محل لوگو

جغرافياي كشور مكزيك 26ص


جغرافياي كشور مكزيك 26ص

نام فایل : جغرافياي كشور مكزيك 26ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 28

حجم : 129 کیلوبایت


فهرست :
فصل اول :جغرافياي طبيعي و اوضاع اقليمي 1
{موقعيت جغرافيايي، آبهاي داخلي (1)،عوارض طبيعي،آب وهوا (2)،ايالات و بنادر مهم (3) }
فصل دوم :جغرافياي انساني 5
{ جمعيت ،تركيب و پراكندگي آن (6)، رشد جمعيت (7) ، زبان . خط (8)}
فصل سوم : جغرافياي سياسي 8
{ اهميت استراژيك كشور در منطقه ، عرض جغرافيايي(8) ، نفت ، توريسم (9) }
فصل چهارم : اديان و مذاهب 11
فصل پنجم : اوضاع اجتماعي ، فرهنگي و آموزشي 12
(سيستم و نظام آموزشي(12)، سطح علمي و فرهنگي جامعه،ميزان باسوادها (13)،مراكز فرهنگي(14)
فصل ششم :رسانه هاي گروهي 16
{مطبوعات ، روزنامه ها (15)، مجلات (16)، راديو و تلويزيون (17)}
فصل هفتم : اوضاع اقتصادي 19
{سيستم و ويژگيهاي اقتصادي (18)، بخشهاي مختلف اقتصادي (19) }
جغرافياي طبيعي و اوضاع اقليمي
موقعيت جغرافيايي
ايالات متحده مكزيك در آمريكاي مركزي واقع و از شما به ايالات آمريكا، جنوب به گواتمالا و بليز و از شرق به خليج مكزيك و درياي كارائيب و از طرف غرب به اقيانوس كبير و خليج كاليفرنيا محدود مي‌شود. اين كشور از نظر مساحت مرتبه سوم را در بين كشورهاي آمريكاي لاتين داراست و وسعت آن بالغ بر 1958201 كيلومتر مي‌باشد كه 1908691 كيلومتر مربع خاك و 49510 كيلومتر مربع را آب تشكيل مي‌دهد.
آبهاي داخلي
كشور مكزيك، رودخانه‌هاي مهم كم دارد. بادهاي مرطوب شمال شرقي و نيز طوفانهاي استوايي شديد موجب كثرت مقدار آب قسمتهاي خارجي سراشيبي سلسله‌ي گوهاي سيرامادرا شده و سيلابها از ميان دره‌هاي تنگ به طرف اقيانوس آرام يا خليج مكزيك جريان مي‌يابند.
مهترين رودخانه‌ي فلات مركزي و قمست صحرا مانند منطقه‌ي كاليفرنياي سفلي معروف به ريوكونچوز به سمت شمال يعني ناحيه روگراند جريان يافته و قسمتي از مرز مشترك مكزيك با آمريكاي شمالي را تشكيل داده و به خليج مكزيك مي‌ريزد، شبكه‌ي رودخانه‌هاي گريكولاراوزامانيستو و پاپالون قريب به 40% از مجموع آب
رودخانه‌هاي مكزيك را تشكيل مي‌دهد. اين رودخانه‌ها از دشتهاي رسوبي مي‌گذرد و به علت كافي نبودن زه‌كشي، باتلاقهايي را ايجاد مي‌كند. 15% ديگر آب رودخانه‌هاي مكزيك دره‌هاي مناطق جنوبي و 8% از آب رودخانه‌ ها را در قسمت شمال غربي دره‌هاي ربوكلورادو را مشروب مي‌كند.
عوارض طبيعي
كشور مكزيك از نظر جغرافيايي و اقليمي به منزله‌ي پلي ميان آمريكاي شمالي و منطقه‌ي حاره است در شمال آب و هواي مناطق استوايي را دارد. منطقه وسيع كشاورزي مكزيك از شمال به جنوب بين دو رشته كوه سيرامادرا غربي و رشته كوههاي شرقي آن كشور قرار گرفته است اين تنوع اقليم از عواملي است كه موجبات جلب جهانگرد را به كشور مكزيك فراهم آورده است مناطق خليجي معروف به وراكوروزا و تامپيكو در خليج مكزيك و نيز مانزانيلو و اكاپولكو در كنار اقيانوس آرام بسيار وسيع بوده و داراي سواحل پهناور مي‌باشد و سواحل آكاپولكو بخصوص محبوب جهانگردان دنياست.
آب و هوا
كشور مكزيك تقريبا“‌ به وسيله‌ي مدار رأس‌السرطان به دو قسمت تقسيم و به همين جهت جبه‌هاي هوايي مي‌تواند در مناطق شمالي، شرقي و مركزي اين كشور رخنه كند وجود اين عامل باعث برودت هوا و وزش باد و بارانهاي شديدي مي‌گردد. قسمت شمالي مكزيك بخشي از كمربند كويري نيمكره بوده و اقليم آن با داشتن گردبادهاي شديد مشخص است
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما