محل لوگو

انكوباتورها 28 ص


انكوباتورها 28 ص

نام فایل : انكوباتورها 28 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 188 کیلوبایت


انكوباتورها
آشنایی با انکوباتورها
تعریف : دستگاه هایی هستند که برای نگهداری و کشت نمونه های آزمایشگاهی در شرایط خاص محیطی به لحاظ دما ، رطوبت و ترکیب گازهای مو جود در هوا و.. به کار می روند .
انكوباتور چيست؟
انكوباتور از نظر لغوي، نام دستگاهي است که در بیمارستان ها برای نگهداری نوزادانی که پیش از موعد مقرر به دنیا آمده اند یا در زمان تولد ، از استانداردهای فیزیولوژی لازم در مقایسه با سایر نوزادان برخوردار نیستند ، استفاده می شود .
این ابزار ، در مرغداری ها برای گرما دهي لازم براي تبديل تخم به جوجه نیز به کار می رود . اگر در این جا ، به جای بیمارستان ، کلمه صنعت را به کار ببریم و به جای نوزادان ، کلمه افکار خلاق را استفاده کنیم ، نقش و جایگاه انکوباتورهای صنعتی ، بیش از پیش در ذهن خواننده آشکار می شود. بايد گفت اتفاقي كه براي بچه ها يا تخم مرغها در يك دستگاه انكوباتور مي افتد، در يك انكوباتور تجاري براي ايده ها و فكرهاي كارآفرينانه رخ مي دهد.
يك انكوباتور يا مركز رشد مجموعه اي متشكل از يك يا چند ساختمان است كه واحدهاي تحقيقاتي نوپا نظير هسته هاي تحقيقاتي دانشگاهي، شركتهاي تحقيقاتي خصوصي و مراكز تحقيق و توسعه صنايع و سازمانهاي اجرايي به صورت موقت در آن مستقر و از خدمات پشتيباني داير شده در اين مركز، بهره مند مي شوند
طبقه بندي انكوباتورها
انكوباتورها را مي توان به چهار دسته عمده تقسیم بندی کرد :
-1 انكوباتورهاي صنعتي: اين گروه از انكوباتورها توسط نهادهاي دولتي و مؤسسات غيرانتفاعي حمايت مي شوند و هدف آنها ايجاد كار از طريق حمايت از كارفرمايان است. اين انكوباتورها اغلب در ساختمانهاي بازسازي شده، كارخانه هاي متروكه، انبارها، مدارس، ساختمان اداره¬ها و ساير فضاهايي كه مورد استفاده قرار نمي گيرند، راه اندازي مي شوند.
-2 انكوباتورهاي دانشگاهي: اين نوع انكوباتورها به منظور تجاري كردن دانش فني، فناوري و مالكيت معنوي ايجاد شده و از طريق فعاليتهاي پژوهشي دانشگاهها به وجود آمده اند انكوباتورهاي دانشگاهي تسهيلاتي همچون آزمايشگاهها، كتابخانه ها و همچنين تخصص و مشاوره دانشجويان و اعضاي هيئت علمي را به شركتهاي نوپاي عضو خود ارائه مي كنند. بعضي از اين انكوباتورها به طور مستقيم به وسيله دانشگاهها حمايت مي شوند، اما اغلب داراي شركايي از ديگر سرمايه گذاران و نقش آفرينان در اين زمينه هستند. مرکز مشارکت و همیاری کارآفرینی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف (مهتاب) که اوایل سال 1386 راه اندازی شد ، نمونه ای از انکوباتور دانشگاهی است . در این انکوباتور ، دانشجویان ارشد دانشگاه ، به دانشجویان دوره های کارشناسی ، خدمات مشاوره علمی ارائه می دهند و در قبال این خدمات ، پول دریافت می کنند.
-3 انكوباتورهاي مجازي: انكوباتورهاي مجازي فاقد جا يا مكان خاصي هستند و خدمات و تسهيلات ديگري غير از فضاي كاري را به شركتهاي عضو خود عرضه مي كنند. عمده ترين قسمت اين گروه را انكوباتورهاي اينترنتي تشكيل مي دهند. اين گروه موسوم به شتاب دهنده هاي تجاري داراي ويژگيهاي خاص خود هستند. از جمله اينكه دوره فراوري تجاري آنها كوتاه تر، نتايج كار آنها به سادگي قابل سنجش و اندازه گيري نيست. مثلا انکوباتوری که برای خرید و فروش الکترونیکی کتاب های دست دوم راه اندازی می شود ، به طور مستقیم و غیر مستقیم ، افراد مختلفی را در مکان های مختلف ، به کار فرا می خواند و زمینه کارآفرینی الکترونیکی را فراهم می کند.
این گونه اکنوباتورها می تواند دارای وظایف مختلف ، با طیف های مخاطبی گوناگون و بین المللی باشد. مثلا شرکت
Yahoo
! ، به عنوان یک انکوباتور مجازی ، خرده سیستم های کارآفرینی دیجیتالی متعددی را تدارک دیده است که کاربران از اطریق ان ها می توانند ، کسب و کارهای الکترونیکی متنوعی را از هر مکان و در هر زمان ، مدیریت ، خلق و پیاده سازی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به
http://next.yahoo.com
مراجعه کنید.
-4 انكوباتورهاي بين المللي: به طور معمول اين طبقه از انكوباتورها داراي مجموعه كاملي از سرويس¬هاي پشتيباني براي پيشرفت فعاليتهاي تجاري هستند و تمركز آنها بيشتر بر روي صادرات است. اين انكوباتورها با دانشگاهها، مراكز تحقيقاتي، سرمايه گذاران داخلي و بين المللي در ارتباطند. يكي از ويژگيهاي منحصر به فرد اين گروه، ايجاد شبكه اي از انكوباتورها در محدوده مربوط به خود است. اين شبكه¬ها توان و ظرفيت انكوباتورهاي بين المللي را از طريق به اشتراك گذاردن منابع و اطلاعات به مقدار قابل توجهي افزايش مي دهند. البته شاید برخی تصور کنند که فرآیندهای انکوباتورهای بین المللی ، مانند روش
Gold

Quest
یا
Gold Mine
می باشد . در حالی که اصالت انکوباتور ، با سیستم و رویکرد بازاریابی شبکه ای تک جانبه ، که فکر و خلاقیت و پول مخاطبانش را تلف و هدر می کند ، در مغایرت قرار دارد.
انواع مختلف انکوباتورها :
* انکوباتور 37 درجه
*
co2
انکوباتور
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما