهد. تا اگر خواست گواهي نامه را انتقال دهد يا آن فرد به شركت مراجعه كرده و آن فرد با قبول تعهدات بر پرداخت تمام مبلغ باقي مانده و با گفتن نام و آدرسش اين انتقال صورت پذيرد و تا زماني كه مبلغ اسمي هر سهم پرداخت نشود صدور ورقه سهم بي نام يا گواهي نامه موقت بي نام ممنوع است . علت آن اين است كه شركت بتواند متعهدين خود را بشناسد
ماده 34) كسي كه تعهد ابتياع سهمي ......به كتاب مراجعه شود.
كسي كه برگه ي تعهد را امضاء مي كند تمام مبلغ تعهد شده را بايد بپردازد و قبل از پرداختن تمام مبلغ اگر فروخته شد فروشنده بايد تمام مبلغ را بپردازد.
نكته: دارندگان سهام نمي توانند به نسبت سهم از اموال شركت مالك شوند بلكه به نسبت سهم خود از شركت داراي حق مي باشند مثلاً
ماده35) در هر موقع كه شركت بخواهد تمام يا قسمتي از مبلغ .... به كتاب مراجعه كنيد.
هر وقت كه شركت بخواهد آن قسمتي از مبلغ پرداخت نشده سهام را مطلابه كند بايد ابتدا با آگهي كردن در روزنامه كثير الانتشاري به صاحبان فعلي سهام اطلاع دهد و مهلتي را براي پرداخت مبلغ قرار دهد پس از انقضاي مهلت هر مبلغي كه پرداخت نشده باشد باضافه ي ديركرد آن كه برابر با ترخ رسمي بهره كه از طرف بانك مركزي اعلام مي شود (مثلا هر بدهكاري در سطح كشور اگر بدهيش را يك سال به تاخير بياندازد بايد اين مقدار بپردازد) +4 درصد به آن فرد اخطار داده مي شود و پس از يك ماه اگر مبلغ را پرداخت نكرد شركت سهام را در بورس در صورتي كه در بورس اوراق بهادار پذيرفته باشد (سهامي تمام قابل فروش در بورس است) و گرنه از طريق مزايده به فروش مي رساند و از آن انواع هزينه هاي كم شده برداشت مي شود و اگر مبلغي باقي ماند مازاد را به صاحبش پرداخت مي كنند.
ماده 37) دارندگان سهام مذكور در ماده 35 حق حضور و ... به كتاب مراجعه شود.
كساني كه قسمتي از مبلغ تعهد شده خود را پرداخت نكرده اند :
حق حضور و راي در مجامع عمومي را ندارند
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما