محل لوگو

معرفي واحد پتروشيمي رازي 63 ص


معرفي واحد پتروشيمي رازي  63 ص

نام فایل : معرفي واحد پتروشيمي رازي 63 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 49

حجم : 205 کیلوبایت


مقدمه
( معرفي واحد پتروشيمي رازي )
امروزه نقش كليدي صنعت پتروشيمي در توسعه اقتصادي كشورهاي مختلف جهان بر كسي پوشيده نيست . نياز روز افزون جوامع بشري به محصولات توليدي آن توجه كشورها را به ايجاد كارخانه هاي توليدي و جلب سرمايه به سمت پتروشيمي معطوف داشته است يكي از مهمترين ويژگي هاي صنعت پتروشيمي ارزش افزوده بالاي آن است بدين معني كه با تغييرات شيميايي و فزيكي بر روي هيدروكربورهاي نفتي و گازي مي توان ارزش محصول را به ميزان 10 تا 15 برابر افزايش داده از ويژگي هاي ديگر اين صنعت تنوع محصولات آن و تامين مواد اوليه هزاران كارگاه و كارخانه صنايع بين دستي مي باشد كه از نظر اشتغال زايي و كسب درآمد هاي ارزي و قطع وابستگي نقش بسيار موثري در اقتصاد كشور دارد.
خوشبختانه به دليل وجود منابع اوليه فراوان ( نفت و گاز ) عوامل ديگر توليد مواد پتروشيمي در ايران مورد توجه و عنايت خاصي قرار گرفته است . كشور ما پس از پشت سر گذاشتن سالهاي دفاع مقدس گسترش صنعت پتروشيمي را در نظر داشته و با پايان يافتن جنگ بلا فاصله ترميم و بازسازي كارخانه ها آغاز گرديد و پروژه هاي بزرگي به تدريج به مرحله اجرا در آمدند.
ارزش محصولات پتروشيمي كشورمان هم اكنون 5/1 ميليارد دلار در سال است كه در پايان سال 2005 به 5/7 ميليارد دلار مي رسد و انتظار مي رود از اين مبلغ ارزش صادرات ارزي به ميزان 5 ميليارد دلار افزايش يابد.
طرح استراتژيك توسعه توليدات شركت ملي صنايع پتروشيمي را محقق مي سازد. با اجراي طرح هاي مهم منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در بندر امام ( ره ) و عسلويه پيش بيني مي شود رقم صادرات برون مرزي به 30 ميليون تن در سال برسد.
بطور كلي محصولات پتروشيمي در ساخت موادي نظير لاستيكها
,
پلاستيكها
,
شومينها
,
كود ها

. مورد استفاده قرار مي گيرد.
پتروشيمي رازي
مجتمع پتروشيمي رازي يكي از عظيم ترين كارخانه هاي توليد كود هاي ازته و فسفاته و مواد شيميايي كشور ما مي باشد اولين فاز واحدهاي اين مجتمع در سال 1349 به دنبال عمليات ساختماني چهارساله به بهره برداري رسيد به علت قدمت واحد ها و صدمات وارده در جنگ ظرفيت قابل حصول به ميزان 2400000 تن رسيده انتظار است با تكميل پروژه هاي در دست اجرا واحد هاي توليدي به ظرفيت بيش از 3000000 تن در سال برسد. اين مجتمع بزرگترين توليد كننده آمونياك
,
كود اوره اسيد سولفوريك و گوگرد و تنها توليد كننده اسيد فسفوريك و كود دي آمونيم فسفات در ايران مي باشد. فرآورده هاي مذكور علاوه بر تامين نيازهاي داخلي
,
ساليانه با صدور گوگرد.
آمونياك
,
اوره و اسيد سولفوريك به بازارهاي جهاني نقش ارزنده اي در رفع نيازمنديهاي ارزي مجتمع و صنايع پتروشيمي را ايفا مي نمايد.
موقعيت جغرافيايي
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 46

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما