محل لوگو

سلامت پوست 6ص


سلامت پوست 6ص

نام فایل : سلامت پوست 6ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 34 کیلوبایت


ساختمان پوست
پوست از دو لایه تشکیل شده است:لایه اپیدرم یا لایه خارجی که از هدر رفتن مایعات بدن جلو گیری میکند و آن را از صدمات خارجی حفظ مینماید ولایه درم یا لایه داخلی که کار آن تغذیه پوست ومرطوب نگاه داشتن آن است.
لایه خارجی شامل چندین لایه فشرده از سلولهای زنده بوده که به وسیله لایه هایی از سلول های مرده پوشیده میشود که لایه شاخی نام دارد.سلولهای مرده باورود سلولهای تازه به طرف بسطح پوست رانده میشوند و پوسته ی ریزی صورت میگیرد.
لایه اپیدرم حاوی سلولهای پیگمان ساز پوست میباشد و رنگ پوست وابسته به این سلولها است.لایه درم سطح پوست را میسازد و هر گونه صدمه به این لایه باعث خراش و تغییر شکل دائمی پوست خواهد شد.غدد چربی عرق وعروق خونی در این لایه قرار دارند.عروق خونی این ناحیه به تحریکات روحی واکنش نشان میدهد. خجالت و شرم باعث پر خونی این عروق شده و قرمزی و بر افروختگی پوست را ایجاد میکند. بر عکس ترس و وحشت باعث ایجاد رنگ پریدگی و سفیدی پوست میگردد.
انواع پوست
پوست چرب
چربی پوست ناشی از ترشح ذیاده از حّد چربی توسّط غدد چربی است. پوست چرب دیر تر دچارپیری و چین وچروک میشود این نوع پوست است که مستعد ایجاد آکنه است.معمولاً پوستهای تیره از نوع پوستهای چرب هستند ولی پوست روشن نیز ممکن است چرب باشد.
پوست خشک
اکثر افرادی که پوست روشن دارند به خشکی چوست مبتلا میشوند. خشکی پوست بر اثر از دست رفتن آب پوست،عدم ترشّح کافی چربی و پیری عرض میشود. این نوع پوست معمولاً ساختمان نازک ولطیفی دارد ولی صاف و کشیده به نظر میرسد و به آسانی پوسته پوسته میشود.عوامل ایجاد کننده پوست خشک عبارتند از :استفاده از لوازم آرایشی نامناسب صابون های قوی،قرار گرفتن جلوی نور شدید آفتاب،باد و حرارت زیاد و هوای گرم.
پوست معمولی(متعادل)
پوست معمولی پوستی است که چربی و رطوبت آن متعادل باشدکه البته این نوع پوست بسیار نادراست ولی پوستی ایده ال است.این نوع پوست با گذشت زمان تمایل به خشک شدن دارد پس برای خوب ماندن نیاز به محافظت دارد.
پوست مختلط
این نوع پوست دربعضی نواحی مثل چانه،پیشانی وبینی چرب و در سایر نواحی بخصوص گونه ها و اطراف چشم خشک است.دراین نوع پوست قسمتهای چرب و خشک باید بطور جداگانه ت مراقبت قرار گیرند.
اصول مراقبت از پوست
مراقبت از پوست شامل رژیم غذایی مناسب، آب زیاد، هوای تازه ،ورزش،خواب خوب ودور بودن ازناراحتیهای عصبی حفظ پوست در برابر عوامل طبیعی یا(خارجی) مانند آفتاب باد و سرما میباشد . استفاده از مواد پر چربی و مواد قندی فراوان و نیز نوشیدن مواد محرک مانند قهوه و چای پررنگ برای پوست مضر میباشد.سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی هم بر روی پوست تاثیرمیگذاردوبه آن صدمه میرساند.
از کم و زیاد کردن وزن بطورمرتب ،باید پرهیز نمود ،زیرا این عمل باعث چروک پوست میگردد.
استحمام و انواع آن
حمام گرفتن در حفظ سلامتی بدن بسیار موثر است در اثر استحمام چربی و چرک وعرق از سطح بدن زدوده شود و در نتیجه اعمال پوست بطور صحیحی انجام میشود.
حمام با آب گرم
درجه حرارت آب این حمام باید بین40-33 درجه باشد و بیش از بیست دقیقه نباید در این حمام توقف کرد زیرا باعث سستی میشود.این نوع حمام علاوه بر نظافت برای رفع خستگی و گرفتگی عضلات مفید است.
حمام با آب نیمه گرم
درجه حرارت آب این حمام 33-25 درجه است و علاوه بر نظافت برای آرامش اعصاب بسیار موثر است. توصیه میشود برای نشاط از حمام نیمه گرم استفاده کنید.
بهداشت قسمتهای مختلف بدن
بهداشت صورت
پوست صورت همیشه با محیط اطراف در تماس است بالطّبع آلودگی آن بیشتر از سایر قسمتهای بدن است که به وسیله ی لباس محفوظ میباشد برای تمیز کردن صورت بهترین روش وجود ندارد وعواملی از قبیل نوع پوست،محیط زندگی و نوع آرایش در تمیز کردن صورت اهمیت بسزایی دارند.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 59

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما