محل لوگو

راگبی 8 ص


راگبی 8 ص

نام فایل : راگبی 8 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 353 کیلوبایت


راگبی
راگبی یا راگبی فوتبال در مفهوم عام خود همه ورزش‌هایی را در برمی‌گیرد که از نوعی فوتبال که در مدرسه راگبی در انگلستان بازی می‌شد، ریشه گرفته‌اند. یعنی: راگبی ۱۵ نفره، راگبی ۱۳ نفره، فوتبال امریکایی، فوتبال استراليايی، و فوتبال کانادایی. البته امروزه راگبی فقط به همان دو ورزش اول گفته می‌شود.
تاریخچه
در داستان‌های مربوط به پيدايش ورزش راگبی آمده است؛ در سال ۱۸۲۳ ويليام وب اليس دانش آموز مدرسه راگبی انگلستان در هنگام یک مسابقه فوتبال، توپ را با دست برداشته و شروع به دويدن با آن كرد! پس از آن با تغيير قوانين فوتبال ورزش جديدی در مدرسه راگبی ايجاد شد. قديمی ترين نوشته ای كه اين ماجرا در آن نقل شده گزارشی از جامعه راگبی در سال ۱۸۹۷ درباره وجه تسميه اين ورزش است.
اسناد موجود در مدرسه راگبی نشان می دهد كه ويليام وب اليس دانش آموز اين مدرسه بوده و مدال افتخاری نيز به نام او در اين آكادمی موجود است. اما مدركی وجود ندارد كه بر صحت اين داستان گواهی بگذارد. هرچند نقش اساسی مدرسه راگبی در شكل گيری و تكامل راگبی غيرقابل انكار است و اولين مقررات اين ورزش در سال ۱۸۴۵ در اين مدرسه تهيه شده است.
يكی ديگر از ورزشهايی كه در پيدايش راگبی تأثير داشته، ورزش هارلينگ است كه در ولز و كورن وال (ناحيه ای در جنوب اسكاتلند) بازی می شد. در اين مسابقه بازیکنان برای رساندن یک توپ به دروازه حریف تلاش می‌کردند. دروازه‌ها معمولا چندین کیلومتر از هم فاصله داشتند و به این ترتیب فرصتی برای مسابقات بزرگ و پرهيجان بین روستاهای هم‌جوار فراهم می‌شد. این
ورزش در ولز کاناپان یا کاریاپان نامیده می‌شد.
قوانین :
برخلاف تصور بسیاری که عقیده دارند فوتبال آمریکایی ، راگبی ،
NCAA Football
و ... ورزشهایی خشن و بد هستند ، ورزش راگبی ، ورزشی آرام و سرعتی است !
در فوتبال آمریکایی یا انسی ای ای ، بازی بسیار خشن دنبال می شود ! حتی مصدومین این بازی ها 5 برابر راگبی است !! راگبی ورزشی است که اگر درست انجام شود مصدوم نخواهد داشت !
قوانین بازی به این صورت است که زمین بازی ، همان زمین فوتبال است (100متر عرض - 70 متر عرض)- زمین هم 10متر به 10 متر خط کشی شده است - اما با تیرک های مخصوص به خود ! دو تیرک بلند و بزرگ که پایه آنها را با ابر پوشانده اند و در فاصله 10 متری یک میله بر آنها عمود است ! چیزی شبیه
H
-
وقت قانونی دو نیمه 40 دقیقه ای است که بین آنها یک نیمه 10 دقیقه ای برای استراحت وجود دارد
تعداد بازیکنان در زمین 15 نفر و الزاما 7 نفر ذخیره میباشد !
نحوه زدن گل ها در بازی به شکل زیر است :
ترای یا تاچ دوان (
Tray - TouchDown
) : هنگامی که توپ از محوطه 10 متری گل عبور و " حتما " به زمین اثابت کند در غیر اینصورت گل به حساب نخواهد آمد - امتیاز این گل ، 5 است !
گل (شوت به دروازه) : هنگامی که توپ در جریان بازی یا ضربه آزاد " با پا " و " به زمین برخورد کند " و از بین دو تیرک رد شود ، یک گل حساب میشود . امتیاز گل = 3
کانورسیشن : بعد از هر تاچ داون یک ضربه آزاد از فصله نزدیک به عنوان جایزه به تیم زننده گل داده میشود که در صورت موفقیت 2 امتیاز کسب می کند .
پنالتی : در صورت خطای پنالتی و گل کردن آن 3 امتیاز منظور میشود
در مسابقه هر تيم سعی دارد توپ را به محوطه گل حريف برساند. برای اين كار پاس دادن توپ با دست به سمت جلو " ممكن نيست ". توپ را فقط می توان به طرفين يا عقب پرتاب كرد. و پاس به جلو اسکرامب داون دارد (توضیح داده خواهد شد) پاس به جلو با پا ممکن است اما با دست نه
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 63

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما