محل لوگو

روستای لک لک آشیان 14ص


روستای لک لک آشیان 14ص

نام فایل : روستای لک لک آشیان 14ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 48 کیلوبایت


روستای لک لک آشیان
مطالعات طرح هادی
طرح هادی روستای لک لک آشیان
خدمات تاسیساتی
غیر از روستای تقی آباد کلیه روستاها از خدمات برق رسانی و آبرسانی ا ستفاده می نمایند.روستای لکل ک آشیان از طریق جاده آسفالت به شهر نیشابور متصل می گردد.
بررسی موقعیت و عشایر در حوزه نفوذ و تاثیرات ناشی از آنها
با توجه به بررسی هلای انجام شده در سطح حوزه نفوذ جمنعیت عشایری وجود ندارد.
تعیین محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی
اراضی زراعی و باغی روستا عموما در جنوب و جنوب غرب روستا واقع شده است. وسعت اراضی زراعی روستا حدود چهار هکتار می باشد ولی وسعت کل عرصه منابع طبیعی به دلیل عدم وجود ممیزی مراتع مشخص نمی باشد.
بررسی منابع آب
بطور کلی آب شرب روستای لک لک آشیان از طریق یک حلقه چاه با ظرفیت 6اینچ تامین می شود آب کشاورزی علاوه برچاه عمیق از طریق آب قنات تامین می شود لازم به ذکر است دبی قنات به دلیل عدم لایروبی بسیار کم می باشد بطوری که مقدار متر مربع زمین کشاورزی آبیاری شده در هر 24ساعت توسط آب قنات 1000متر مربع می باشد.
ویژگیهای جمعیتی
تعداد جمعیت وبعد خانوار
تعداد جمعیت روستای خوجان در سال 1383،164نفر گزارش شده است که با توجه به 42خانوار است .بر اساس اطلاعات فوق در طی 30سال جمعیت روستای لک لک آشیان رشدی معادل 1/2داشته است بیشترین رشدجمعیتی در بین سالهای 55تا65دیده می شود در واقع در یان مدت جمعیت روستا تقریبا دو برابر شده است ولی زا سال 65تا83از شدت رشد جمعیت کاسته شده است و علت آن شاید وجود جمعیت زیر 25سال بوده است .در طی دوره 45تا75با توجهبه بعد خانوار بار تکفل افزایش داشته است.
ترکیب جنسی و سنی
با توجه به اطلاعات بدست آمده از ترکیب جنسی رسنی روستای لک لک آشیان 7/38در صد در گروه سنی کودک و نوجوان (14-0سال) ،1،34درصد در گروه سنی جوانان (34-15سال) ،21درصد درگروه سنی بزرگسالان (64-35سال) 2/6درصد گروه سنی سالخوردگان (65+سال) قرار دارند.
اگر گروههای سنی 14-0سال و65+سال را جزو گروههای سنی غیر فعال در نظر گرفته شدود بنابراین 1/55درصد جمعیت روستا ر ا گروه سنی فعال تشکیل می دهد . نسبت جنسی (تعداد جمعیت زن به تعداد جمعیت مرد) روستای لک لک آشیان حدود 9/97نفر محاسبه شده است. با توجه به هرم سنی جمعیت روستای لکل ک آشیان جوان می باشد. ولی با توجه به سیاستهای کنترل جمعیت در سالهای اخیر از میزان زاد ولد کاسته شده است.
بررسی تحولات جمعیتی وروند مهاجرت
براساس اطلاعات جمعیتی روستای لک لکآشیان طی دوره 30ساله تحولات جمعیتی مثبت می باشد برهمین اساس متوسط رشد سالانه جم عیت این روستا در این مدت 1/0 محاسبه شده است نرخ رشد جمعیت در دهه های مختلف فرق می کند بگونه ای که بیشتر ین نرخ رشد در سالهای 65/1355مشاهده می گردد .نرخ رشد جمعیت در طی دوره 30سال 1/3درصد و از سال 1375تا1383 8/2درصد بوده است به نظر می رسد با توجه به کمی مسافت این روستا تا مرکز شهرستان مهاجرت دائمی از روستا کم بوده است لذا احتمالا رشد جمعیتی مربوط به زاد وولد باشد.
ویژگیهای اقتصادی
وضعیت اقتصادی روسا در سه بخش کشاورزی ،صنعت و خدمات به رشح زیر مورد بررسی قرار گرفته است:
کشاورزی
زراعت و باغداری
سطح زیر کشت
بر اساس اطلاعات گروه تحقیقات و بررسی مسایل روستایی جهاد کشاورزی زمین های زیر کشت محصولات زراعی و باغی روستای لک لک آشیان 3/65 هکتار گزارش گرددیه است که از این مقدار حدود 97درصد آن مربوط به محصولات زراعی و بقیه حدود 3درصد مربوط به اراضی باغی است . در مجموئع سهم کشاورزی به صورت دیم از کل زمینهای کشاورزی حدود 22درصد می باشد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 85

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما