محل لوگو

فلسفه رياضي 22 ص


فلسفه رياضي 22 ص

نام فایل : فلسفه رياضي 22 ص

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 26

حجم : 131 کیلوبایت


فلسفه ریاضی
مقدمه :
امروزه فلسفه رياضي يا فلسفه علم رياضيات بعنوان يكي از شاخه هاي فلسفي دامنه و عمق قابل توجهي برخوردار شده است و مكاتب و ديدگاههاي متعددي در حوزه اين دانش فلسفي شكل گرفته است. در اين ميان اين نكته روشن است كه دست يافتن به ديدگاهي كه پاسخگوي تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه رياضي باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفي انديشان امري ممكن به نظر نمي‌رسدوياآنكه بسيارصعب و دشوار است. اما متفكران بر اساس اصول و مبادي و علايق ويژه خود به مباحث فلسفي در باب رياضيات پرداخته و هر يك به اندازه وسع علمي و حوزه مطالعاتي و پژوهشي خود گامهايي را براي تقريب به ماهيت و حقيقت رياضيات برداشته اند. در اين ميان متفكران و فلاسفه متفدم و معاصر مسلمان نيز از اين قاعده مستثني نيستند و در لابلاي آثار خود سعي در تفسير و تبيين رياضيات داشته اند.
اين كتاب شامل دو بخش است: بخش نخست اين تحقيق در صدد آن است تا بعنوان گامي آغازين و بطور عمده، در حال و هواي تفكر فلاسفه و متفكران معاصر ايران - و نه متفكران پيشين - تاملاتي را در حوزه فلسفه رياضي صورتبندي نمايد. البته اين تبيين و تحليل الزاماً در تمامم موارد حاصل ديدگاه صريح و بي واسطه آنان نخواهد بود بلكه در مواردي، نتيجه استتنتاج و استنباط بوده و افزوده هايي به همراه دارد.
چکيده

"
فلسفه علم رياضيات يا

فلسفه رياضي دانشي است انتزاعي، تحليلي و فلسفي درباره مفاهيم پايه و اصول اساسي و

بنيادي رياضيات، ماهيت گزاره‌هاي رياضي، روش رياضي، رياضيات و واقعيت، رابطه

رياضيات با علوم ديگر مانند فيزيك، منطق، متافيزيك و...، تحولات دانش رياضي و علل،

جايگاه رياضيات در دسته‌بندي علوم، رياضيات و ايدئولوژي و مباحث متعدد ديگر ."كتاب

حاضر از دو بخش تشكيل شده است .در بخش اول آراي متفكران معاصر ايران در مباحث فلسفه

رياضي تشريح مي‌شود .و در بخش دوم آراي تحليلي و فلسفي ديگر متفكران در باب رياضيات

درج گرديده است
حاصل آنكه در اين بخش سعي بر آن است تا حد امكان به تحليل و بسط ايده هايي كه در انديشه متفكران معاصر ايران آمده است، پرداخته شود.
بخش دوم اين نوشتار گزارشي است از آراي فلسفي و نظري ديگر فلاسفه و متفكران، از دوره يونان تا دوره معاصر، در باب مباحث رياضي، كه در قالب يك بخش گردآوري و تنظيم شده است. اميد آن است كه ارائه اين گزارش اسباب آشنايي با ديدگاههاي متعدد و متنوع را در باب ماهيت رياضيات و مباحث فلسفه رياضي فرآهم آورده و فضايي پرسش خيز و مساله انگيز براي خواننده ايجاد نمايد.
نظراتی درباره فلاسفه
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 90

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما