محل لوگو

درون يك دوربين ديجيتال 14 ص


درون يك دوربين ديجيتال 14 ص

نام فایل : درون يك دوربين ديجيتال 14 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 202 کیلوبایت


درون يك دوربين ديجيتال
اشاره:

بدون شك تا به‌حال مقالات زيادي در رابطه با دوربين‌هاي ديجيتالي خوانده‌ايد. مقالاتي كه بسيار جامع و يا بسيار مختصر نوشته شده‌اند و يا حتي به كالبد شكافي همه و يا يكي از اجزاي دوربين‌هاي ديجيتالي پرداخته‌اند. گاهي نيز دوربين‌ها با هم مقايسه شده‌اند. و ممكن است تصور كنيد ديگر چيزي در مورد
دوربين‌هاي ديجيتال وجود ندارد كه نياز به بررسي و يا اهميت دوباره‌خواني داشته باشد. اما در اين مقاله ما قصد داريم ضمن آشنا كردن شما با نحوه كاركرد دوربين‌هاي ديجيتالي، نحوه عكاسي كردن با اين دوربين‌ها را نيز بيان كنيم. لطفاً ادامه مقاله را بخوانيد.
درآمد
بگذاريد اين‌طور شروع كنيم: شما مي‌خواهيد يك عكس خانوادگي بگيريد و آن را براي يكي از دوستانتان كه در كشور ديگري زندگي مي‌كند ايميل كنيد. براي اين‌كار شما مجبوريد عكس‌تان را به گونه‌اي تهيه كنيد كه از نظر كامپيوتر قابل تشخيص باشد. مطمئنا انتظار نداريد عكس‌تان را جلوي مانيتور كامپيوتر بگيريد تا آن را ببيند و براي دوستتان تعريف كند! (اين مطلب را در صفحه نوستالژي شماره‌ قبل خوانده‌ايد!)
35mm Full-Frame 11.1-Megapixel CMOS Sensor
بيت‌ها و بايت‌ها همان زبان مخصوص كامپيوتر هستند. هر عكس ديجيتالي عملا زنجيره‌اي از صفر و يك محسوب مي‌شود كه نقاط رنگي تشكيل دهنده عكس‌ها (پيكسل‌هاي رنگي) توسط آن‌ها براي كامپيوتر تعريف مي‌شوند. همه فرمت‌هاي خاص عكس، در حقيقت اشكال گوناگون تعريف اين نقاط رنگي توسط كامپيوتر به حساب مي‌آيند. براي اين‌كه يك عكس به اين فرمت‌ها تبديل شود دو‌راه وجود دارد. شما مي‌توانيد به‌وسيله‌ يكي از همان دوربين‌هاي قديمي نگاتيوي يك عكس بگيريد.  نگاتيو را به طريقه‌ شيميايي ظاهر كنيد. آن را روي يك كاغذ عكاسي چاپ كنيد و سپس توسط يك اسكنر آن را به يك عكس ديجيتالي تبديل كنيد. هرچند كه استفاده از يك اسكنر نگاتيوي جديد مي‌تواند مرحله‌ چاپ عكس بر روي كاغذ را حذف كرده و عمل تبديل را مستقيماً از روي نگاتيو انجام دهد، اما مبناي كار باز هم بر دريافت الگوي نوري بازتابش شده و ضبط مقدار ارزش پيكسلي آن‌ها استوار است.
اما راه دوم اين است كه مستقيماً نور بازتابش شده از موضوع را دريافت كرده و مقدار ارزش پيكسلي آن‌ها را بلافاصله و بدون هيچ واسطه‌اي ذخيره كنيد و يا به زبان ساده‌تر از يك دوربين ديجيتال استفاده كنيد.
اما اصلي‌ترين تفاوت كار بين دوربين‌هاي ديجيتالي و آنالوگ در همين نكته نهفته است. مثل تمام دوربين‌هاي آنالوگ قديمي، دوربين‌هاي ديجيتالي نيز داراي تعدادي لنز‌ هستند كه مي‌توانند نور دريافتي از سوژه را به منظور ايجاد يك تصوير متمركز كنند. اما به جاي اين‌كه نور متمركز شده روي يك قطعه نگاتيو حساس به نور متمركز گردد، روي قطعه‌اي نيمه هادي تابيده مي‌شود كه قابليت ضبط الكترونيكي نور را داراست. در مرحله‌ بعدي كامپيوتر با تفكيك اطلاعات الكترونيكي دريافتي از اين پروسه به داده‌هاي ديجيتالي، تصاوير را با فرمت‌هاي گوناگون ذخيره مي‌كند. همه‌ قابليت‌هاي هيجان‌انگيز دوربين‌هاي ديجيتالي از همين قابليت عملكرد مستقيم ناشي مي‌شود.
حالا‌ مي‌خواهيم ببينيم دوربين‌ها دقيقا چه كاري انجام مي‌دهند.
دوربيني بدون فيلم
تفاوت كليدي بين يك دوربين ديجيتال و يك دوربين نگاتيوي آنالوگ اين است كه دوربين‌هاي ديجيتالي فيلم ندارند و در عوض سنسوري دارند كه مي‌تواند تابش نور را به بار الكتريكي تبديل كند. سنسورهاي ديجيتالي اغلب داراي ابعاد بسيار كوچكتري نسبت به نگاتيو‌هاي 35ميلي‌مترهستند. البته اندازه‌هاي بزرگ‌تري هم ساخته شده‌اند. مثلا‌ً در دوربين
CANON EOS -1Ds
 نوعي حسگر به كار رفته است كه42
x 63 mm
  مي‌باشد و وضوحي برابر1/11مگاپيكسل دارد.
سنسور تصويري به كار رفته در اغلب دوربين‌هاي ديجيتالي موجود از نوع
‌Charge Coupled

Device
)
CCD
) مي‌باشد. البته برخي دوربين‌هاي ساده‌تر از نوع دوم سنسور‌ها يعني تكنولوژي 
Complementary Metal

Oxide Semiconductor)CMOS
) نيز استفاده مي‌كنند. عليرغم بهبود‌هايي كه در سنسور‌هاي
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 69

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما