محل لوگو

برونشيت مزمن 7 ص


برونشيت مزمن 7 ص

نام فایل : برونشيت مزمن 7 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 39 کیلوبایت


برونشيت‌ مزمن  (
bronchitis chronic
) چیست ( علائم شایع ، علل ، عواقب ، پیشگیری ، درمان ، داروها ، رژیم غذایی )
برونشیت مزمن چیست؟
برونشیت به معنای  التهاب لوله های برونشی( نایژکها ) می باشد. زمانیکه نایژکها ملتهب یا عفونی می شوند، هوای کمتری قادر به عبور و ورود و خروج به ریه ها خواهد بود و معمولاً فرد مقادیر زیادی خلط در طی سرفه  دفع می کند. بسیاری از افراد در طول زندگی ممکن است به برونشیت حاد دچار شوند که همراه با سرفه و دفع خلط در طی سرماخوردگی می باشد. برونشیت حاد معمولاً همراه با تب نیست.
برونشیت مزمن بصورت وجود سرفه خلط دار در اکثر روزهای یک ماه  و در سه ماه از سال و برای دو سال پی در پی  در عدم حضور سایر بیماریهای زمینه ای که منجر به بروز سرفه می شوند تعریف می شود .
 این التهاب حتی می تواند منجر به از بین رفتن پوشش نایژکها شود. زمانیکه نایژکها به مدت زمان طولانی دچار تحریک می شوند، مقادیر زیادی خلط بصورت دائمی ساخته می شود و ضخامت پوشش نایژکها افزایش یافته و سرفه های تحریکی افزایش می یابد و جریان هوا در داخل نایژکها با مشکل مواجه شده و ریه ها نیز دچار آسیب می شوند. سپس نایژکها مکان مناسبی برای ایجاد عفونت خواهند شد.
برونشیت مزمن می تواند قبل یا همراه آمفیزم ایجاد شود. این دو حالت را با یکدیگر بیماری مزمن انسدادی ریوی (
COPD
) نامگذاری می کنند.
علايم‌ شايع
سرفه‌ مكرر، يا حمله‌ سرفه‌هاي‌ پشت‌ سر هم‌
تنگي‌ نفس‌
ضخيم‌ بودن‌ خلط‌ و مشكل‌ در تخليه‌ آن‌ با سرفه‌. ميزان‌ و توليد خلط‌ بسته‌ به‌ وجود يا عدم‌ وجود عفونت‌، متغير است‌.
علل
تحريك‌ يا عفونت‌ مكرر لوله‌هاي‌ نايژه‌اي‌، كه‌ موجب‌ مي‌شود لوله‌هاي‌ نايژه‌اي‌ ضخيم‌ شده‌، فضاي‌ درون‌ آنها كه‌ محل‌ عبور هوا است‌ باريكتر شده‌، و خاصيت‌ ارتجاعي‌ آنها كاهش‌ يابد. مواد تحريك‌كننده‌ عبارتند از موارد
چه کساني مستعد ابتلا به برونشيت مزمن مي باشند ؟
ميزان ابتلاي خانمها بيشتر از آقايان است . افراد بالاي ۴۵ سال استعداد ابتلا بيشتري نسبت به سنين ديگر دارند . سابقه خانوادگي بيماري سل ،‌ چاقي ،‌ وجود بيماريهاي تنفسي ديگر و کسانيکه مشغول به کار در محيطهاي پرگرد و غبار هستند آمادگي بيشتري براي ابتلا به برونشيت مزمن را دارند .
حملات برونشیت مزمن چگونه است؟
 این بیماری معمولاً یکباره ایجاد نمی شود. عمولاً بعد از آن که سرماخوردگی فرد به نظر بهبود یافته است. امکان دارد همچنان سرفه و تولیدی مقادیر زیاد خلط برای چند هفته ادامه یابد.از آنجایی که اکثر افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، سیگاری می باشند، سرفه ناشی از این بیماری با سرفه ناشی از سیگار اشتباه می کنند. همچنان که زمان سپری می شود، سرما خوردگی ها
مخرب تر می شوند و طول دوره های سرفه ها و تولید خلط بعد از هر سرماخوردگی بیشتر می شود.
 بدون اطلاع از آن،فرد این دو روند سرفه را وابسته به دوره خود بیماری سرماخوردگی
می داند و خیلی زود بیمار در تمامی اوقات حتی قبل از سرماخوردگی، در طی آن و بعد از آن، در اکثر روزهای سال دچار سرفه و خلط می شود. معمولاً سرفه در صبح، در هوای سرد و خشک شدیدتر است. فرد ممکن است در طی روز یکبار یا بیشتر همراه با سرفه خود خلط زرد رنگی داشته باشد.
برونشیت مزمن تا چه اندازه جدی و خطرناک است؟
سالانه بیش از ۱/۹ میلیون نفر در امریکا با برونشیت مزمن تشخیص داده می شوند. این بیماری افراد را در تمامی سنین مبتلا می سازد اما احتمال ابتلا در سن بالای ۴۵ سال بیشتر است. بنظر می رسد زنان ۲ برابر بیشتر از مردان به آن مبتلا می شوند. در سال ۲۰۰۲، ۹/۲ میلیون نفر مرد و ۲/۶ میلیون نفر زن با برونشیت مزمن مورد تشخیص قرار گرفتند.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 46

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما