محل لوگو

فيزيك سپر محافظ ازون 21 ص


فيزيك سپر محافظ ازون 21 ص

نام فایل : فيزيك سپر محافظ ازون 21 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 90 کیلوبایت


سپر محافظ
جد اطراف زمین را می توانیم به محافظی تشبیه کنیم ؛ که دارای گازهای خاصی است و دمای زمین را در حد مناسبی نگه می دارد . بدون این گازهای گلخانه ای سیاره ی ما آنقدر سرد خواهد شد که هیچ موجود نخواهد توانست بر روی آن زندگی کند . بخشی از گرمایی که خورشید به زمین می رسد زمانی که مجدداٌ منعکس شده و به جو باز
می گردد توسط این گازها محبوس مي شود در گلخانه ها نیز به همین شیوه دمای مناسب برای گیاهان تامین می شود .
طیف الکترو مغناطیس
تابش های گوناگون وجود دارند ما تابش خورشید را می بینیم اشعه گاما و اشعه ایکس و در پزشکی به کار می بریم . از اشعه ی فرابنفش برای برنزه کردن پوست و از اشعه ی مادیون قرمز در دستگاههای کنترل از راه دور و از مایکروویوها در موج و در آشپزی و نیز از تابش های امواج رادیویی در ارسال برنامه های رادیو استفاده می کنیم
تشعشعات خورشیدی
انرژی تابشی خورشید ؛ برای رسیدن به زمین مسیر بسیار طولانی را طی می کند . مقدار زیادی از این انرژی در بین راه تلف می شود و در راه رسیدن به ما مقداری از این انرژی توسط جو جذب شده و مقداری از آن منعکس می شود . از فاصله ی نزدیک تر به زمین ابر ها مقداری از این انرژی را جذب کرده و همینطور منعکس می کنند . آنچه که باقی می ماند به زمین می رسد و باز مقداری از آن جذب و یا منعکس می شود . در نتیجه فقط مقدار کمی از انرژی خورشیدی به ما می رسد .
دانشمندان در صد پیدا کردن راههایی هستند که از انرژی خورشیدی برای تولید الکتریسیته گرم کردن یا خنک کردن ساختمان ها و یا حتی به حرکت در آوردن اتومبیلهایی استفاده می کنند . پیش بینی می شود انرژی خورشیدی منبع اصلی انرژی آینده باشد .
دانشمندان از پیدایش حفره در لایه ی ازون صحبت به میان می آورند . بررسی وضعیت لایه ی ازون به دلیل تاثیرات مستقیم آب و هوا در آن کار دشواری است .
ازون چگونه از بین می رود ؟
یکی از دلایل به وجود آمدن حفره در ازون وجود نوعی ماده شیمیایی مصنوعی در جو به نام کلر و فولوئورو کربن می باشد . نور خورشید با عث شکسته شدن مولکول های این ماده می شود و در نتیجه اتم های کلر آزاد می شود . تک تک اتم های کلر به مولکول های ازون حمله می کنند. یک اتم کلر می تواند 100 هزار مولکول ازون را از بین ببرد.
ازون چگونه تشکیل می شود؟
ازون از ذرات ریزی به نام اتم تشکیل شده است.
گروهی از اتم ها مولکول ها را تشکیل می دهند یک مولکول اکسیژن از دو اتم اکسیژن تشکیل شده است. اشعه ی فرابنفش در استر اتوسفر باعث شکسته شدن مولکول اکسیژن به دو اتم اکسیژن می شود. هریک از این اتم ها به اتم سوم اکسیژن ملحق می شوند و تشکیل ازون را می دهند. مولکول های ازون پایدار نیستند و معمولاً می شکنند. اتم های تکی تبدیل به یک زوج اتم شده و تشکیل مولکول های جدید اکسیژن جدید را می دهند یا به مولکول های اکسیژن متصل می شوند و تشکیل ازون می دهند.
لایه ی ازون
اشعه ی فرابنفش بی
(UV-B)
توسط ازون جذب می شود. و همزمان باعث شکسته شدن ازون به شکل دیگری از اکسیژن تبدیل می شود . این اتمهای اکسیژن دوباره با سایر اتمهای اکسیژن شکسته
، یکی میشوند و ازون را تشکیل می دهند . در شرایط طبیعی میزان ازون یکسان باقی می ماند .
حفره : دانشمندان نازک شدن ضخامت ازون برقرار از قطب جنوب را حفره
مي نامند . در واقع هيچ حفره واقعي در ازون وجود ندارد ، اما زماني كه قسمتي از آن از بين مي رود، اصطلاح حفره را به كار مي رود
بررسي هاي دقيق در قطب جنوب
10 سال پيش زماني كه حفره اي در لايه ازون بر فرار از قطب جنوب مشاهده شد دانشمندان يا تاسيس اسيتگاهي در اين ناحيه به بررسي آن پرداختند . آن ها پس از تحقيقات خود پي بردند كه ميزان ازون در اين ناچيز نسبت به 30 سا ل گذشته 40 % كاهش پيدا كرده است .
صنعت
بسياري از مواد شيميايي تهديد كننده ي لايه ازون ناشي از ضايعات كارخانه ها و ضايع مي باشد . تتراكلريد كربن نوعي ماده ي رسمي است كه از مصرف آن در بسياري از كشور ها كاسته شده يا اينكه استفاده از آن ممنوع شده است .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما