محل لوگو

بافت 21 ص


بافت 21 ص

نام فایل : بافت 21 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 2312 کیلوبایت


بافت
هر جسم سراميكي پخته شده از مقداري فاز بلوري و فاز شيشه اي و تخلخل تشكيل يافته است مقدار و طرز تقسيم اين فازها و همچنين اندازه و شكل آنها نشان دهندهي بافت آن جسم سراميكي خواهد بود. تشكيل هر بافتي به عوامل مختلفي بستگي دارد، كه براي مثال عبارتند از نوع ومقدار درشتي دانه مواد خام اوليه، روش مخلوط كردن و شكل دادن، خشك كردن و شرايط پخت.
تخلخل
تخلخل د راغلب اجسام سراميكي بخصوص نوع زبر آن ديده مي شود و بسياري از عوامل مكانيكي و خواص سراميك ها به شكل اين تخلخل ها بستگي دارد.
تخلخل از لحاظ شكل به دو دسته تقسيم مي شود. تخلخل باز و تخلخل بسته.
تخلخل باز خود به دو دسته ديگر تقسيم مي شود .1-تخلخلي كه گاز قابليت عبور از آن را دارد و تخلخل بن بست يا كيسه اي كه گاز يا هوا نم تواند از آن عبور كند.
ترموشيمى سراميك
براي تهيه محصولات سراميكي كه به پخت احتياج دارند تا از ماده اوليه به محصول آخري برسند يك رشته فعل و انفعالات مختلف انجام مي گيرد ، از اين لحاظ مهم استكه دانسته شود از اين فعل و انفعالات چه حاصل مي گردد، به چه سرعتي انجام مي گيرند و به چه مقدار گرما نيازمندند. اين محاسبات با كمك ترموديناميك امكان پذير است، البته اگر هميشه حالت تعادل فرض شود. براي رسيدن به اين تعادل ها به علم سينتيك احتياج است كه معرف سرعت فعل و انفعالات فرآيندهاست.
لعاب هاى سربى
امروزه استفاده از اكسيد سرب قابل قبول نيست، زيرا هزينه ايجاد شرايط درج شده در قوانين استفاده از اكسيد سرب سريعا" افزايش مي يابد ، به نحوي كه -كارخانجات قادر به تحمل چنين هزينه اي

نيستند. به طور سنتي ، اكسيد سرب به چند دليل در لعاب ها استفاده مي شود. قدرت گدازآوري بالاي اكسيد سرب به لعاب ها اجازه مي دهد تا در دماي بسيار پايين تري ذوب شوند. اكسيد سرب دامنه پخت لعاب را افزايش مي دهد. كشش سطحي و ضريب شكست لعاب را بالا مي برد و در نتيجه لعابي براق با سطح صاف ايجاد ميكند. در نهايت اكسيد سرب مانع از تبلور لعاب مي شود. حصول چنين خواص مطلوبي بدون سرب مشكل است . با اين وجود ،
Pbo
معايبي نيز دارد.

لعاب هاي حاوي سرب بايد در محيطي شديدا" اكسيدي حرارت داده شوند، زيرا سرب به آساني احياء مي شود. اكسيد سرب در دماي ‌
C
1200 فرّار است. مهم ترين عيب سرب سمّي بودن آن است.احتياط لازم بايد صورت گيرد تا از مسموميت با سرب كه موضوعي جدي است پرهيز شود. مسموميت با وارد شدن تركيبات محلول سرب در بدن و معمولا
ً
از طريق دهان و گاهي از راه تنفس بخار يا غبار ايجاد مي شود. تشخيص بيماري بسيار سخت است، زيرا علائم آن مشابه بسياري از بيماري هاي ديگر است. بنابراين برا پرهيز از مسموميت بايد پيشگيري هاي ممكن انجام گيرد. در ضمن اگر لعاب ها به شيوهي مناسبي فرموله نشوند مي توانند مورد حمله شيميايي، به ويژه توسط اسيد- ها، قرار گيرند كه باعث آزادشدن سرب محلول مي شود. اگر چنين لعاب هايي در تماس با غذا يا نوشيدني باشند، ايجاد مسموميت مي كنند.
لعاب هاى اپك
لعاب هاي اپك لعاب هايي هستند كه عبئور نور از آنها به قدري كم است كه بدنه را از پشت آن نمي توان ديد. اين لعاب ها معمولاً سفيد هستند، اما ايجاد رنگ هاي روشن در آن ها نيز با افزودن رنگ دانه ممكن است .
لعاب اپك با افزودن ماده اي كه باعث ايجاد ذرات مجزا شود و بخشي از نور را پراكنده و بازبتاباند ايجاد مي- شود. براي اين امر ماده پخش شده بايد حلاليت كمي در لعاب مذاب داشته باشد و داراي ضريب شكستي بسيار متفاوت با لعاب باشد.

هر قدر مسير نور توسط بلورهاي پخش شده بيشتر شكسته شد لعاب اپك تر است. بنابراين هر قدر ذرات بلور كوچكتر باشد. مساحت سطح و بنا بر اين بازتابش بيشتر است. اندازه مناسب ذرات براي اپك كننده گي

حداكثر حدود
0/4
ميكرون است بنابراين از ميان اپك كننده هاي زيركوني موجود در بازار، كه دامنه وسيعي از اندازه ذرات را مي پوشانند، حداكثر اپك كنندگي توسط ريزترين آنها ايجاد مي شود. چون ريز كردن ذرات با آسياب كردن انجام مي شود، اين ها گرانتر هستند .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 105

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما