محل لوگو

سیستم توزیع کننده 114 ص


سیستم توزیع کننده 114 ص

نام فایل : سیستم توزیع کننده 114 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 117

حجم : 5528 کیلوبایت


مقدمه
قبل از ابداع کامپيوترهای شخصی،  عملا" برنامه های توزيع شده ای  وجود نداشته است . در آن دوران ، استفاده از کامپيوتر،  شامل نشستن پشت يک ترمينال و برقراری ارتباط با يک سيستم بزرگ (
Mainframe
) بود. با اينکه ترمينال ها در  چندين ساختمان و يا حتی محل فيزيکی قرار می گرفتند ،  ولی عملا"  يک کامپيوتر مرکزی وجود داشت که مسئوليت  انجام تمامی پردازش ها و ذخيره سازی  داده ها را برعهده می گرفت .
با ابداع مينی کامپيوترها و کامپيوترهای شخصی،  فعاليت های غيرمتمرکز،  در دو زمينه پردازش و ذخيره سازی ،  آرزوئی دست يافتنی گرديد. با طراحی برنامه های  توزيع شده ،  امکان پردازش و ذخيره سازی داده ها از حالت متمرکز خارج گرديد.يک برنامه توزيع شده،   برنامه ای است که پتانسيل های پردازشی آن ممکن است توسط چندين کامپيوتر فيزيکی تامين  و داده های آن در چندين محل فيزيکی،  مستقر شده باشد .
تعریف سیستم توزیع شده:
هر سیستمی که بر روی مجموعه ای از ماشین ها که دارای حافظه اشتراکی نیستند، اجرا شده و برای کاربران به گونه ای اجرا شود که گویا بر روی یک کامپیوتر می باشند ، يک سيستم توزيع شده است.
در يک سيستم توزيع شده :
يک نرم افزار يا مجموعه نرم افزاری واحد و متحد الشکل بر روی هر گره اجرا می شود.
همه ماشینها یک کرنل مشابه را اجرا می کند. هر کرنل منابع خود را کنترل می کند
 
چرا به برنامه های توزيع شده نياز داريم ؟
در اين رابطه دلايل متعددی عنوان می شود که مهمترين آنان عبارتند از :
هزينه سيستم های
Mainfarme
  . يکی از اولين دلايل مهم ، هزينه های بالای سيستم های
Mainframe
است . اين مسئله از دو زاويه متفاوت قابل بررسی است : هزينه بالای سرمايه گذاری اوليه که بسياری  از سازمان ها و موسسات توان مالی آن را ندارند و دوم اينکه در اين مدل ، دارای صرفا" يک نقطه  آسيب پذير با ريسک بالا می باشيم .
مالکيت اختصاصی داده ها.
يکی از فاکتورهای مهم ديگر،  سياست های مربوط به مالکيت داده ها است . سازمان ها و موسسات که  دارای داده های اختصاصی خود می باشند،  علاقه مند به واگذاری مسئوليت مديريت داده های مربوطه ،  به ساير مکان های فيزيکی نمی باشند .
امنيت
. يکی ديگر از فاکتورهای مهم در اين زمينه موضوع امنيت است . برای يک سازمان ،  اولا" دستيابی به اغلب داده های آن می بايست بسادگی محقق گردد و ثانيا"  داده ها ی حساس موجود در  سازمان می بايست از بعد امنيتی،  ايمن نگهداری گردند . تامين دو خواسته فوق ( رويکردهای رقابتی  و رويکردهای امنيتی ) با جدا سازی فيزيکی داده ا از يکديگر محقق خواهد شد ( انباشت داده ها، با نگرش های متفاوت در رابطه با سرعت در دستيابی و ايمن در ذخيره سازی ، ضرورت وجود برنامه های توزيع شده را بخوبی نمايان می سازد )  
مواردی که در طراحی سیستم توزیع شده باید در نظر گرفت:
قابلیت اطمینان:
در دسترس بودن یک فاکتور مهم مرتبط با اين سيستم ها است. طراحی نباید به گونه ای باشد که نیاز به اجرای همزمان کامپوننت های اساسی باشد. افزونگی بیشتر داده هاه باعث افزایش در دسترس بودن شده اما ناسازگاری را بیشتر میکند.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 136

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما